راهنمای خرید کتاب درسی به صورت آزاد

رسانه کلیک - در گذشته کتاب ‌های درسی در روز اول تحصیلی به دانش آموزان تحویل داده می ‌شد یا کتاب ها را از کتاب فروشی های معتبر و معتمد آموزش و پرورش خریداری می کردند. اما سالهاست که دیگر خرید کتاب به صورت حضوری یا توزیع در مدارس صورت نمی گیرد.

راهنمای خرید کتاب درسی به صورت آزاد

با توجه به بیشتر کارها به صورت اینترنتی و دیجیتالی انجام می شود، وزارت آموزش و پرورش هم سامانه ای را برای ثبت نام و خرید کتاب تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرار میدهد.

دانش آموزان می توانند با ثبت نام در این سامانه کتاب سال تحصیلی 1400-1401 یا هر سال تحصیلی دیگری را خریداری کنند. اما برخی از دانش آموزان از خرید به موقع کتاب از سامانه آموزش و پرورش غافل می شوند. راهکار مناسب برای تهیه کتاب این دانش آموزان چیست؟ ادامه این مطلب را بخوانید تا با به سوال کتاب درسی از کجا بخریم و روش خرید کتاب درسی به صورت آزاد آشنا شوید.

کتاب درسی را از کجا بخریم؟

وزارت آموزش پرورش 2 پایگاه یا سامانه اینترنتی را برای ثبت سفارش کتاب درسی دوران تحصیلی دانش آموزان معرفی کرده است. دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف با مراجعه به آدرس های اینترنتی textbook.org و textbook.ir می‌توانند کتاب مقطع تحصیلی مورد نظرشان را خریداری کنند. دانش آموزان با تهیه مدارک مورد نیاز امکان خرید کتاب تحصیلی را در زمان مقرر دارند. مراحل ثبت کتاب در سامانه های آموزش و پرورش به شرح زیر است:

  • ورود به سامانه
  • ثبت کد ملی و رمز شخصی در سامانه آموزش و پرورش
  • تعیین پایه و مقطع تحصیلی و ثبت سفارش کتاب ها
  • ثبت آدرس دقیق محل سکونت یا یک آدرس معتبر برای تحویل گرفتن کتاب ها
  • ثبت و نهایی کردن سفارش و پرداخت هزینه کتاب ها

برای خرید کتاب درسی به چه مدارکی نیاز داریم؟

خرید کتاب درسی در سامانه آموزش و پرورش مانند هر خرید اینترنتی دیگری نیاز به مدارک شخصی و معتبر دارد. اما این مدارک خیلی پیچیده و غیر قابل دسترس نیستند. برای سفارش کتاب از سایت های آموزش و پرورش به شماره ملی و نام کاربری که همان نام دانش آموز است، نیاز دارید.

کلیه دانش آموزان مقاطع تحصیلی سال 1400-1401 در زمان های تعیین شده از طرف آموزش و پرورش می توانند در سامانه های مذکور ثبت نام کنند. اما اگر در زمان‌ مقرر امکان خرید کتب درسی را نداشتید چه راهکاری برای دانش آموزان فراهم شده است؟ قسمت بعدی را به طور دقیق مطالعه کنید تا با روش خرید درسی از بانک کتاب تهران آشنا شوید.

فروشگاه کتاب خرید کتاب درسی از سایت‌های معتبر به‌ صورت آنلاین

برخی از دانش آموزان به دلایل مختلف امکان خرید کتاب های درسی را ندارند و دائما به دنبال پاسخی برای سوال کتاب درسی از کجا بخریم؟ هستند. یکی از روش‌ خرید کتاب درسی مقاطع مختلف تحصیلی مراجعه به سایت های معتبر فروش آنلاین کتاب است. برخی از سایت های به صورت آزاد در همه روزهای سال اقدام به فروش آنلاین کتاب می کنند. یکی از معتبرترین سایت ها که عنوان بزرگ ترین مرجع کتاب های تحصیلی شناخته می شود «مارکا کتاب» نام دارد. دانش آموزان می توانند با مراجعه به وب سایت بانک کتاب مارکا و ساختن پروفایل کاربری، کتاب های مورد نظر را جستجو، بررسی و خریداری کنند.

در سایت مارکا کتاب علاوه‌ بر کتاب های تحصیلی، امکان خرید کتاب کنکور نیز به صورت اینترنتی برای داوطلبین کنکور فراهم شده است. همچنین دانش آموزان می توانند هر کتاب درسی را به صورت تک جلدی از مارکا کتاب تهیه کنند. در بانک کتاب مارکا انواع کتاب های دوران پیش دبستان تا دانشگاه از انتشاراتی های معتبر در معرض فروش قرار گرفته است.

فروشگاه کتاب خرید کتاب درسی به صورت آزاد برای دانش آموزان

سفارش و خرید اینترنتی کتاب تحصیلی یکی از سریع ترین روش ها برای تهیه کتب درسی به شمار می رود. اما برخی از دانش آموزان دسترسی مناسبی به اینترنتی ندارند و در شُرُف آغاز تحصیلی قرار دارند. چه راهکاری برای این دانش آموزان وجود دارد؟ در زمانی که دسترسی به سامانه آموزش و پرورش و سایت های اینترنتی وجود ندارد، تنها راه چاره خرید کتاب درسی به صورت آزاد و به صورت تلفنی است.

دانش آموزان یا والدین آنها می توانند با شماره تلفن 66400400-021 تماس بگیرند و کتاب های مورد نظر در مقطع تحصیلی مربوطه سفارش دهند. یکی از مهم ترین اقداماتی که بانک کتاب مارکا برای دانش آموزان فراهم کرده، امکان ثبت سفارش کتاب به صورت تلفنی است. این مجموعه پس از ثبت سفارش و دریافت هزینه های کتاب و ارسال، محصولات خریداری شده را در سریع ترین زمان به آدرس معرفی شده در سراسر ایران پست می کند.

مارکا کتاب، بزرگ‌ترین مرجع کتاب‌های تحصیلی از دوران ابتدایی تا دانشگاه

در این مقاله به سوال کتاب درسی از کجا بخریم که دغدغه بسیاری از دانش آموزان و والدین آنها بود پاسخ دادیم. حالا با مطالعه راهنمای خرید کتاب تحصیلی به صورت آزاد دیگر نگران دیر تهیه کتاب برای سال تحصیلی جدید نخواهید بود. فروشگاه بزرگ مارکا کتاب امکان ثبت سفارش اینترنتی و خرید تلفنی کتاب را برای همه مقاطع تحصیلی فراهم کرده است.

مجموعه بزرگ مارکا کتاب فعالیت خود را از سال 1383 آغاز کرده است و در سال 1394 با راه اندازی فروشگاه اینترنتی بانک کتاب مارکا به آدرس markaketab.com کلیه کتاب های تحصیلی در مقاطع پیش دبستانی، دبستان، متوسطه، پیش دانشگاهی، کنکور و رشته های مختلف دانشگاهی را به فروش می رساند. همچنین بسیاری از مهم ترین کتاب های کمک درسی برای مقاطع تحصیلی در مارکا کتاب برای فروش عرضه می شوند. شما می توانید همین حالا با وارد شدن به سایت بانک کتاب مارکا جدیدترین و مهم ترین کتاب های تست، کنکور و کمک درسی را برای کنکور سال آینده خریداری کنید و از همین حالا برای قبولی در کنکور آماده شوید.

ارسال نظر