راهنمای خرید از بانه

رسانه کلیک - یکی از معروف‌ترین قطب های تجاری غرب کشور شهر بانه واقع در استان کردستان است. با توجه به روش وارد شدن کالا به این شهر و عدم پرداخت حق گمرک، قیمت اجناس با اختلاف زیادی ارزان تر از سایر نقاط کشور است. خرید از بانه با داشتن اطلاعات کافی می‌تواند صرفه اقتصادی برای خانواده‌ها به دنبال داشته باشد.

راهنمای خرید از بانه

خرید از بانه

خرید محصولات صوتی و تصویری و لوازم آشپزخانه همیشه یکی از پرهزینه ترین خرج های هر خانواده ای است. با پیشرفت روز افزون تولیدات جدید لوازم آشپزخانه هر روزه وسایلی جدید‌تر و مدرن‌تر در بازار توجه ما را به خود جلب می‌نماید که ما را در انجام امورات منزل و راحت تر کردن زندگی یاری می‌کند، بر همین اساس و به لحاظ تنوع زیاد از جستجو در باراز لوازم خانگی و محصولات صوتی و تصویری دست برنخواهیم داشت.

شاید این سوال در ذهن شما هم باشد که آیا راه ارزان تری برای خرید این قبیل وسایل وجود دارد ؟

آیا امکان دارد که شانس خرید کالای اصل با قیمتی پایین تر را در ایران داشته باشیم؟

اگر این سوال ها در ذهن شما نیز وجود دارد با ما در ادامه این مطلب با عنوان راهنمای خرید از بانه همراه باشید تا توضیحات و اطلاعات لازم جهت یک خرید ارزان تر و لذت بخش از بازار مرزی بانه را برای شما بازگو کنیم که اگر هنوز تجربه ای در این رابطه ندارید ولی قصد خرید از بانه را دارید با داشتن اطلاعات کافی و آگاهی نسبت به بازار بانه شانس خود را جهت یک خرید موفق و ارزان همراه با سود افزایش دهید.

خرید از بانه

خرید در بانه

ممکن است شما در هنگام خرید تلویزیون و یا لوازم آشپزخانه ای که از آن استفاده میکنید ، چیزهایی در ارتباط با این موضوع که همین جنس در بانه با قیمتی بسیار پایین در حال فروش است مواجه شده باشید اما به علت نداشتن اطلاعات کافی این سخن را باور نکرده باشید و یا ممکن است پس از خرید از مراکز فروش موجود در شهر خود در انتخاب خود شک کرده و پشیمان شوید که چرا شانس خرید همین وسیله را با قیمت بسیار کمتر از بانه امتحان نکردم. شاید می توانستم با این پول چیز های بیشتری بخرم. باید به شما بگویم که شک شما خیلی هم بیراه نیست و با توجه به این موضوع که بانه یکی از شهر های مرزی است که واردات و صادرات انواع وسایل در آن بسیار راحت تر از سایر نقاط ایران در حال انجام است و شیوه ورود کالا به مرز های این شهر به گونه ای است که معمولا حق گمرکی از بابت وسایل وارد شده پرداخت نمی شود و تخفیفهای ویژه ای برای مناطق مرزی جهت واردات کالا وجود دارد، قیمت اجناس موجود در مغازه های این شهر علاوه بر داشتن همان کیفیت مشابه در سایر شهر ها و مراکز فروش، از قیمتی بسیار نازل تر برخوردار است و همین مسئله موجب صرفه اقتصادی خرید از بانه می‌شود.

با همه این ها توجه داشته باشید که در دام این ارزان تر بودن به هر قیمتی نیوفتید زیرا همین ارزان تر بودن ممکن است در برخی موارد به ضرر شما تمام شود. در ادامه به گفتن نکات ضروری و لازم در هنگام خرید در بانه خواهیم پرداخت تا با چشمانی بازتر نسبت به شرایط بازار بانه و اجناس آن بتوانید یک خرید ارزان و به صرفه داشته باشید و در طول انجام آن به مشکل بر نخورید.

نکات لازم و ضروری برای خرید از بانه

بازار بانه پر از اجناس مختلف و خارجی از بهترین برند های دنیا در حوزه لوازم تصویری و صوتی و همچنین لوازم آشپزخانه و پوشاک و کفش است. شاید بارها این نکته را شنیده باشید که لوازم خریداری شده از بانه ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشند و این موضوع که ضرر نکنید ارتباط مستقیم با میزان خوش شانس بودن شما دارد.

باید در پاسخ به این چالش مطرح شده بگوییم که این موضوع خیلی هم صحت ندارد. درست است که بین اجناس و فروشندگان مستقر در بانه متاسفانه عده ای هستند که اجناس تقلبی و معیوب را به جای جنس اصل به مشتریان خود می فروشند ولی این در رابطه با تمامی اجناس موجود در بازار و همه فروشندگان صحت ندارد. اتفاقا باید به این نکته اشاره کرد که اکثر کالاهایی در هنگام خرید از بانه با آن مواجه می‌شوید کالای با کیفیت و اورجینال است و درصد بیشتر فروشندگان و مغازه داران بانه جنس اصل را برای فروش در مغازه های خود انتخاب میکنند.

یکی از راه های مهم برای جلوگیری از اتفاق افتادن این موضوع که جنس تقلبی را بجای اصل آن بخرید، خرید از مغازه داران و فروشگاه های معتبر بانه است. در بانه نیز مانند تمامی نقاط ایران فروشگاه های معروفی هستند که با حسن رفتار خود در طول سالیان زیاد موجب جلب اعتماد و رضایت مشتری شده اند ، با شناختن مراکز اصلی و مهم بانه و فروشندگان معتبر می توانید با خیال راحت اقدام به خرید محصولات صوتی و تصویری و لوازم آشپزخانه کنید.

