بهترین روش برای شستن لباس زیر و از بین بردن باکتری ها

همه ما می‌دانیم که پوشیدن یک لباس زیر تمیز به اندازه مسواک زدن و شستن صورت، بخشی از روتین روزانه است. بااین‌حال، به نظر می‌رسد پاک بودن لباس زیر به آن اندازه که فکر می‌کنیم ساده نیست، زیرا ممکن است شستن لباس‌های زیر همراه با انواع لباس‌های دیگر در ماشین لباسشویی باعث تمیز و پاک ماندن آن‌ها نشود و این مسئله می‌تواند سلامت ما را تحت تاثیر قرار دهد.

بهترین روش برای شستن لباس زیر و از بین بردن باکتری ها

اگر می‌خواهید بدانید چگونه لباس زیر خود را بشویید و باکتری‌های آن را از بین ببرید، در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه لباس زیر خود را در سینک بشویید

بهترین روش های شستن لباس زیر

اگر لباس زیر شما از مواد ظریفی مانند توری یا ابریشم ساخته شده یا با طرح‌های پیچیده‌ای تزیین شده است، توصیه می‌شود که آن را با ماشین لباسشویی نشویید. برای مثال، شستن شورت مجلسی یا عروسکی زنانه بهتر است با دست انجام شود. شورت لامبادا گیاهی نیز از این قاعده مستثنا نیست. بااین‌حال، لباس زیر یک بار مصرف همان‌طور که از نامش پیداست نیاز به شستشو ندارد و پس از هر بار مصرف لازم است آن را دور بیندازید.

علاوه بر این، شستن لباس زیر در سینک می‌تواند یک راه بسیار موثر برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از مصرف بیش‌ازحد آب باشد. در ادامه با مراحل شستن لباس زیر در سینک آشنا می‌شوید.

  1. لباس زیر ظریف خود را در سبدی جداگانه قرار دهید. مهم است که به لباس زیر خود نگاه کنید و همچنین بافت آن را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا بافتی ظریف دارد یا خیر. اگر در این مورد مطمئن نیستید، برچسب لباس را بررسی کنید.

اگر بر روی برچسب، تصویری از دستی است که لباس را در ظرفی پر از آب قرار می‌دهد یا بر روی آن نوشته شده است «تنها با دست بشویید» به این معنی است که بافت لباس ظریف است و نباید در ماشین لباسشویی انداخته شود. اگر لباس زیر برچسب نداشت، آن را در مقابل نور بگیرید. درصورتی‌که بافت آن ظریف باشد و نور از آن رد شود لازم است آن را با دست بشویید.

  1. سینک را تمیز بشویید و با محلول شستشو پر کنید. اگر می‌خواهید لباستان را ضدعفونی کنید، می‌توانید کمی سفیدکننده به آن اضافه کنید اما مراقب باشید که برای لباس‌های تیره‌رنگ، ترجیحا از سفیدکننده استفاده نکنید.
  2. لباس زیر خود را بشویید. اگر لباس زیر، کثیفی جامدی دارد، ابتدا آن ناحیه را با آب سرد بشویید تا از شر این کثیفی‌ها خلاص شوید. اگر بر روی لباستان، لکه‌ای مثل خون، مایعات و غیره وجود دارد قبل از انجام مراحل بعدی، مقداری اسپری لباسشویی بر روی لکه بزنید و آن را با آب سرد بشویید تا لکه از بین برود.

اگر لباس زیر شما بدون لکه است، آن را در محلول شستشو قرار دهید و اجازه دهید پنج تا 10 دقیقه در آن بماند. سپس لباس را به‌آرامی در محلول بچرخانید تا آلودگی‌های آن از بین برود. همچنین، از کشیدن یا مالش بیش‌ازاندازه لباس خودداری کنید. قسمت لک شده لباس را با انگشت آغشته به محلول شستشو به‌آرامی مالش دهید تا لکه به‌خوبی از بین برود.

