بقای کسب و کار در دوران بحران با شرکت نرم افزاری نوژن

رسانه کلیک - اگر صاحب مشاغل خصوصی باشید، یکی از دغدغه های شما موفقیت کسب و کارتان در بازار پر رقابت امروزی است.

بقای کسب و کار در دوران بحران با شرکت نرم افزاری نوژن

یکی از راهکارهای موفقیت زمانی که رقابت تنگانگ است، توسعه پذیر بودن و تطبیق سریع کسب وکار و سامانه های آنلاین با تغییرات بازار و سلایق است. توسعه و ساخت سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل و پیاده سازی پلتفرم کسب و کار مهم ترین راهکارهای دیجیتال برای همسو کردن کسب وکار با تغییرات دنیای آنلاین است. همسویی با راهکارهای فناوری به خصوص در شرایطی مانند بحران فعلی ویروس کرونا، به کسب وکار ها کمک می‌کند تا با زیان کمتری در مسیر بقا تلاش کنند.

در این نوشته قصد داریم خدمات شرکت نرم افزاری نوژن در راستای هوشمند سازی کسب و کار ها را معرفی کنیم، چرا که هوشمند سازی کسب وکار در گستره حیات سیستم، راهکاری برای بقا و موفقیت است.

خدمات شرکت های نرم افزاری به کسب و کار ها

شرکت نرم‌افزاری به‌صورت کلی به شرکت‌هایی گفته می‌شود که برای کسب ‌وکارهای متنوع به تولید نرم‌افزار یا سامانه آنلاین می‌پردازند. این خدمات می‌تواند طراحی سایت شرکتی، اپلیکیشن مدیریت بیماران در یک کلینیک پزشکی یا اپلیکیشن سفارش آنلاین یک رستوران باشد. درواقع در دنیای مدرن امروز با کمک شرکت‌های نرم‌افزاری شما می‌توانید کسب ‌وکار خود را به ‌صورت آنلاین گسترش دهید. به‌صورت معمول، روند کاری شرکت‌ نرم‌افزاری به این صورت است که شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار که قصد دارید از خدمات این شرکت‌ها استفاده کنید یا با ایده خود به شرکت موردنظر مراجعه می‌کنید و یا اینکه صرفاً قصد دارید تا از خدمات شرکت‌های نرم‌افزاری استفاده کنید که در این صورت با بیان نیازهای خود و با کمک ایده پردازان این شرکت‌ها، خدمت موردنظر خود را انتخاب می‌کنید و پس از ثبت قرارداد منتظر می‌مانید تا شرکت نرم‌افزاری موردنظر، ایده را به مرحله اجرا برساند تا کسب‌وکار شما بتواند از آن بهره ببرد.

طراحی سایت و وب اپلیکیشن

وب سایت اولین و مهم ترین گام در مسیر آنلاین شدن کسب و کار است. در حال حاضر هر شرکتی که قصد معرفی اختصاصی و موفق خود را در فضای مجازی داشته باشد، نیازمند طراحی سایت است. سایت شرکت شما می‌تواند مانند یک کاتالوگ کامل باشد که در قسمت‌های مختلف به معرفی جنبه‌های متنوع شرکت یا کسب‌وکار شما بپردازد و شما می‌توانید به‌راحتی با درج آدرس وب ‌سایت خود بر روی بیزینس کارت شرکت، مشتریان را وادار کنید تا به سایت شما مراجعه کنند.

اگر در طراحی سایت شک دارید، به این سوال پاسخ دهید:

در دوره ای که گوگل در دسترس ترین دایره‌المعارف است، چه چیزی به اندازه یک سایت موفق می‌تواند معرف شما و اعتبار کسب و کارتان باشد؟

با توجه به بیزینس مدل کسب و کار، وب سایت می‌تواند کاربری متفاوتی داشته باشد. در برخی کسب و کار ها، اهمیت وجود یک وب سایت به اندازه طراحی یک کارت بیزینسی برای معرفی است، در حالی که در سایر کسب و کار ها، وب سایت یکی از درگاه های فروش می‌باشد، چه بسا که در دوران قرنطینه خانگی سایت تبدیل به تنها درگاه فروش می شود.

طراحی اپلیکیشن موبایل

یکی از خدمات محبوب شرکت‌های نرم‌افزاری ساخت اپلیکیشن موبایل است. اپلیکیشن پلتفرمی برای درگیر کردن مخاطبان وفادار یک کسب و کار با محصولات یا خدمات آن کسب و کار است. تعامل انحصاری بین کاربر و کسب و کار از طریق اپلیکیشن با امکاناتی مانند ارسال پوش نوتیفیکیشن، تعامل از طریق چت بات ها و ارائه خدمات انحصاری و بدون نویز در فضایی با رابط کاربری اختصاصی و سفارشی شده ممکن می‌شود.