یکی دیگر از نکاتی که باید به یاد داشته باشید تا خرید در بانه برایتان سود به همراه داشته باشد این موضوع است که بدانید چه چیزی باید از بانه بخرید. بسیاری از وسایل مانند کنسول های بازی تفاوت قیمت زیادی با سایر مراکز واقع در دیگر نقاط کشور ندارد و اگر هزینه سفر به بانه را به قیمت اینگونه اجناس اضافه کنیم ممکن است در مواقعی هزینه پرداختی بیشتر از حالت عادی باشد.

خرید از بانه

اجناسی مانند تلویزیون های LCD و LED و همچنین کولر های گازی است ، با در نظر گرفتن هزینه باربری و حمل و نقل کالا نیز باز هم اختلاف چند میلیونی با سایر مراکز واقع در سایر نقاط کشور خواهد داشت.

همچنین در خرید انواع لوازم آشپزخانه اگر قصد خرید فقط یک دستگاه را نداشته باشید و چندین مدل وسایل مختلف مورد نیاز در آشپزخانه را به صورت یکجا تهیه کنید در مجموع میزان اختلاف قیمت همه آنها با هم میتواند برای سفر به بانه و برای خرید این وسایل توجیه اقتصادی داشته باشد. برخی از کالاها در بانه به صورت کیسه ای فروخته می‌شود. مانند فلش مموری ها، که در خرید این وسایل باید دقت فراوانی داشته باشید تا متضرر نشوید

همچنین وجود انواع پوشاک و کفش وارداتی و همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی این امکان را به شما می‌دهد که به صورت یکجا طیف بزرگی از وسایل مورد نیاز خود را تهیه کرده و لذت بیشتری از خرید در بانه ببرید.

مسائل دیگری هم هست که باید در هنگام خرید از آنها اطلاع داشته باشید. یکی از این نکات ممنوعیت خروج مقدار زیاد کالا از بانه به صورت یکجا و همزمان است. با آنچه که از ارزان بودن قیمت های اجناس مختلف و کامل بودن بازار بانه گفتیم، شاید به فکر این موضوع باشد که برای یک خرید حسابی و ایجاد تنوع ارزان یا حتی خرید جهیزیه خود به بانه مراجعه کنید و تمام وسایل مورد نیاز خود را به صورت یکجا از بانه تهیه کنید و با این خرید در هزینه های خانواده صرفه جویی کنید اما خبر بد در رابطه با خرید از بانه این است که، با توجه به محدودیت های خروج کالا از شهر بانه که توسط استانداری کردستان برای جلوگیری از قاچاق کالا و تنظیم بازار انجام گرفته است، امکان خرید و خارج کردن تعداد کالای زیاد حتی برای مصارف شخصی نیز از بانه امکان پذیر نخواهد بود و در صورت نادیده گرفتن این قانون در ایست های بازرسی مستقر در خروجی های شهر کالا از شما گرفته می‌شود و جریمه نیز به شما تعلق خواهد گرفت. درست است که لذت خرید به صورت حضوری از یک بازار ارزان و دیدن زیبایی های آن شهر را نمیتوان با چیزی مقایسه کرد اما با توجه به قوانینی که به ان اشاره کردیم شاید استفاده از راه های جایگزین سفر به بانه برای خرید به صرفه تر باشد. یکی از این راه های جایگزین سفارش کالا از بازار بانه توسط سایت هایی است که کار خرید از بانه و انتقال و تحویل آن به درب منزل را برای شما انجام میدهند.

از مهم ترین مسائلی که باید در هنگام خرید از این سایت ها به آن توجه کنید داشتن نماد اعتماد الکترونیکی است. هر سایتی که دارای این نشان باشد به صورت رسمی مشخصات قابل پیگیری ای در سازمان صنعت معدن و تجارت به ثبت رسانده است.

یکی دیگر از اصلی ترین نگرانی افرادی که قصد خرید از بانه دارند موضوع نداشتن گارانتی این وسایل است.

بعضی افراد معتقدند که پرداخت هزینه بیشتر برای کالایی که برگه گارانتی دارد می ارزد و از خرید ارزان تر کالا از بانه چشم پوشی میکنند. برای حل این مشکل فروشگاه بانه بیز با سابقه ٦ ساله در بازار لوازم خانگی بانه با شرکت های گارانتی معتبر قراردادی را تنظیم کرده است که کالای خریداری شده از بانه را با گارانتی ١٢ - ١٨ و ٢٤ ماهه به مشتریان خود تحویل میدهد.

خریدار نیز در صورت تمایل می تواند با پرداخت مبلغی اندک برای کالای خریداری شده خود درخواست کارت گارانتی یا برگه ضمانت نماید.. برخی دیگر از کالا ها که البته درصد زیادی نیست در هنگام خرید شامل گارانتی می باشد. و تعداد محدودی از لوازم هستند که هیچگونه گارانتی شامل انها نمی‌شود. که این نگرانی را میتوان با خرید از مراکز معتبر و شناخته شده حل کرد، زیرا احتمال خرابی وسایل اصل در همان ابتدای مصرف با توجه به کیفیت تولید آنها کم است

شهر بانه با داشتن تعداد زیاد پاساژها و مغازه های متنوع فرصت خوبی را برای یک خرید دلچسب در قالب یک مسافرت خانوادگی در اختیار شما قرار خواهد داد که با رعایت نکات گفته شده می توانید یک خاطره فراموش نشدنی از خرید در بانه برای خود و خانواده بسازید.

امیدوارم این راهنمای خرید از بانه، برای شما مفید بوده باشد.

ارسال نظر