خرید خودرو اتوماتیک با بودجه 500 میلیون تومان

گیربکس‌های اتوماتیک، انقلابی در صنعت خودرو محسوب می‌شوند. بسیاری از  مصرف‌کنندگان برای رفاه حال خویش به گیربکس‌های اتوماتیک روی آوردند و همین امر سبب شد تا خودروسازان قسمتی از محصولات خود را فقط به صورت اتوماتیک عرضه کنند.

خرید خودرو اتوماتیک با بودجه 500 میلیون تومان

اخبار خودرو نشان می‌دهد که گیربکس‌های اتوماتیک در داخل کشور نیز طرفداران بسیاری دارد؛ ابتدا این گیربکس‌ها تنها در خودروهای وارداتی یافت می‌شد؛ اما این روزها، با پیشرفت صنعت خودروسازی، خودروهای بسیاری با گیربکس اتوماتیک در داخل کشور مونتاژ و حتی تولید می‌شوند. تولید و مونتاژ خودروهای اتوماتیک در کشور سبب شده تا بسیاری از مردم، توانایی خرید خودرو اتوماتیک را پیدا کنند.

براساس قیمت لحظه‌ای خودرو ، تعدادی از این خودروها در بازه قیمتی زیر 500 میلیون تومان قرار می‌گیرند که شامل خودروهای صفر کیلومتر و کارکرده است.

خودروهای صفر کیلومتر

دنا پلاس اتوماتیک توربو

دنا پلاس در واقع همان دنا معمولی است که فیس‌لیفتی روی آن اعمال شده و از نظر پیشرانه، تفاوتی ندارند. پس از معرفی نسخه توربو دنا پلاس، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیزبه آن اضافه شد. حالت تیپ‌ترونیک این گیربکس به دور موتور بیش از 4500 نمی‌رسد.

دنا پلاس اتوماتیک توربو، به پیشرانه توربوشارژ EF7 مجهز شده که 150 اسب‌بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تنها تفاوت دنا پلاس اتوماتیک توربو با نسخه‌ دنده‌ای آن، به جز گیربکس، اضافه شدن فرمان برقی است.

دنا پلاس اتوماتیک توربو

کوییک اتوماتیک پلاس

گیربکس اتوماتیک برای اولین بار در سال 97 به کوییک اضافه شد. این گیربکس از نوع CVT بوده و 6 دنده مجازی دارد. علاوه بر آن، ویژگی‌های مثبتی مانند دریچه گاز برقی، رینگ آلومینیومی، کی‌لس استارتر، فرمان برقی، کروزکنترل و ... نیز به آن اضافه شده است. کابین کوییک اتوماتیک پلاس، با تریم رنگی پوشیده شده و فرمان نیز دی‌کات است.

کوییک اتوماتیک پلاس به پیشرانه 1.5 لیتری M15 مجهز شده که 87 اسب‌بخار قدرت و 128 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

خودروهای کارکرده

دانگ‌فنگ H30 کراس

دانگ‌فنگ H30 کراس برای اولین بار در سال 95 وارد بازار ایران شد. این کراس‌اور براساس پلتفرم یکی از محصولات قدیمی سیتروئن ساخته شده است؛ اما در قسمت فنی، از پیشرانه ایرانیزه TU5 نیرو می‌گیرد که 105 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. H30 کراس در بازار ایران موفق شد و به لطف تعلیق نرم، فضای جادار کابین و امکانات رفاهی مناسب، نظر مشتریان بسیاری را به خود جلب کرد؛ اما تولید آن در سال 99 متوقف شد.

بسترن B30

این سدان چینی توسط گروه بهمن ارائه می‌شود که به پیشرانه 1.6 لیتری مجهز شده است. این پیشرانه 107 اسب‌بخار قدرت و 155 نیوتن‌متر گشتاور را توسط یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. مدل‌های پایین‎‌تر و کارکرده این خودرو با بودجه تقریبی 500 میلیون تومان، قابل خریداری است و امکانات خوبی را مانند کروزکنترل، کنترل کشش و پایداری، گرمکن آینه‌های جانبی و ... ارائه می‌دهد.

بسترن B30

پژو207اتوماتیک

پژو 207 علاوه بر نسخه هاچبک، در نسخه صندوقدار نیز عرضه می‌شود. ویژگی‌هایی مانند فرمان برقی و آینه تاشو برقی، فقط در 207 صندوقدار موجود است. هر دو از پیشرانه معروف TU5 نیرو می‌گیرند و گیربکس آن‌ها از نوع 4 دنده اتومات است.

متاسفانه قیمت لحظه‌ای خودرو 207 اتوماتیک این روزها افزایشی بوده و در حال حاضر با بودجه تقریبی 500 میلیون تومان، تنها نمونه‌های کارکرده آن قابل خریداری است.

رنو سیمبل

رنو سیمبل برای اولین بار در سال 2015 به بازار کشور وارد شد. سیمبل یک سدان اقتصادی است و به همین خاطر نباید انتظار امکانات و ویژگی‌های خاصی را از آن داشت. سیمبل در دو تیپ PE و LE عرضه شد که LE فول‌تر است و ویژگی‌هایی مانند کامپیوتر سفری، دکمه‌های کنترلی فرمان، تهویه اتوماتیک و تنظیم برقی آینه‌های جانبی تنها در این تیپ یافت می‌شود.

چری آریزو5

مدیران‌خودرو، آریزو5 را با دو گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک عرضه کرد. مدل دنده‌ای و اتومات، اختلاف قیمت زیادی نداشتند و همین امر سبب شد تا بسیاری از مشتریان، نسخه اتوماتیک را ترجیح دهند. آریزو5 در قالب دو تیپ اکسلنت و لاکچری در بازار موجود است که امکاناتی مانند سانروف برقی، ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری، سنسور باد تایر و ... تنها در تیپ اکسلنت وجود دارد. گیربکس اتوماتیک آریزو5 از نوع CVT بوده و 116 اسب‌بخار قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

خودروهای ذکر شده در این لیست، تنها نمونه‌هایی از خودروهای اتوماتیک کارکرده‌ای هستند که در بازه قیمتی زیر 500 میلیون تومان قرار می‌گیرند؛ گزینه‌های دیگری مانند محصولات برلیانس، 206 تیپ 6، تندر90 اتوماتیک و ... نیز در این بازه حضور دارند.

ارسال نظر