راهنمای خرید باتری لپ تاپ اورجینال

باتری لپ تاپ در عملکرد بهتر ما در طول روز بسیار موثر است  و به ما کمک میکند تا به راحتی و در هر مکان به سیستم خود دسترسی داشته باشیم.

راهنمای خرید باتری لپ تاپ اورجینال

و یا اگر مثال واضح تر و قابل لمس تری بخواهیم بزنیم ... یکی از زمانهایی که شما بیشتر به وجود باتری لپ تاپ خود پی میبرید زمانیست که برق نباشد ، و شما نیاز فوری به انجام کاری داشته باشید ....

اگر باتری لپ تاپ شما مشکل دارد و یا دیگر کار نمیکند بهتر است در اولین فرصت آن را تعویض کنید اما حتما برای شما سوال است که چطور من باتری لپ تاپ اورجینال را از غیر اورجینال تشخیص دهم تا به مشکل بیشتری نخورم ....

ما پاسخ شما را در ادامه این مقاله خواهیم داد

شرکت ساختار دیجیتال ارائه دهنده قطعات لپ تاپ و باتری تبلت میتواند به شما در انتخاب صحیح باتری لپ تاپ دل ، باتری لپ تاپ ایسوس و اچ پی و دیگر برندها کمک کند تنها کافیست به سایت ما مراجعه کنید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید

از کجا بفهمم که باتری لپ تاپم نیاز به تعویض دارد؟

قبل از هر چیز حتما برای شما سوال پیش می آید که ازکجا متوجه شوم که باتری لپ تاپم نیاز به تعویض دارد

برای آنکه بفهمیم باتری لپ تاپمان نیاز به تعویض دارد یا خیر، کار سختی نیست. یکسری نکات هستند که اگر هرکدام از آنها را مشاهده کردید، باید بدانید که زمان تعویض باتری فرارسیده.

  • زود شارژ خالی می‌کند؛ اگر باطری شما به خوبی شارژ نگه نمی‌دارد، نشانه‌ای است از خرابی باتری شما.
  • داغ می‌کند؛ باتری های فرسوده و قدیمی سریع داغ می‌کنند.
  • دیر شارژ می‌شود؛ علاوه بر آنکه باطری لپ تاپ شما زود خالی می‌شود، زمان بیشتری طول می‌کشد که شارژش کامل شود.
  • باتری قبل از اینکه کامل خالی شود، لپ تاپ به‌صورت ناگهانی خاموش می‌شود.
  • در نوع داخلی، ممکن است باتری باد کند؛ اگر حجم باتری شما زیاد شده و بخش‌هایی از لپ‌تاپ بالا آمده است، هر چه سریع‌تر باتري را تعویض نمایید. اگر شما در تعویض باطری لپ تاپ سهل‌انگاری کنید، باتری رفته‌رفته باد کرده و می‌تواند باعث شکستگی و خرابی در سایر قطعات داخلی بشود.

نکات مهم قبل از خرید باتری

سازگار بودن باتری با رایانه شما

رای اطمینان از اینکه باتری با رایانه شما هماهنگ است، باید شماره مدل و ساخت لپ تاپ خود را بدانید. اگر این را نمی دانید یا مدارک لازم را ندارید، داخل محفظه باتری لپ تاپ خود را در حالی که خاموش و از برق جدا است، بررسی کنید.

انتخاب باتری اورجینال

بهتر است قبل از خرید تصمیم نهایی خود را گرفته باشیم که آیا نیاز به یک باتری داریم که برای ما زمان زیادی کار کند

یا قصد خرید یک باتری معمولی را دارید

اگر تصمیم شما مورد دوم است بهتر است کمی بیشتر فکر کنید چرا که بی شک در اینصورت باتری سریع خراب می شود؛ بی شک هزینه ای که پرداخت کرده اید به هدر خواهد رفت ضمن اینکه ممکن است به دیگر قطعات لپ تاپ شما آسیب برساند

ساختار باطری لپ تاپ

امروزه باتری ها را از جنس یون لیتیوم می سازند. باطری لپ تاپ و نوت بوک که با این ماده ساخته شده، سبکتر هستند و مقاومت بیشتری دارند. در نهایت هنگام سفارش و خرید باتری باید مطمئن شوید که ساخت سلول‌های باتری مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد. باتری های موجود در شرکت ساختار دیجیتال همگی اورجینال و از برندهای معتبری همچون پاناسونیک، سامسونگ و ال جی هستند؛ همچنین دارای باتری های پلیمری با کیفیت و درجه یک نیز می باشد.

