هر آنچه که باید در خصوص خرید گوشی موبایل سامسونگ بدانید

خرید گوشی موبایل سامسونگ این روزها علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب نموده است. این برند نام آشنا دهه ها است که در حوزه تولید موبایل، تبلت، لپ تاپ و ... فعالیت می نماید اما این روزها بازار گرم رقابت باعث شده است که علاقه مندان زیادی گوشی های سامسونگ را بررسی نمایند.

هر آنچه که باید در خصوص خرید گوشی موبایل سامسونگ بدانید

از همین رو در این مقاله قصد داریم تا بررسی نماییم برای خرید گوشی موبایل سامسونگ چه فاکتورهایی دارای ارزش زیادی هستند و بر روی چه مواردی باید وقت گذاشت.

نکات مهم برای خرید گوشی موبایل سامسونگ

امروزه در بازار خرید و فروش موبایل، قیمت گوشی شیائومی در کنار امکاناتی که ارائه می دهد، بسیار مقرون به صرفه است اما با این وجود بسیاری از افراد هنوز برندهای قدیمی که کیفیت محصولات آنها تایید شده است را حتی با قیمت بالا ترجیح می دهند. با این توضیح قصد داریم بررسی نماییم که برای خرید گوشی موبایل سامسونگ چه فاکتورهای ارزشمندی وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت.

امروزه با توجه به اینکه تنوع گوشی های سامسونگ بسیار زیاد است لذا گاها انتخاب بین آنان دشوار می شود اما به صورت کلی می توان بیان نمود که کدام موارد ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارند.

  • ابعاد گوشی موبایل خود را تعیین نمایید :

امروزه برای خرید گوشی موبایل سامسونگ لازم است تا ابتدا بررسی نمایید که با توجه به کاربردی که در نظر دارید، چه اندازه گوشی مناسب شما است. گاها افراد تنها برای ارسال پیامک یا تماس به گوشی نیاز دارند که در این صورت ابعاد کوچکتر نیز می تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد. اما اگر قصد وب گردی و مواردی از این قبیل را داشته باشید توصیه می شود تا موارد بزرگتر را انتخاب نمایید. البته باید به این مورد نیز توجه نمایید که هر اندازه گوشی شما بزرگتر باشد، تسلط شما بر روی گوشی نیز بیشتر است.

  • به جنس بدنه گوشی خود توجه نمایید :

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید گوشی موبایل، توجه به جنس بدنه می باشد. در این خصوص باید بسیار حساس باشید. اسکلت اصلی گوشی می تواند از جنس پلاستیک، آلومینیوم یا استیل باشد. طبیعتا پلاستیک ارزان تر بوده و وزن کمتری نیز دارد. البته باید در نظر داشته باشید که موارد پلاستیکی مقاومت کمتری دارند.

آلومینیوم دارای مقاومت بیشتری است اما نسبت به بدنه پلاستیکی دارای وزن بالاتری است. استیل ها دارای هزینه گزاف تری به نسبت سایر موارد هستند اما به نسبت زیباتر و مقاوم تر می باشند. در نظر داشته باشید که اغلب صفحه نمایش گوشی از شیشه و پشت آن از پلاستیک می باشد. استفاده از پلاستیک در بخش پشتی گوشی باعث می شود تا خط و خشی بر روی آن نیفتد.

به نوع صفحه نمایش در هنگام خرید گوشی موبایل سامسونگ دقت نمایید به نوع صفحه نمایش در هنگام خرید گوشی موبایل سامسونگ دقت نمایید
  • به نوع صفحه نمایش در هنگام خرید گوشی موبایل سامسونگ دقت نمایید :

صفحه نمایش های موجود در بازار دارای انواع متفاوتی همانند IPS, TFT, AMOLED و ... می باشند. هر کدام از این موارد ویژگی خاص خود را دارند. به طور مثال صفحه نمایش های LCD از کریستال های نوری در زمینه روشن تشکیل شده اند. امروزه TFT ها بازار پررونقی دارند زیرا هزینه تولید آنها به نسبت کم می باشد. این موارد برای روزهای آفتابی گزینه خوبی می باشند. اگر قصد دارید از چالش زاویه دید نامناسب در گوشی ها راحت شوید، توصیه می شود تا مدل های IPS را خریداری کنید.

