تفاوت پرینتر تک کاره و چند کاره چیست؟ کدام را بخریم؟

وقتی صحبت از پرینترهای اداری یا خانگی می‌شود، اولین سؤالی که در ذهن اغلب ما شکل می‌گیرد این است که پرینتر تک کاره بخریم یا چند کاره؟ همان طور که احتمالاً می‌دانید پرینترهای تک کاره فقط برای انجام پرینت سیاه و سفید یا رنگی طراحی شده‌اند، ولی پرینترهای چند کاره علاوه بر پرینت، کپی و اسکن هم انجام می‌دهند.

تفاوت پرینتر تک کاره و چند کاره چیست؟ کدام را بخریم؟

برای اینکه با این دو محصول آشنا شوید و انتخاب بهتری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید. در این مطلب می‌خواهیم پرینترهای تک کاره و چند کاره را با هم مقایسه کنیم و ببینیم خرید کدامیک برای ما بهتر است. پس فرصت را از دست ندهید و ادامه این مطلب را دنبال کنید.

می‌خواهید از پرینتر خود در خانه استفاده کنید یا اداره؟

اینکه می‌خواهید از پرینتر خود در منزل استفاده کنید یا اداره، موضوع مهمی است. چون طی چند سال اخیر تولیدکنندگان چاپگرهای دیجیتال سعی کرده‌اند محصولات خانگی و اداری خود را تفکیک کنند و قابلیت‌های چاپگرهای هر سری را متناسب با نیاز همان گروه از کاربران توسعه دهند.

پرینترهای خانگی معمولاً یا تک کاره با قابلیت چاپ سیاه و سفید هستند یا پرینترهای رنگی هستند که قابلیت اسکن کردن هم دارند. البته برخی از شرکت‌ها مدل‌های چند کاره هم تولید کرده‌اند که می‌تواند اسکن، کپی و پرینت را با هم انجام دهد. اما در مورد پرینترهایی که برای مصارف اداری طراحی شده‌اند، علاوه بر قابلیت پرینت سیاه و سفید، امکانات مهم دیگری از جمله پرینت رنگی، اسکن، کپی سیاه سفید و رنگی و حتی قابلیت چاپ عکس هم در نظر گرفته شده است. بنابراین در قدم اول مشخص کنید که هدف شما از خرید پرینتر انجام امور محدود خانگی است یا استفاده روزمره از آن در اداره و محل کار.

با تفاوت‌های پرینترهای چند کاره آشنا شوید

پرینترهای تک کاره را اغلب ما به‌خوبی می‌شناسیم و نیاز به معرفی ندارند، ولی پرینترهای چند کاره آن طور که باید شناخته شده نیستند. برای مقایسه بهتر این دو محصول و خرید پرینتر مناسب، قبل از هر چیز باید تفاوت‌های پرینترهای چند کاره و تک کاره را به‌طور کامل بررسی کنیم. این تفاوت‌ها عبارت‌اند از:

1. نوع استفاده از پرینتر

اینکه پرینتر جدید را برای چاپ اسناد متنی می‌خواهید یا چاپ عکس، در انتخاب نوع پرینتر نقش مهمی دارد. قطعاً پرینتری که برای چاپ عکس استفاده می‌کنیم، مصرف جوهر بالاتر و هزینه مواد مصرفی بیشتری دارد. به‌ویژه این هزینه‌ها در مورد چاپگرهای چند کاره بیشتر هم خواهد بود.

2. سرعت چاپ پرینتر

یکی از فاکتورهای مهم انتخاب پرینتر، سرعت چاپ دستگاه است. پرینترهای خانگی و تک کاره معمولاً سرعت چاپ پایینی دارند. ولی در مورد پرینترهای چند کاره، با توجه به اینکه در امور اداری به تعداد چاپ بالا و عملکرد سریع‌تر نیاز داریم، سرعت چاپ دستگاه بیشتر است و کارایی بهتری دارد.

3. کیفیت ساخت و عمر مفید پرینتر

کمپانی‌های معتبر و مطرحی مانند HP و Canon محصولات خود را با کیفیت ساخت بسیار عالی تولید می‌کنند. ولی به‌طور معمول پرینترهای چند کاره اداری به‌دلیل استفاده طولانی مدت و استهلاک بالا در مقایسه با پرینترهای خانگی که به‌صورت محدود استفاده می‌شوند، عمر کوتاه تری دارند.

