راهنمای انتخاب یو پی اس با بهترین قیمت در آی تی بازار

رسانه کلیک - یو پی اس دستگاهی است که توسط آن برق مورد نیاز دستگاه های الکترونیکی و الکتریکی تامین می شود و نیاز به آن هنگام قطع برق بیشتر احساس می شود. همچنین با وجود این دستگاه، دیگر شاهد آسیب رسیدن به وسایل در اثر نوسانات برق نخواهیم بود.

راهنمای انتخاب یو پی اس با بهترین قیمت در آی تی بازار

یوپی‌اس به معنی منبع تغذیه بدون وقفه و مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply است. یو پی اس علاوه بر تنظیم برق شبکه، از ورود نویز و نوسانات برق شهری به تجهیزات جلوگیری می ‌کند. اغلب دستگاه ‌های حساس به نوسانات برق در مجموعه ‌های پزشکی، کامپیوتری، مخابراتی، ابزار دقیق، آزمایشگاهی و بیمارستانی قرار دارند.

سایت آی تی بازار از سال 1389 با هدف حذف واسطه های کاذب و به صورت 100% تخصصی با مقایسه قیمت کالاهای دیجیتال، این امکان را در اختیار کاربران گذاشته که بتوانند قبل از خرید یک کالای دیجیتال، قیمت آن کالا را در بین فروشگاه های اینترنتی و حضوری جستجو کرده و کالای خود را با پایین ترین قیمت به صورت بدون واسطه از معتبرترین فروشگاه ها خریداری نماید.

هنگامی که برق شهری به هر علتی دچار نوسان ولتاژ یا نوسان فرکانس شود، وجود UPS می تواند افت ولتاژ را جبران ‌کند و یا از انتقال نوسان فرکانس یا ولتاژ به دستگاه ها جلوگیری کند. باید به این نکته توجه داشت که یوپی‌اس‌ها جهت تامین برق مورد نیاز خود به باتری ها وابسته هستند. باتری یو پی اس می تواند مقدار مشخصی از انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کند. با توجه به مدت زمانی که در هنگام قطعی برق لازم است که یک UPS به عنوان منبع تغذیه بتواند انرژی دستگاه ها را تامین کند، تعداد و آمپر باتری یوپی‌اس محاسبه می شود.

انواع یو پی اس و نحوه انتخاب آنها 

علاوه بر قیمت یو پی اس ، یکی از نکات مهم در انتخاب آن، تکنولوژی دستگاه یو پی اس است که با توجه به میزان حساسیت دستگاه هایی که به آن متصل است، انتخاب می شود. دستگاه UPS در سه نوع آفلاین، آنلاین و لاین اینتراکتیو تولید می گردد. در سایت آی تی بازار می توانید انواع یو پی اس را با جزئیات مربوط به آن مشاهده نمایید.

1- یو پی اس آنلاین

یو پی اس آنلاین مبتنی بر روش تبدیل دوگانه یا Double Conversion کار می کند. کار یو پی اس‌ های برخط یا آنلاین تامین انرژی مداوم و بدون نویز است. یو پی اس آنلاین، برق AC شهر را با کمک رکتیفایر به برق DC تبدیل می ‌کند و باتری ها را شارژ می کند و سپس از برق DC باتری استفاده می کند و آن را مجدد توسط اینورتر به برق خروجی AC تبدیل می‌ کند. با این فرایند جریان خروجی از جریان ورودی مستقل می ‌شود. در یو پی اس های آنلاین هیچ گاه برق شهر به صورت مستقیم در اختیار دستگاه ها قرار نمی گیرد و همیشه از باتری یو پی اس برای تامین انرژی استفاده می شود، در نتیجه همیشه برق خروجی بدون نوسانات ولتاژ یا فرکانس خواهد بود. در نتیجه می ‌توان از آنها برای سیستم ‌های حساس مانند تجهیزات کامپیوتری، پزشکی و آزمایشگاهی و الکترونیکی استفاده کرد.

یو پی اس آنلاین

2- یو پی اس آفلاین

در UPS آفلاین، باتری خارج از مدار قرار می ‌گیرد و هنگامی که برق شهر قطع نشده باشد، برق خروجی از برق شهر تامین می شود و در هنگام قطعی برق، در مدت زمان کمتر از یک ثانیه، انرژی مورد نیاز از تبدیل برق DC باتری به برق AC تامین می شود. یو پی اس های آفلاین از نظر قیمت از یو پی اس های آنلاین ارزان تر هستند و از نظر توان خروجی نیز معمولا در توان های کمتر از یو پی اس آنلاین تولید می شوند و برای دستگاه هایی که حساسیت کمتری نسبت به نوسانات برق دارند کاربرد دارند.

