یونیوو 4105UR1- بهترین مینی کامپیوتر اقتصادی بازار

با جولان دادن برند های فاقد گارانتی و بی کیفیت بازار و همچنین سر به فلک کشیدن قیمت انواع مینی کامپیوتر، گزینه های خرید کاربرانی که بودجه زیادی در اختیار ندارند، به شدت کاهش یافته است. به گونه ای که در حال حاضر یافتن یک مینی کامپیوتر اقتصادی با مشخصات فنی به روز، قابلیت ارتقا، گارانتی معتبر، خدمات پس از فروش پاسخگو و کیفیت ساخت مناسب به امری غیر ممکن تبدیل شده است.

یونیوو 4105UR1- بهترین مینی کامپیوتر اقتصادی بازار

همچنان می توان گزینه های قابل توجهی را در بازار داخلی پیدا کرد که با دارا بودن تمام پارامتر های بیان شده، با قیمت بسیار مناسبی به فروش می رسند. مینی پی سی یونیوو 4105 که با گارانتی شرکت بهین تکنولوژی در بازار داخلی عرضه می شود، بدون شک بهترین کامپیوتر کوچک بازار به شمار می رود که از مشخصات فنی و قیمت بی نظیری برخوردار است. در ادامه با مشخصات و امکانات این محصول آشنا خواهید شد.

مینی کامپیوتر یونیوو 4105 به پردازنده چهار هسته ای اینتل مدل Celeron J4105 مجهز شده که بر پایه معماری Gemini Lake این کمپانی توسعه یافته است. در کنار چهار هسته پردازشی، باید به وجود چهار رشته یا Thread برای بهینه سازی قدرت محاسباتی این پردازشگر اشاره کنیم که مجموعه کاملی را از این حیث تشکیل می دهند. فرکانس کاری J4105 شامل دو حالت پایه با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و حالت توربو بوست با فرکانس 2.5 گیگاهرتز می شود که توان مصرفی آن را در محدوده 10 وات حفظ می کند. با توجه به فناوری ساخت 10 نانومتری پردازشگر J4105 کمپانی اینتل، می توان گفت که توان مصرفی 10 وات برای این محصول، بسیار ایده آل به نظر می رسد. چهار مگابایت حافظه نهان سطح سوم (L3 Cache) نیز نقش مهمی در افزایش بهره وری پردازنده اقتصادی و قدرتمند اینتل ایفا می کند. واحد گرافیکی مجتمع Intel UHD 600 با بهره گیری از 12 واحد پردازشی و فرکانس کاری 750 مگاهرتز، قدرت مناسبی را برای انجام امور گرافیکی روزمره و حتی اجرای برنامه های خاص (با توجه به محدوده قیمت و توان قابل ارائه) از خود به نمایش می گذارد.

بسیاری از مینی کامپیوتر های موجود در بازار به دلیل گذشت چند سال از تولید و عرضه آنها به بازار، از حافظه رم DDR3\DDR3L پشتیبانی می کنند که پهنای باند بسیار کمتری را در مقایسه با حافظه رم DDR4\DDR4L ارائه می دهند. از سوی دیگر یافتن ماژول های حافظه رم DDR3 در بازار به کاری بسیار دشوار تبدیل شده و مدل های موجود در بازار نیز توسط سازنده اصلی تولید نشده اند. به همین دلیل شرکت های بزرگ و معتبر اقدام به عرضه انواع مینی پی سی با پشتیبانی از حافظه رم DDR4 یا DD4L کرده اند که در میان آنها نام برند یونیوو نیز مشاهده می شود. مینی پی سی یونیوو J4105 به یک اسلات حافظه رم DDR4L مجهز شده و قابلیت پشتیبانی از 8 گیگابایت حافظه با فرکانس پایه 2400 مگاهرتز را دارد. به طور حتم وجود 8 گیگابایت حافظه با فرکانس 2400 مگاهرتز می تواند پهنای باند بی نظیری را برای یک محصول اقتصادی مانند Univo J4105 به ارمغان آورد و شما را در اجرای بهینه سیستم عامل و انواع نرم افزار های عمومی و تخصصی سر بلند سازد. از جمله مزایای مهم دیگری که انواع حافظه رم DDR4L در مقایسه با نمونه های نسل گذشته دارند، می توان به دسترسی آسان، قیمت مناسب، کارایی بیشتر و دستیابی به حجم حافظه بیشتر اشاره کرد. ماژول های رم DDR4 در مقایسه با نمونه های DDR3 با ولتاژ کمتری فعالیت می کنند، هر چند اختلاف میان آنها در حد چند دهم ولت است، اما این ویژگی دست شما را برای اعمال تغییرات روی پارامتر های حافظه در بایوس باز می گذارد. در صورت بهره گیری از دو نسل حافظه رم روی یک کامپیوتر شخصی مشابه، برتری از نظر قدرت پردازشی و پهنای باند قابل ارائه به نمونه دارای حافظه DDR4 اختصاص دارد و بازدهی به مراتب بالاتری را دریافت می کنید.

