خرید بازی و نرم افزار با گیفت کارت

سالهاست که امکان داشتن حساب های ارزی و پرداخت بین المللی در تمام ابعاد آن و طبق قوانین تحمیلی آمریکا در دنیا، برای ما ایرانیان با مشکل مواجه است. می توان گفت که، خرید گیفت کارت: یکی ساده ترین و در دسترس ترین گزینه ها برای خرید های خرد برای کاربران ایرانیست. از خرید خدمات شرکت های نرم افزاری تا خرید کالاهای سخت افزاری را می توان با گیفت کارت انجام داد. نمونه ملموس و روزمره برای همه ما، خرید نرم افزار، بازی یا دیگر موارد از گوگل پلی با خرید گیفت کارت گوگل پلی، یا خرید همین خدمات از App store اپل با گیفت کارت اپل است.

خرید بازی و نرم افزار با گیفت کارت

می توان گفت که، خرید گیفت کارت: یکی ساده ترین و در دسترس ترین گزینه ها برای خرید های خرد برای کاربران ایرانیست. از خرید خدمات شرکت های نرم افزاری تا خرید کالاهای سخت افزاری را می توان با گیفت کارت انجام داد. نمونه ملموس و روزمره برای همه ما، خرید نرم افزار، بازی یا دیگر موارد از گوگل پلی با خرید گیفت کارت گوگل پلی ، یا خرید همین خدمات از App store اپل با گیفت کارت اپل است.

در مطلبی با عنوان: گیفت کارت؛ راهکاری ساده برای خرید از فروشگاه های بین المللی و به نقل از خبرگزاری مهر، در مورد مزایای پرداخت در بازارهای بین المللی نکاتی آورده شده است.

گیفت کارت چیست؟

کارت هدیه یا گیفت کارت (gift card): نوعی کارت خرید نقدی است که هزینه‌ی آن از پیش پرداخت شده است. به این صورت که به جای پرداخت پول نقد از اعتبار gift card استفاده می‌کنید. خرید گیفت کارت و کاربردهای گیفت کارت به دلایل مختلفی که در ادامه بررسی خواهند شد مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

تسهیل پرداخت، بهترین مزیت در خرید گیفت کارت

امکان خرید کالا از فروشگاههای بین المللی و دریافت کالای مورد نظر در منزل برای ایرانیان تا چند سال اخیر وجود نداشت. دو مشکل اساسی برای خرید از فروشگاههای معتبر بین المللی وجود داشت:

  • عدم امکان ارسال بسته ها به ایران توسط این فروشگاهها
  • عدم امکان پرداخت ارزی به عنوان یک ایرانی

در گذشته ای بسیار نزدیک، اگر به عنوان یک ایرانی قصد خرید کالایی مانند لپ تاپ از یک فروشگاه مانند اپل را داشتید باید به دنبال دوستان و آشنایانی در خارج کشور می گشتید که امکان خرید آن را داشته باشند و احتمالا در اولین سفر خود به ایران آن را به همراه می آوردند.

با ورود شرکت های واسط در هر دو زمینه، خیلی زود این امکان برای خریداران کالاهای این فروشگاهها در ایران فرآهم شد. ابتدا شرکت هایی که هر کالایی را در مبدا تحویل می گرفتند و در ایران تحویل می دادند. و در گام بعد، شرکتهایی که خرید از این فروشگاهها را به نیابت از خریدار انجام داده و از خریدار اصلی معادل ریالی و کارمزد خود را دریافت می‌کردند.

تغییرات و پیشرفت در فرآیند خرید از فروشگاه های بزرگ بین المللی، به ویژه در مورد کالاهای فیزیکی، کار را برای کاربران ایرانی ساده کرد. اما مشکل بعدی خرید در هر زمان و هر مکانی بود که خریداران مایل به ثبت سفارش خود بدون درگیر شدن در فرآیند ثبت سفارش شوند.

اینکه واسطه های خرید بخواهند سفارش شما را دریافت، پردازش و تایید کنند و در نهایت اقدام به خرید کنند، گاها امکانپذیر نبود. فکر کنید لپ تاپ ایسوس مد نظرتان را با تخفیف 40% در بازه زمانی 2 ساعته برای شب کریسمس می توانید از سایت ایسوس بخرید. این پیشنهاد ویژه بین ساعت 1 تا3 نیمه شب به وقت ایران است و پشتیبانی و فرآیند خرید توسط سایت های واسطه به کندی انجام می شود. در واقع شما با این روش، پیشنهاد فوق العاده برای خرید گزینه مورد نظرتان را از دست می دهید.