  • تراکم پیکسلی :

توجه به میزان تراکم پیکسلی حین خرید گوشی موبایل سامسونگ دارای اهمیت زیادی است.هر اندازه این تراکم بیشتر باشد، کیفیت تصاویر نیز به همان میزان بهتر خواهد بود.برای اینکه شما تراکم پیکسلی گوشی خود را پیدا نمایید لازم است تا میزان پیکسل ها را در هر اینچ به دست بیاورید. توصیه می شود تا همواره گوشی هایی را انتخاب نمایید که تراکم پیکسلی در آنها از عدد 300 بیشتر باشد. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که تراکم بالاتر نیاز به پردازش گرافیکی بیشتری نیز دارد که این مورد باتری و سی پی یو گوشی را تحت الشعاع قرار می دهد.

  • بررسی ویژگی های محافظتی گوشی :

برای اینکه به صفحه نمایش گوشی آسیبی وارد نشود، شرکت های تولیدکننده از قابلیت های محافظتی متفاوتی استفاده می نمایند. برخی از این ویژگی ها به جلوگیری از خش و برخی دیگر مانع از ایجاد لکه و اثر انگشت بر روی صفحه می شوند. اگر گوشی موبایل شما دارای قابلیت گوریلا گلس باشد، دارای مقاومت بالایی است. اما این مورد اغلب هزینه بالاتری را به شما تحمیل می نماید. گوریلا گلس باعث می شود تا بر روی صفحه نمایشگر شما هیچگونه ضربه و خط و خشی به وجود نیاید.

  • توجه به سیستم عامل گوشی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است :

مورد دوم در خرید گوشی موبایل سامسونگ، توجه به سیستم عامل می باشد. در حال حاضر سیستم عامل های IOS و اندروید بیشترین محبوبیت را دارند. گوشی های سامسونگ نیز از اندروید بهره می برند و برای این سیستم عامل نرم افزارها و بروزرسانی های زیادی وجود دارد که افراد می توانند با استفاده از آنها همواره گوشی‌های خود را بروز نگه دارند.

به جنس گوشی در هنگام خرید گوشی موبایل سامسونگ دقت نمایید به جنس گوشی در هنگام خرید گوشی موبایل سامسونگ دقت نمایید

جمع بندی :

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، برای خرید گوشی، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید اما از مهمترین نکات می توان به برند، قیمت، جنس بدنه، نوع نمایشگر و مواردی از این قبیل اشاره نمود. اگر هنوز در خرید گوشی دچار شک و ابهام می باشید، توصیه می گردد تا حتما از وب سایت های اینترنتی قوی همانند دیدنگار استفاده نمایید تا جزئیات انواع گوشی ها را با ریزترین نکات بتوانید مطالعه نمایید. در این فروشگاه اینترنتی آخرین اخبار، بروزرسانی ها و مدل های جدید ارائه می شود تا بر اساس نیاز خود تصمیم گیری نمایید. همچنین دقت نمایید که اگر نیاز به راهنمایی های بیشتری داشته باشید می توانید با مشاوران آن صحبت نمایید.

دیدنگار بیش از 10 سال است که در حوزه فروش موبایل، دوربین، تجهیزات الکترونیکی و مواردی از این قبیل فعالیت می نماید و برای اینکه امکان خرید را برای تمام اقشار فراهم آورد، شرایط فروش قسطی را نیز در نظر گرفته است. در کنار تمام مزایا این مهم را نیز در نظر داشته باشید که هزینه گوشی های موبایل در این فروشگاه به نسبت مقرون به صرفه‌تر است.

ارسال نظر