تفاوت دوربین آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو

آیفون 14 پرو اپل دارای چندین سیستم دوربین و بهبود عملکرد است که به بررسی‌های خیره‌کننده‌ای منجر شده است، از جمله سنسور 48 مگاپیکسلی و تکنیک جدید پردازش تصویر این شرکت به نام موتور فوتونیک.

تفاوت دوربین آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو

این بلافاصله آیفون 14 پرو را نسبت به آیفون 13 پرو و ​​13 پرومکس سال گذشته، حداقل روی کاغذ، برتری می‌دهد. اما آیا این ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید واقعاً تفاوتی در دنیای واقعی ایجاد می‌کنند؟

برای فهمیدن این موضوع، دوربین‌های هر دوگوشی را در طیف وسیعی از موقعیت‌های چالش‌برانگیز در اطراف سانفرانسیسکو مقایسه کردم. همه این عکس‌ها در برنامه پیش‌فرض دوربین آیفون 14 پرو و ​​آیفون 13 پرو گرفته شده‌اند که هر دو آخرین نسخه iOS 16 را اجرا می‌کنند. پاتریک هالند از CNET همچنین تجزیه‌وتحلیل عالی از عکس‌های آیفون 14 پرو و ​​اینکه چگونه Photonic Engine به افزایش کیفیت عکس در شرایط نوری چالش‌برانگیز کمک می‌کند؛ دارد.

ارزش گذاری قیمت آیفون 13 پرو مکس

سنسور 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند. از نظر سخت‌افزاری، بزرگ‌ترین تغییر بین این دوگوشی، سنسور جدید 48 مگاپیکسلی 14 Pro در دوربین عریض اصلی است که از نظر فیزیکی نیز بزرگ‌تر از آیفون قدیمی است که به همان اندازه کیفیت عکس را افزایش می‌دهد. مگاپیکسل 13 پرو از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. با استفاده از تکنیکی به نام binning پیکسل، آیفون 14 پرو چهار پیکسل را به گروه‌ها متصل می‌کند تا عکس‌های 12 مگاپیکسلی با جزئیات بیشتری ثبت کند.

همچنین اگر با فرمت ProRaw اپل عکاسی می‌کنید، می‌توانید یک تصویر کامل 48 مگاپیکسلی بگیرید و این به عکاسان انعطاف‌پذیری بیشتری در ویرایش و بازیابی جزئیات سایه و هایلایت از جمله مزایای دیگر می دهد. در نور خوب، عکس‌های 12 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو و ​​آیفون 13 پرو با بزرگ‌نمایی کاهش‌یافته مشابه به نظر می‌رسند و تشخیص این تفاوت چندان آسان نیست. زمانی که کمی فشار بیاورید، مزایای سنسور جدید 14 Pro و پردازش تصویر مشخص می‌شود.

عکس برداری جذاب با آیفون 13

طی تصاویر نمونه‌ای که از طبیعت گرفته شده است، دقت و وضوح آیفون 14 پرو بیشتر از آیفون 13 پرو است، اما تفاوت‌ها آن‌قدر زیاد نیست که همه بتوانند تشخیص دهند. نواحی با جزئیات دقیق، مانند چمن، وضوح بسیار بیشتری را حفظ می‌کنند. برای مقایسه راحت‌تر می‌توانید روی تصویر با وضوح کامل از iPhone 14 Pro و iPhone 13 Pro کلیک کنید. لنز آیفون 14 پرو در دوربین اصلی پشتی نیز میدان دید وسیع‌تری نسبت به 13 پرو دارد: 24 میلی‌متر در مقابل 26 میلی‌متر. این بدان معنی است که می‌توانید کمی بیشتر در عکس خود داشته باشید که ممکن است به‌ویژه برای عکاسی منظره مفید باشد.

آیفون 14 پرو می‌تواند با زوم 2 برابری عکس بگیرد

آیفون 14 پرو یک ترفند دیگر نیز دارد: سنسور 48 مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌های 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری بگیرد. یک گزینه 2x جدید در رابط دوربین خواهید دید که مرکز تصویر با وضوح بالاتر را برش می‌دهد تا بلافاصله انعطاف‌پذیری بیشتری را بافاصله کانونی، بدون نیاز به لنز چهارم، به شما بدهد. آیفون 13 پرو همچنین می‌تواند با زوم 2 برابری عکس بگیرد، اما از زوم دیجیتال استفاده می‌کند و کیفیت یا سطح جزئیات این تکنیک جدید را ندارد.

به‌طورکلی گزینه جدید 2x در آیفون 14 پرو به حالت پرتره کمک می‌کند. به‌جای ارائه گزینه‌های 1x و 3x مانند گوشی قدیمی‌تر، می‌تواند عکس‌های حالت پرتره را با 2x نیز بگیرد. این باعث می‌شود عکس‌هایی با ظاهر طبیعی‌تر از چشم من ایجاد شود. من متوجه می‌شوم که در ویژگی‌های صورت نسبت به نمای عریض از 1x یا پرسپکتیو زوم شده در 3 برابر، جذاب‌تر است.

آیفون 14 پرو در مقابل 13 پرو: حالت کم‌نور و شب

آیفون 14 پرو یک خط لوله پردازش تصویر جدید برای کمک به بهبود عکس‌های متوسط ​​تا کم‌نور دارد. محدوده دینامیکی در نور کم نیز بهبود می‌یابد و سایه و جزئیات برجسته‌تری نسبت به گوشی قدیمی‌تر ثبت می‌کند.به طور خاص برای عکس‌های حالت شب، هر دوگوشی از زمان‌های نوردهی مشابهی بین ۱ تا ۳ ثانیه بسته به شرایط نوری استفاده می‌کنند.

خرید آسان از بازرگانی سیب

در فروشگاه بازرگانی سیب شما به‌تمامی محصولات اپل از جمله آیپد، مک بوک، اپل واچ دسترسی سریع و آسان دارید. در این فروشگاه شما می توانید تنها با پرداخت 40 درصد از کل مبلغ محصول گوشی را خریداری کنید و باقی مبلغ را در اقساط سه الی دوازده ماه پرداخت نمایید. با خرید اقساطی می‌توانید برنامه ریزی مالی بهتری را بدون استرس برای خرید خود انجام داده و به راحتی به جدیدترین گوشی‌های آیفون دسترسی پیدا کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس کلیک کنید.

ارسال نظر