اما اگر امکان پرداخت و خرید بدون واسطه را داشتید چقدر خوب میشد؟

خرید گیفت کارت برای خرید خدمات مجازی

در خریدهای مجازی مثل خرید بازی، خرید کتاب دیجیتال، خرید نرم افزار و حتی خریدهای درون برنامه این مشکل به خوبی قابل لمس است. اما راهکار چیست؟ آیا راهکاری وجود دارد که خریدار ایرانی وجه لازم برای خرید را خود پرداخت کند؟

جواب بله است. شما می توانید با گیفت کارت وجه مورد نظر برای خرید کالا از اغلب فروشگاههای آنلاین در تمام دنیا را پرداخت کنید: از گیفت کارت گوگل و اپل گرفته تا گیفت کارت والمارت و دهها و دهها گیفت کارت در تمام زمینه ها.

گیفت کارت گوگل؛ محبوب ترین گیفت کارت

گیفت کارت گوگل؛ محبوب ترین گیفت کارت در ایران

گیفت کارت گوگل پلی یک گیفت کارت فروشگاهی با اعتبار مشخص و برای افزایش اعتبار اکانت گوگل پلی و در نهایت خرید نرم افزار و سرویس برای دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید است. این گیفت کارت کاربردی شبیه به گیفت کارت اپل دارد. یعنی همانطور که با گیفت کارت اپل از فروشگاه های اپل خرید می کنید، می توانید با گیفت کارت گوگل از گوگل پلی استور خرید کنید. این کارت مجازی مشابه کارت‌های هدیه بوده و شما می‌توانید آن را هدیه دهید. ارائه گیفت کارت در ایران عموما به شکل گیفت کارت دیجیتال (e-gift card) صورت می گیرد. به همین دلیل زمانی که خرید گیفت کارت گوگل پلی را انجام دادید، یک کد دیجیتال برای شما ارسال خواهد شد که باید آن را در حساب گوگل خود وارد یا ردیم کنید.

با توجه به حجم عظیم خرید خدمات مجازی، خرید از فروشگاه های آنلاین گوگل، اپل، مایکرو سافت و سونی و البته دیگر فروشگاه‌ها، گیفت کارت این شرکت ها برای خدمات مورد نظر شما بهترین راهکار هستند.

البته خرید این گیفت کارتها به دلایل مختلف به صورت مستقیم و با راهکارهای پرداخت بین المللی مقدور نیست. اما راهکار ساده شما خرید این گیفت کارت های از سایتهای واسطه فروش آنها در ایران است. کافیست در اولین فرصت چند فروشگاه معتبر خرید گیفت کارت را بررسی کنید و از یک فروشگاه معتبر، گیفت کارت مورد نظرتان را بخرید.

در سراسر جهان فروشندگان برای فروش گیفت کارت‌ها به طور مستقیم با شرکت‌های موردنظر کار می‌کنند. همچنین میزان پورسانت و سود فروشنده هم از فروش کارت‌های هدیه مشخص شده و چنین کارت‌هایی با یک قیمت مشخص به دست مصرف کنندگان می‌رسد. اما در ایران هیچ راهی برای ارتباط مستقیم فروشندگان با شرکت‌هایی مثل گوگل یا اپل وجود ندارد.
به همین دلیل توزیع کنندگان کارت‌های هدیه در ایران مجبور هستند که گیفت کارت‌های مورد نظرشان را از طریق واسطه‌ها خریداری کنند. همچنین به شرکت‌های ایرانی به هیچ عنوان مجوز فروش گیفت کارت یا امکان اخذ نمایندگی داده نمی‌شود. به همین دلیل هیچ راه دیگری به جز خرید از بازارهای ثانویه برای شرکت‌های ایرانی باقی نمی‌ماند.
خرید از بازارهای ثانویه به تنهایی مقداری به قیمت کارت‌های هدیه می‌افزاید. همچنین افراد واسط از آنجایی که پورسانت خود را از طریق فروش دریافت نمی‌کنند، مبلغی به عنوان کارمزد از خریداران ایرانی می‌گیرند. حال اگر شرکت‌های ایرانی بخواهند که خرید عمده را به صورت مستقیم از شرکت‌ها انجام دهند، با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شوند. استفاده از روش‌های تغییرIP، لو رفتن هویت و مسدود شدن حساب کاربری و محدود شدن خدمات برای این افراد جزو چالش‌هایی است که برای شرکت‌های ایرانی وجود دارند.

گیفت کارت؛ گزینه ی ساده برای خریداران کالا

علی رغم مشکلات فراوان برای هر پرداخت بین المللی برای هموطنان ایرانی، گیفت کارت و خرید گیفت کارت یه عنوان یک راهکار ساده و درد دسترس همچنان گزینه خوبی برای خریداران کالا و خدمات بین المللی است. شاید پر کاربردترین این گیفت کارتها، خرید گیفت کارت گوگل پلی و استفاده از آن برای بهره مندی از خدمات بی نظیر گوگل باشد. برای خرید مطمئن و قمیت تضمینی گیفت کارت، حتما به وب سایت ما در اینجا مراجعه کنید.

ارسال نظر