ظرفیت یا قدرت باتری

ظرفیت باتری مقدار توانی است که می تواند تولید کند و معمولاً بر حسب میلی آمپر (mAh) نوشته می شود. هرچه ظرفیت بیشتر باشد، مدت زمانی که باتری می تواند بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند، بیشتر خواهد شد. بنابراین به دنبال بالاترین عدد بر حسب میلی آمپر بر ساعت مطابق با سیستم خود باشید. اکثر نمونه های جدید حداقل 5000 میلی آمپر بر ساعت کار می کنند.

عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت باتری لپ تاپ و نوت بوک اورجینال

موارد زیادی بر قیمت باتری ها تاثیر می گذارند؛ ازجمله ظرفیت باتری، نرخ ارز، تحریم ها، گارانتی، نوع برند شرکت سازنده باتری. به دلیل اینکه ایران توان تولید باطری لپ تاپ و نوت بوک را ندارد، این نوع باتری ها از کشورهای خارجی وارد می شوند. نوسانات نرخ دلار تاثیر زیادی روی قیمت ها می گذارد. تعرفه تعیین شده از طرف گمرک ایران نیز باعث بالا رفتن قیمت باتری های لپ تاپ می شود.

برای خرید باتری با کیفیت باید با شرکت سازنده سیستم خود بتوانید ارتباط برقرار کنید. این کار با وجود تحریم ها کار دشواری است. اما شرکت های معتبری در ایران وجود دارند که می توانند باتری با کیفیت وارد کشور کنند. شرکت ساختار دیجیتال از جمله این شرکت هاست.

7 نکته مهم در نگهداری از باطری لپ تاپ

  • باتری لپتاپ خود را تمیز نگه‌دارید.
  • اجازه ندهید که مقدار شارژ باتری شما به صفر برسد و زمانی که سیستم شما آلارم باتری می‌دهد به آداپتور وصل کنید. زمانی که باتری شما به‌صورت کامل خالی می‌شود، به آن شوک واردشده و ممکن است به‌شدت آسیب ببیند و در مدت‌زمان کوتاه نیاز به تعویض آن پیدا خواهید کرد. پس توصیه ما به شما این است که باطری خود را قبل از رسیدن به زیر 15 درصد، به شارژ وصل نمایید.
  • نور صفحه خود را تنظیم نمایید. تنظیم نبودن مقدار روشنایی صفحه‌نمایش، می‌تواند باعث تخلیه سریع‌تر باتری شود.
  • بستن برنامه‌هایی که انرژی زیادی مصرف می‌کنند. در زمان روشن بودن سیستم، برنامه‌هایی مشغول به فعالیت هستند و ممکن است به تمام آنها نیاز نداشته باشید. پس آن‌ها را از لیست خارج کرده و اجازه مصرف باتری را به آنان ندهید.
  • باتری لپ تاپ نیز یک قطعه مصرفی بوده و نمی‌تواند برای همیشه کار کند، پس در طول زمان فرسوده و کهنه می‌شود. بسیار مهم است که در زمان مناسب اقدام به تعویض باتری لپتاپ خود کنید، زیرا امکان دارد باتری فرسوده، به سایر قطعات دستگاه شما صدمه وارد کرده و هزینه بیشتری را برای شما بتراشد.
  • از آداپتور مناسب برای شارژ باطری خود استفاده نمایید. اگر آداپتوراصلی شما به دلیل خرابی دیگر قابل‌استفاده نیست، لطفاً مدل مشابه و اورجینال آداپتور را تهیه نمایید و در ضمن ضعیف بودن آداپتور باعث دیر شارژ شدن باطری و به‌مرور باعث خراب شدن آن خواهد شد.
  • باید حتماً هفته‌ای 2 بار باتری لپ تاپ را شارژ کامل و تا حداقل 15 درصد خالی کنید.
ارسال نظر