4. حداقل و حداکثر سایز کاغذ قابل چاپ

فاکتور مهم بعدی حداقل و حداکثر سایز کاغذ قبل چاپ در پرینتر است. اغلب پرینترهای تک کاره و چند کاره تا سایر کاغذ A4 را چاپ می‌کنند. اما بعضی از پرینترهای چند کاره هم هستند که تا سایز A3 را چاپ می‌کنند. از این پرینترها معمولاً در دبیرخانه یا بایگانی اداره‌ها، مدارس و مراکز آموزشی استفاده می‌شود.

5. قابلیت‌های پرینتر

اگر علاوه بر پرینت سیاه و سفید به پرینت رنگی، اسکن یا کپی هم نیاز دارید، مطمئناً یک پرینتر ساده تک کاره مناسب شما نخواهد بود و باید به سراغ پرینترهای چند کاره بروید. پرینترهای چند کاره در عین حال که ابعاد کوچکی دارند و فضای کمی را اشغال می‌کنند، می‌توانند چندین کار را با هم انجام دهند.

6. جوهری یا لیزری بودن پرینتر

جوهری یا لیزری بودن یک پرینتر به نوع استفاده شما بستگی دارد. به‌طور کلی پرینترهای لیزری سرعت چاپ بالا، هزینه مواد مصرفی کم و قیمت شارژ کارتریج بالاتری دارند. در واقع هزینه‌هایی که بعد از خرید یک پرینتر جوهری برای شارژ کارتریج یا سرویس آن پرداخت خواهید کرد، از قیمت پرینتر بیشتر خواهد شد. بنابراین به این موضوع حتماً دقت کنید. مخصوصاً در مورد پرینترهای چند کاره شاید امکان جبران این هزینه‌ها همیشه وجود نداشته باشد.

7. هزینه‌های نگهداری پرینتر

هزینه نگهداری پرینترها شامل شارژ کارتریج و هزینه تعمیر و سرویس سالانه دستگاه است. با توجه به اینکه پرینترهای چند کاره مصرف جوهر بیشتری دارند، هزینه‌های نگهداری و تعداد دفعات نیاز به سرویس آنها بیشتر از پرینترهای تک کاره است.

بهترین پرینترهای تک کاره و چند کاره برند اچ پی

برند اچ پی چندین دهه است که به‌عنوان بهترین شرکت تولید کننده پرینترهای تک کاره و چند کاره اداری و خانگی فعالیت می‌کند. حالا که با تفاوت‌های پرینترهای تک کاره و چند کاره به‌خوبی آشنا شدید، می‌خواهیم شما را با بهترین پرینترهای اچ پی از نگاه مشتریان این برند محبوب جهانی آشنا کنیم. کلیه محصولات این شرکت جزو بهترین پرینترهای بازار از نظر کیفیت ساخت و قطعات، کیفیت چاپ، دوام بالا و قیمت هستند و تقریباً اولین انتخاب هر کاربری برای خرید پرینتر محسوب می‌شوند.

این محصولات شامل انواع پرینترهای تک کاره و چند کاره HP هستند:

  • پرینتر چند کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M28a
  • پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107w
  • پرینتر چند کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M28w
  • پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M15w
  • پرینتر چند کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26nw
  • پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet P2035
  • پرینتر چند کاره لیزری اچ پی مدل Laser MFP 135w
  • پرینتر چند کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet MFP M236dw
  • پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130fw

پلازا دیجیتال؛ فروشگاه آنلاین انواع پرینترهای تک کاره و چند کاره

در این مطلب سعی کردیم با مقایسه کامل پرینترهای تک کاره و چند کاره خانگی و اداری انتخاب را برای شما آسان‌تر کنیم. همچنین بهترین پرینترهای اچ پی از نظر کاربران و براساس تجربه استفاده آنها را معرفی کردیم. البته که توصیه می‌کنیم در کنار مدل‌هایی که معرفی کردیم، مشخصات سایر محصولات مورد علاقه خود را هم بررسی کنید؛ شاید نیاز به دستگاه قدرتمندتر یا سریع‌تری داشته باشید!

در فروشگاه اینترنتی پلازا دیجیتال می‌توانید به‌راحتی مدل‌های مختلف پرینترهای HP و Canon را با هم مقایسه کرده و بهترین پرینتر تک کاره یا چند کاره این برندها را مطابق نیازتان خریداری کنید. فقط کافی است به نشانی plazadigital.ir مراجعه کنید. کلیه محصولات این شرکت با ضمانت پلازا دیجیتال به مشتریان ارائه می‌شود.

ارسال نظر