چگونه بهترین مودم را برای خرید انتخاب کنیم؟

قطعا برای شما هم پیش آمده که بخواهید در این عصر تکنولوژی، یک مودم را انتخاب کرده و اقدام به خرید آن نمایید. در این مواقع تنوع زیاد مودم­‌ها، همواره باعث سردرگمی می­‌شود و این امر تا آن­جا ادامه پیدا می­‌کند که گاها بدون اطلاعات تخصصی، گول تبلیغات و یا صحبت­های فریبنده را خورده و مودمی را انتخاب می­‌کنید که مناسب شرایط شما نمی­‌باشد.

چگونه بهترین مودم را برای خرید انتخاب کنیم؟

اما چاره کار در چیست؟ به چه نکاتی پیش از خرید مودم باید توجه کرد تا انتخابی آگاهانه داشته باشیم؟ در ادامه این مقاله، با ارائه نکاتی درخصوص این کالا، شما را برای خریدی مطمئن راهنمایی خواهیم کرد؛ همچنین پس از بررسی موارد ذکر شده، خرید از فروشگاهی معتبر همانند خرید مودم از سایت بروز کالا بسیار زیاد توصیه می‌­شود تا بتوانید به صورت کامل از پشتیبانی این محصول بهره‌­مند شوید.

انواع مودم:

به صورت کلی مودم‌­ها به دو دسته سیمی و بی­‌سیم تقسیم بندی می­‌شوند:

  • مودم سیمی Ethernet

این مودم­ها برای اتصال نیاز به کابل دارند و به­ طور معمول دارای دو درگاه USB یا LAN می­‌باشند. معمولا از این مدل در مکان­هایی که کامپیوتر ثابت است و سیستم جدیدی قرار نیست اضافه شود، استفاده می­‌گردد.

  • مودم بی­سیم WiFi یا Wireless

با استفاده از چنین مودم­هایی، چندین دستگاه همانند گوشی، لپ­ تاپ و تبلت می­توانند به صورت همزمان اینترنت دریافت کنند. معمولا در ساختار ظاهری مودم­های بی سیم، از یک یا چند آنتن استفاده می‌­شود که سبب افزایش میزان آنتن­دهی و محدوده پوشش مودم خواهدشد. همه­‌ی مودم­‌های وایرلس در محدوده فرکانسی 4. 2 گیگاهرتز فعالیت دارند و از نظر محدوده پوشش، سرعت انتقال اطلاعات و کیفیت ارسال سیگنال به سه دسته مودم وایرلس سری A و B، مودم وایرلس سری G و مودم وایرلس سری N تقسیم بندی می‌­شوند.

به چه نکاتی پیش از خرید مودم باید توجه داشت؟

همواره توجه به 4 نکته در هنگام خرید مودم بسیار ضروری خواهدبود:

  • نوع و تعداد پورت­های LAN مودم
  • نوع تکنولوژی WiFi مودم
  • برند و کیفیت محصول
  • قابلیت­ها و امکانات اضافه

نوع و تعداد پورت­های LAN مودم

تعداد پورت­های لن موجود در مودم که امروزه در اکثر مودم­‌ها به صورت تک پورت و چهار پورت تولید می­‌شود؛ یکی از عوامل مهمی است که در هنگام خرید باید بدان توجه نمود. مورد دیگر، سرعت لن­‌ها می­باشد به‌طوری که اکثر مودم­های موجود با پورت 10/100Mbps تولید و تعداد محدودی از آن­ها نیز با پورت به­روزتر 10/100/1000Mbps در دسترس می­‌باشند. اما کاربرد این پورت­‌ها در چیست؟

جالب است بدانید مودم با استفاده از سیم تلفن، اینترنت را دریافت و با پورت LAN یا وای فای آن را به کامپیوتر ارسال می­‌کند. حال اگر شما فقط یک کامپیوتر در اختیار دارید که می‌خواهد از اینترنت کابلی استفاده کند، مودم­‌های تک پورت برطرف کننده نیاز شما خواهد بود و اگر تعداد کامپیوترها بیشتر از یکی باشد، احتیاج به نوع 4 پورت آن دارید. در صورتی که کامپیوترهای شما بیشتر از 4 دستگاه باشد نیز نیاز است تا از سوئیچ­های 8، 16، 24 و یا 48 استفاده نمود.

نوع تکنولوژی WiFi مودم

وای فای در واقع مخفف عبارت Wireless Fidelity است که به عبارتی تکنولوژی­ای می­‌باشد که از امواج رادیویی برای اتصال به شبکه استفاده می‌­کند. پشتیبانی از فناوری ارتباطی WiFi و اتصال بی­سیم کلاینت­‌ها، در صورتی­ که نیاز داشته باشید با لپ تاپ و گوشی از اینترنت استفاده کنید، الزامی است.

برند و کیفیت محصول

برندهای مطرحی در جهان اقدام به تولید مودم اینترنت کرده‌­اند اما همه­‌ی آن­ها نتوانستند در این بازار متنوع، موفق بمانند. در حال حاضر بهترین برندهای مودم موجود در بازار تی­پی­لینک و دی­لینک می‌­باشند؛ اما برندهایی همانند هواووی نیز اقدام به تولید مودم کرده‌­اند که متاسفانه تاکنون نتوانسته­ است با دو برند دیگر به رقابت بپردازد. از دیگر برندهای فعال در این زمینه می‌­توان به ایسوس، یوتل، سیسکو، زایکسل و تندا اشاره نمود.

قابلیت­ها و امکانات اضافه

انواع مودم های ADSL در بازار موجود هستند که شما نیاز است با توجه به نوع کاربری خود، یکی از آن­ها را انتخاب نمایید. از دیگر نکاتی که در هنگام خرید مودم باید به آن توجه نمود توجه به استاندارهای مودم، خرید مودم مجهز به نویزگیر، تعیین محدوده پوشش‌­دهی، توجه به پهنای باند و... می­‌باشد.

نتیجه­ گیری

در این مقاله سعی داشتیم به انواع مودم­‌ها و نکاتی که پیش از خرید آن نیاز است تا بدان توجه نمود اشاره داشته باشیم. در انتها لازم به ذکر است برای خرید مودم و سایر تجهیزات مرتبط با تکنولوژی می­‌توانید اینجا کلیک کنید و در صورت نیاز، از مشاوران متخصص این حوزه نیز راهنمایی بگیرید.

ارسال نظر