همه چیز درباره خرابی‌های رایج سرفیس

تعمیر سرفیس می‌تواند کاری دشوار و پرهزینه باشد. این لپ‌تاپ همه‌کاره جذاب مایکروسافت، امروزه ابزار کار بسیاری از افراد است. به همین دلیل، خرابی آن می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد.

همه چیز درباره خرابی‌های رایج سرفیس

در این مقاله، انواع خرابی‌های رایج سرفیس را بررسی کرده و راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهیم که شاید بتوانید آن‌ها را بدون نیاز به مراجعه به مراکز تعمیر سرفیس برطرف نمایید. درصورتی‌که لپ‌تاپ سرفیس خریده‌اید یا با مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در آن روبه‌رو هستید، مطالعه این مقاله می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در وقت و پول شما شود.

مشکلات سخت افزاری سرفیس

عمده‌ترین مشکلات سخت‌افزاری سرفیس مربوط به باتری و ال سی دی سرفیس هستند. در برخی مواقع راه‌حل برطرف کردن آن‌ها نرم‌افزاری و آسان است. بااین‌حال، درصورتی‌که آسیب‌های فیزیکی به این بخش‌ها واردشده باشد، ناچار از پرداخت هزینه و صرف وقت برای تعمیر سرفیس خود هستید.

شارژ نشدن باتری سرفیس

در صورت مواجه‌شدن با چنین مشکلی، نگاهی به پورت شارژر بیندازید و وجود علائمی از آسیب‌دیدگی را بررسی کنید. در صورت دیدن نشانه‌هایی از آسیب‌دیدگی باید به فکر تعویض یا تعمیر سرفیس در این قسمت‌ها باشید. اگر همه‌چیز سالم به نظر می‌رسید، چند دقیقه شارژر را قطع کرده و مجددا و درحالی‌که تمامی پورت‌های USB خالی هستند، آن را وصل کنید.

ممکن است مشکل شارژ نشدن باتری سرفیس ، نرم‌افزاری باشد. به این معنی که نقصی در درایور باتری وجود داشته باشد. یک راه‌حل برای رفع این مشکل، uninstall کردن درایور باتری سرفیس است. برای انجام کار، مسیر زیر را طی کنید.

  • Control Panel
  • Device Manager
  • Batteries
  • Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery
  • Driver
  • Uninstall

درصورتی‌که مشکل شارژ نشدن باتری سرفیس همچنان ادامه پیدا کرد؛ ناچار از مراجعه به مراکز تعمیر سرفیس هستید.

کار نکردن تاچ ال سی دی سرفیس

با بروز این مشکل و درصورتی‌که نشانه‌هایی از آسیب فیزیکی روی ال سی دی سرفیس خود مشاهده می‌کنید، قطعا نیاز به تعمیر سرفیس در بخش ال سی دی آن دارید. احتمال بعدی، خیلی ساده این است که ال سی دی سرفیس ، آن‌قدر کثیف شده باشد که به‌درستی پاسخ ندهد. در این صورت باید آن را تمیز کنید.

در صورت برطرف نشدن مشکل، ترفند بعدی، ری استارت کردن سرفیس است. در این مرحله ممکن است، ویندوز از شما بخواهد که کالیبراسیون صفحه را مجددا تنظیم کنید، چراکه این بخش احتمالا به‌صورت ناگهانی از بین رفته است. برای انجام این کار، مسیر زیر را طی کنید.

  • فشار داد کلید ویندوز
  • وارد شدن به حالت کالیبره
  • انتخاب گزینه Calibrate the screen for pen or touch
  • انتخاب گزینه Reset برای بازگردانی به حالت کارخانه یا Yes برای کالیبراسیون مجدد

بیشتر بخوانید : مشاهده قیمت ال سی دی سرفیس

در مرحله آخر، هردو گزینه را امتحان کنید و ببینید که کدام‌یک مشکل را حل می‌کنند. در صورت برطرف نشدن مشکل، باید به مراکز تعمیر سرفیس مراجعه کنید.

کم شدن نور ال سی دی سرفیس

ممکن است، نور پس‌زمینه شما ازکارافتاده باشد. برای رفع این مشکل ابتدا باید ببینید که مشکل نرم‌افزاری است یا سخت‌افزاری. پیش از هرچیز به بخش تنظیمات رفته و گزینه اسکرین را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که نوار تنظیم‌کننده نور ال سی دی سرفیس در جای مناسبی قرار دارد. درصورتی‌که نتوانید این نوار را جابجا کنید احتمالاً مشکل، سخت‌افزاری است. تعمیر سرفیس در این شرایط از توان شما خارج است.

عدم اتصال به وای فای

قدم اول، مانند همیشه این است که دستگاه را ری­استارت کنید. در صورت ادامه پیدا کردن مشکل باید از Windows Network Troubleshooter کمک بگیرید. این ابزار را به‌راحتی با تایپ کردن عنوان آن در نوار جستجوی ویندوز، پیدا کنید. پس از باز کردن آن، گزینه Identify and repair network problems را انتخاب کرده و مراحل گفته­‌شده را طی کنید.