یو پی اس آفلاین

3- یو پی اس لاین اینتراکتیو

یو پی اس لاین اینتراکتیو شباهت زیادی به نوع آفلاین دارد. در این UPS یک ترانسفورمر اتوماتیک با ولتاژ متغیر قرار گرفته است که نوسانات ولتاژ برق AC را برای مصرف‌ کننده کاهش می دهد و باتری های یو پی اس را به کمک یک شارژر در حالت فول شارژ قرار می ‌دهد. در این نوع یو پی اس در شرایط عادی ارتباط ورودی و خروجی برق از طریق اتوترانسفورمر با قابلیت تنظیم دامنه ولتاژ برقرار است و باتری نیز در شرایط شارژ قرار دارد. هنگامی که برق قطع شد، برق DC باتری ها از طریق اینورتر به برق AC تبدیل خواهد شد. قیمت یو پی اس لاین اینتراکتیو نسبت به یو پی اس آنلاین ارزان تر است ولی از یو پی اس آفلاین گران تر هستند.

یو پی اس لاین اینتراکتیو

کاربرد یو پی اس در فضاهای مختلف

استفاده از یو پی اس در منزل

در مجموع، امروزه و خصوصا در فصل تابستان که مصرف برق نسبت به بقیه فصول بالاتر است، قطعی و نوسانات برق می تواند موجب آسیب دیدن دستگاه های برقی و الکترونیکی شود. بنابراین حتی در خانه نیز استفاده از چنین دستگاهی برای حفاظت از کامپیوترهای شخصی مفید خواهد بود.

از یو پی اس خانگی می توان جهت روشن نگاه داشتن و همچنین حفاظت از دستگاه هایی مانند لپ تاپ، کامپیوتر شخصی، تلویزیون و تجهیزات دوربین مداربسته استفاده کرد.

استفاده از یو پی اس در منزل

استفاده از یو پی اس در مراکز درمانی

یکی از مهم ترین کاربردهای یو پی اس و متعلقات آن در حوزه تجهیزات پزشکی می باشد. در این حوزه علاوه بر بالا بودن قیمت دستگاه ‌ها، کوچک ‌ترین وقفه ‌ای در عملکرد تجهیزات، ممکن است موجب از دست رفتن جان بیمار شود. با توجه به افزایش روز افزون تقاضای استفاده از شبکه برق، تامین برق بدون نوسان و قطعی برای تجهیزات پزشکی همیشه میسر نیست. از طرف دیگر فرسوده‌ شدن زیرساخت ‌های تامین برق، ممکن است موجب قطعی ‌برق و نوسان ولتاژ شود که در مراکز درمانی که ارتباط مستقیم با سلامت افراد دارند، می تواند خطرناک باشد. بنابراین استفاده از یک منبع تغذیه الکتریکی بدون وقفه مانند UPS برای روشن نگه داشتن و حفظ تجهیزات پزشکی و جلوگیری از خرابی آنها در اثر قطعی و نوسانات برق، ضروری است.

استفاده از یو پی اس در مراکز درمانی

استفاده از یو پی اس برای تجهیزات کامپیوتری

از موضوع سلامت که بگذریم، این روزها که در کشور با مشکل قطعی برق همراه هستیم و در بسیاری مواقع این قطعی بدون اطلاع قبلی نیز صورت می گیرد، وجود دستگاه های یو پی اس در اداره ها، بانک ها و شرکت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است که پرسنل بتوانند در هنگام قطعی برق، به خدمات رسانی ادامه دهند و همچنین قطع و وصل شدن و نوسانات برق، باعث آسیب دیدن تجهیزات حساس مانند کامپیوترها و سرورها نشود.

بهترین نوع یو پی اس را از کجا بخریم؟

جهت بررسی و انتخاب یو پی اس مورد نیاز خود وارد سایت آی تی بازار شده و سپس از بین یو پی اس های موجود در سایت، پس از مقایسه قیمت ها و اطلاع از مشخصات فنی آنها، UPS مورد نیاز خود را انتخاب و تهیه نمایید. سایت آی تی بازار با شعار ذره بین مقایسه قیمت فروشگاه های بازار آی تی ، امکان بررسی و مقایسه قیمت محصولات صدها فروشگاه و شرکت در زمینه یو پی اس را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین نوع یو پی اس را از کجا بخریم؟

ارسال نظر