  1. لباس زیر را آب بکشید. محلول شستشو را تخلیه کنید و سپس لباس‌ها را با آب روان و خنک بشویید. این کار را تا جایی انجام دهید که دیگر، مایع صابون از لباس بیرون نیاید. این امر به‌خصوص برای سالم ماندن سوتین اسفنجی مجلسی جک دار پلانج اهمیت زیادی دارد. مدل های سوتین نخی تابستانی و چسبی از برندهایی مثل ان بی بی و همچنین سوتین ینینچی نیز بهتر است با دست شسته شود.
  2. لباس را خشک کنید. از فشار دادن لباس برای بیرون آوردن آب باقیمانده در آن خودداری کنید. لباس زیر را در یک حوله سفید تمیز و خشک بپیچانید و به‌آرامی بر آن ضربه بزنید تا آب اضافه لباس زیر، جذب حوله شود. سپس لباس زیر را جدا از لباس‌های دیگر به بند رختی که در هوای آزاد قرار دارد آویزان کنید. از قرار دادن لباس در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

چگونه لباس زیر خود را در ماشین لباسشویی بشویید

شستن لباس زیر زنانه

اگر لباس زیر شما از جنس پنبه باشد در بیشتر موارد می‌توانید آن را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید. این لباس‌های زیر می‌توانند با وجود چرخش‌های ماشین لباسشویی، سالم بمانند. در ادامه با مراحل شستشوی لباس زیر در ماشین لباسشویی آشنا می‌شوید.

  1. در صورت لزوم، لباس زیر را از سایر لباس‌ها جدا کنید: در صورت امکان، لباس زیر را در سبدی جداگانه قرار دهید و آن را جدا از سایر لباس‌ها بشویید. در غیر این صورت، می‌توانید لباس زیر را در کیسه شستشوی لباس زیر قرار دهید تا از تاثیرات چرخش ماشین بر لباس جلوگیری کنید. از شستن لباس زیر همراه با لباس‌هایی که زیپ دارند مثل جین، خودداری کنید.
  2. محلول شوینده را آماده کنید: با توجه به حجم لباس، میزان مناسبی از مواد شوینده ملایم را آماده کنید. اگر می‌خواهید لباس زیر خود را تمیز کنید، مقدار کمی سفیدکننده به مواد شوینده اضافه کنید، اما این کار را فقط با لباس‌های سفیدرنگ انجام دهید. اگر می‌خواهید از ضدعفونی شدن لباس اطمینان حاصل کنید، می‌توانید یک‌دوم تا یک‌چهارم فنجان سرکه سفید برای شستشوی منظم یا یک‌دوم فنجان بوراکس برای شستشوی لباس با آب داغ به محلول شوینده اضافه کنید.
  3. تنظیمات ماشین لباسشویی را انجام دهید: ماشین لباسشویی را روشن کنید و حالت چرخش آن را بر روی حالت «آرام» تنظیم کنید. دمای آب را روی 80 درجه فارنهایت (حدود 26 درجه سانتی گراد) یا بالاتر تنظیم کنید. حتما برچسب روی لباس را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که دمای آب را به‌درستی تنظیم کرده‌اید.
  4. لباس زیر را بشویید: لباس زیر خود را زیر آب سرد و روان بگیرید تا مطمئن شوید هرگونه کثیفی جامد بر روی آن را پاک کرده‌اید. اگر بر روی لباس، لکه وجود دارد قبل از انداختن آن در ماشین، بر روی لکه اسپری ضد باکتری لباسشویی بزنید. سپس لباس زیر را در ماشین بیندازید و دکمه شروع شستشو را بزنید.
  5. لباس زیر را خشک کنید. بهترین راه برای خشک کردن لباس زیر، گذاشتن آن در هوای آزاد است که از مزایای بسیاری برخوردار است . در این صورت، باکتری‌های آن از بین می‌روند و درعین‌حال، کیفیت لباس نیز حفظ می‌شود. لازم به یادآوری است که لباس زیر نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار داده شود. همچنین، آن را جدا از لباس‌های دیگر بر روی بند رخت قرار دهید.

درنهایت، اگرچه لباس زیر غیربهداشتی می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد، اما این بدین معنا نیست که باید برای از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها به‌شدت تلاش کنید. رعایت نکاتی که در این مقاله مطرح شد به شما کمک می‌کند لباس زیر خود را به اندازه کافی تمیز و ضدعفونی کنید. فراموش نکنید که قبل از شستشو، برچسب روی لباس زیر را نگاه کرده و دستورالعمل‌های آن را دنبال کنید.

ارسال نظر