درنهایت باید یک‌بار وای فای را غیرفعال و مجددا فعال کرد. برای انجام این کار، مسیر زیر را طی کنید:

  • Device Manger
  • Network Adaptors
  • Marvell AVASTAR Network Controller
  • Driver
  • Disable

پس از غیرفعال کردن، یک‌بار دیگر آن را enable کنید. درصورتی‌که مشکل همچنان ادامه پیدا کرد، به‌احتمال قوی ایراد سخت‌افزاری است و باید نسبت به تعمیر سرفیس اقدام کنید.

مشکلات نرم افزاری سرفیس

مشکلات نرم‌افزاری معمولا راحت‌تر از مشکلات سخت‌افزاری حل می‌شوند؛ مگر در مواردی که ریشه سخت‌افزاری داشته باشند. در اینجا سه مشکل شایع نرم‌افزاری سرفیس را به همراه راه‌حل آن‌ها شرح می‌دهیم.

کندی عملکرد سرفیس

نرم‌افزارهای خراب، عمده‌ترین دلیل این مشکل هستند. ساده‌ترین راه این است که دستگاه را ری‌­استارت کنید. همچنین، اگر تعدادی برنامه باز دارید با بستن هرکدام از آن‌ها علت مشکل را بیابید.

ممکن است، تعمیر سرفیس برای رفع این مشکل به این راحتی هم نباشد. در قدم بعدی باید به‌روزرسانی را امتحان کنید. برای این کار به منوی استارت رفته و ازآنجا به تنظیمات وارد شوید. آخرین به‌روزرسانی‌ها را بررسی کرده و در صورت نیاز، به‌روزرسانی کنید. ازآنجا گزینه Updates & Security و سپس Windows Updates را انتخاب کنید. توصیه می‌شود، تنظیمات را روی به‌روزرسانی همه بخش‌های ویندوز، قرار دهید.

ویندوز، یک ابزار عالی برای تعمیر سرفیس دارد که app troubleshooter نام دارد. برای یافتن آن، نام آن را در گوگل جستجو کنید یا به این آدرس(https://support.microsoft.com) مراجعه کنید. app troubleshooter می‌تواند، بسیاری از مشکلات اصلی عملکردی سرفیس را شناسایی کند.

درنهایت، ممکن است مشکل از RAM یا HARD باشد به‌خصوص اگر داده‌های زیادی را روی سرفیس خود جمع کرده‌اید، این گزینه‌ها محتمل هستند. پاک‌سازی برنامه‌ها می‌تواند به عملکرد بهتر RAM کمک کند. برای بهبود عملکرد هارد نیز گزینه Disk Cleanup Tool، می‌تواند مفید واقع شود. این ابزار تعمیر سرفیس را می‌توانید به‌راحتی و با جستجو در منوی استارت، پیدا کنید.

درصورتی‌که همه این راه‌ها را امتحان کردید و سرفیس شما هنوز کند است، بهتر است آن را به یک متخصص تعمیر سرفیس نشان دهید.

بدون بالا نیامدن ویندوز

درحالی‌که گاهی اوقات این مشکل صرفاً به دلیل دانلود و نصب به‌روزرسانی‌ها ایجاد می‌شود؛ در برخی موارد نیز مشکل واقعا نرم‌افزاری است. درصورتی‌که چند دقیقه صبر کردید و ویندوز همچنان بالا نیامد، دکمه پاور دستگاه را به مدت 30 ثانیه نگه‌داشته و سپس رها کنید. پس‌ازآن، دوباره دستگاه را روشن کنید. در صورت فریز شدن ویندوز در همان نقطه قبلی شاید دستگاه به تنظیم مجدد کامل نیاز داشته باشد.

دریافت پیام خطا هنگام به روز رسانی

این مشکل معمولا به باتری سرفیس یا به نرم‌افزارهای داخلی، مربوط می‌شود. ویندوز توصیه می‌کند که حداقل 40 درصد باتری برای به‌روزرسانی داشته باشید. در صورت خرابی باتری سرفیس به‌روزرسانی‌ها به‌کندی انجام‌شده یا با خطا مواجه می‌شوند. اگر مشکل از باتری نبود از طریق app troubleshooter که در بخش‌های قبلی معرفی کردیم، نسبت به رفع مشکل و ادامه به‌روزرسانی، اقدام کنید.

مشکلات سرفیس در یک نگاه

لپ‌تاپ سرفیس، ابزاری قدرتمند با امکانات جدید بوده که امروزه بسیاری از افراد برای انجام کارهای مهم خود از آن استفاده می‌کنند. بااین‌حال، این محصول مایکروسافت، مانند هر وسیله دیجیتال دیگری ممکن است دچار مشکل شود. در این مقاله، هفت مشکل رایج سرفیس را اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، بررسی کردیم.

باتری سرفیس و ال سی دی سرفیس دو قسمتی هستند که معمولا بیشتر از دیگر سخت‌افزارها خراب می‌شوند. در این مقاله، راه‌هایی برای تعمیر سرفیس بدون نیاز به مراجعه به افراد متخصص، مطرح کردیم. بااین‌حال در بسیاری از موارد، مشکل جدی بوده و نیازمند صرف وقت و هزینه بیشتر است.

ارسال نظر