تعدد اپلیکیشن های موبایل در بازار و همچنین عدم تمایل کاربران به نصب اپلیکیشن های متفرقه، لزوم ایجاد تمایز در طراحی اپلیکیشن را مهم کرده است. به این معنا که اپلیکشن طراحی شده باید توانایی ترغیب کاربر به نصب اپلیکشن و استفاده از آن را داشته باشد، این اپلیکیشن با محیط کاربری مناسب، تجربه کاربری تکرارنشدنی و همچنین مزیت مشهود در ارائه خدمات، باید توانایی رقابت در بازار اپلیکیشن های موبایلی را داشته و در کاربران ایجاد وفاداری کند.

پلتفرم اختصاصی کسب‌وکار

پلتفرم اختصاصی کسب‌ وکار، خدمت دیگری از شرکت‌های نرم‌افزاری به مشتریان خود می‌باشد. پلتفرم اختصاصی کسب ‌وکار به این معناست که شرکت نرم‌افزاری، اجزا مختلف کسب‌ وکار شما را با کمک یک اپلیکیشن به یکدیگر وصل می‌کند و یک شبکه کامل تولید می‌کند تا در آن بتوانید به مدیریت کسب‌وکار خود بپردازید. به‌عنوان‌مثال تصور کنید شما مسئول یک کلینیک پزشکی هستید و قصد دارید تا کسب‌وکار خود را به‌صورت یک شبکه واحد به اجرا دربیاورید. شرکت نرم‌افزاری برای شما یک محصول تولید می‌کند که به کمک آن بتوانید مدیریت کنید هنگام ورود یک بیمار به کلینیک شما، این بیمار توسط کدام باجه پذیرش می‌شود، برای بهره‌گیری از کدام خدمت درمانی مراجعه کرده است و تحت نظر کدام پزشک درمان می‌شود. علاوه بر دسترسی کامل به همه این اطلاعات شما می‌توانید موارد مربوط به بیمه و حقوق پرسنل را نیز با کمک این برنامه با سرعت هرچه بیشتر به انجام رسانید.

فایده بهره بردن از خدمات نرم‌افزاری

وب سایت، اپلیکیشن و به طور کلی سامانه ای آنلاین، نشان گر سرمایه گذاری بلند مدت کسب و کار و آینده نگر بودن او هستند. روند موفقیت ایده ها تا تبدیل شدن آن ها به بیزینس های چندین میلیاردی نشان دهنده این است که اگر کسب و کار به درستی با راهکار های هوشمند، فناوری های جدید و تحولات بازار همراه شود، فرصت رشد و سود آوری بلند مدت بیزینس را ممکن می‌کند.

امروزه ما فرصت زندگی و کار در دهکده جهانی ارتباطات را داریم و تقریباً همه مردم ( که برخی از آن ها بازار هدف کسب و کارتان هستند) از اینترنت و خدماتش استفاده می کنند.

توسعه کسب و کار، و طراحی ایده آن بر أساس راهکار های آنلاین، راهی برای دسترسی بهینه به بازار هدف و ارائه خدمات به آن ها است.

شیوع گسترده کرونا در چند ماه اخیر، اثرات مخرب و غیر قابل اجتنابی بر روزمره مردم جهان داشت. این ویروس، دیدگاه مردم نسبت به زندگی، نحوه مصرف و نگرش های اجتماعی و فرهنگی را تغییر داد. زندگی اجتماعی مردم در این مدت به گونه ای تغییر کرد که شاید تا قبل از این بحران، در نگرش هیچ یک از ما،‌ احتمالش دیده نمی شد. این ویروس یک اتفاق مهلک بود، ولی با توجه عدم قطعیت در مورد آینده آن، شاید همین لحظه بهترین زمان برای تصمیم گیری در مورد چند ماه آینده کسب وکار باشد.

کسب و کار های سنتی که تا پیش از کرونا، انعطاف پذیری پایینی نسبت به رویکرد های آنلاین داشتند در این دوره ناگزیر به تغییر در برخی فرایند های خود در راستای بقا را داشتند. و این روال در چند ماه اینده در بسیاری از کسب و کار های دیگر نیز دیده خواهد شد.

با توجه به حساسیت موضوع طراحی سامانه های آنلاین، انتخاب یک شرکت نرم افزاری متعهد یکی از مهم ترین گام ها در این مسیر است. به خصوص، بررسی توانمندی شرکت نرم افزاری در زمینه سامانه ای داده محور، شرایط پشتیبانی و همچنین تعهد بلند مدت آن شرکت نرم افزاری در مسیر توسعه، گسترش و مقیاس پذیری پروژه امر بسیار مهمی است. ( چه بسا حیاتی، چرا که بقای سیستم در بحران های اجتناب ناپذیر اینده به آن به بستگی دارد)

در شرکت نرم افزاری نوژن باور داریم که چنین بحران هایی، فرصتی مهم برای رشد و سرمایه گذاری بلند مدت کسب وکار ها است. به همین دلیل همراه با تیم های چند تخصصی و کارشناسان خود، در این مسیر آماده خدمت رسانی هوشمند به کسب و کار ها هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت نوژن مراجعه کنید و یا برای مشورت با کارشناسان نوژن با شماره تماس ۰۲۱۸۸۵۱۰۵۴۸ در تماس باشید.

ارسال نظر