در بخش ذخیره سازی با توجه به وجود اسلات M.2 و پورت SATA 6Gb/s می توانید به صورت همزمان از ترکیب انواع هارد دیسک و درایو سالید در فرم فکتور های مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال ترکیب درایو سالید M.2 در کنار هارد دیسک 2.5 اینچی SATA برای دریافت سرعت بالای اجرای سیستم عامل و نرم افزار ها و همچنین دستیابی به فضای ذخیره سازی به منظور آرشیو داده ها در دسترس کاربران قرار دارد. برای آن دسته از کاربرانی که فقط به سرعت بالای انتقال داده نیاز دارند، ترکیب M.2 SSD و SATA SSD در کنار یکدیگر، پهنای باند قابل توجه و فضای ذخیره سازی مورد نیاز را ارائه می دهد. در صورتی که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید، پورت های USB 3.0 موجود روی مینی پی سی یونیوو 4105 می تواند شما را به خواسته مورد نظر برساند. مادربرد ساخت کمپانی الایت گروپ (ECS) مورد استفاده در کامپیوتر کوچک یونیوو، علاوه بر کیفیت ساخت بسیار خوب، امکانات قابل توجهی را ارائه می دهد.

روی بدنه با کیفیت مینی پی سی یونیوو 4105 تعداد چهار پورت USB 3.0، یک عدد HDMI، یک عدد شبکه سیمی LAN، جک های صوتی هدفون و میکروفون، ورودی منبع تغذیه و در نهایت کلید پاور به چشم می خورند که از این مجموعه، فقط کلید پاور روی پنل جلو قرار گرفته است. ابعاد کلی بدنه به ترتیب برابر با 45 میلی متر برای ضخامت، 205 میلی متر برای عرض و 180 میلی متر برای طول است که امکان نصب آن را در محیط های کاری شلوغ و با فضای محدود فراهم می سازد. پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 10 نیز از دیگر ویژگی های این محصول به شمار می رود که شما را در اجرای بهینه نرم افزار های جدید و دستیابی به امکانات متنوع سیستم عامل محبوب مایکروسافت همراهی می کند. توان مورد نیاز مجموعه سخت افزاری Univo J4105 توسط یک آداپتور 65 واتی با ولتاژ 19 ولت تامین می شود.

شرکت بهین تکنولوژی با بیش از 29 سال سابقه تولید و عرضه انواع قطعات سخت افزاری، آل این وان، زیرو کلاینت ، مینی کامپیوتر و لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل، اقدام به عرضه و ارائه خدمات پس از فروش مینی پی سی یونیوو 4105 به عنوان یک کامپیوتر کوچک اقتصادی می کند. این محصول قادر به تامین توان پردازشی مورد نیاز بسیاری از مشاغل، کسب و کارهای کوچک و بزرگ، صنایع و مراکز دولتی با قیمت بسیار مناسب است.

ارسال نظر