راهنمای ساخت تبلیغات موثر در اینستاگرام

رسانه کلیک - در این مطلب به معرفی برخی روش ها جهت ساخت تبلیغات موثر در اینستاگرام می پردازیم تا بتوانید تعداد فالوورها را افزایش داده و کسب و کار خود را بهبود دهید. 

راهنمای ساخت تبلیغات موثر در اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه محبوب و پرطرفدار اجتماعی است که همه روزه بر کاربران آن افزوده میشود. از جمله کاربران این شبکه محبوب، صاحبان مشاغل بوده که با اینترنتی شدن خرید و فروش روز به روز به دنبال بهبود کسب و کار خود هستند. این افراد جهت افزایش فالوورهای خود نیازمند تبلیغات در فضای مجازیو یا خرید فالوور هستند.از آنجایی که امروزه اینستاگرام بزرگترین اپلیکیشن برای عرضه و فروش محصولات به شمار می رود،پس برای موفق تر شدن در این راستا نیازمند تبلیغ و جذب فالوور بیشتر هستیم. البته تبلیغات در اینستاگرام برای جذب مشتری هزینه هایی نیز دارد که باید برای این کار راه مناسبی را انتخاب کرد. مثلا شخصی که کسب و کاری را راه اندازی کرده، میتواند شخصاکار تبلیغ را انجام داده یا آن را به سلبریتی ها و افراد معروف بسپارد. این روش تبلیغ توسط چنین افرادیباعث رشد سریع برند محصولات، فروش فوری و افزایش فالوور میشود.

علاوه بر این برای تبلیغ در اینستاگرام می توان از اسپانسری اینستاگرام کمک گرفت که توسط خود اینستاگرام به شکل پست یا استوری صورت می پذیرد؛ البته هزینه تبلیغ در این روش بسیار بالاست. بهر حال تبلیغ اینستاگرام تاثیر بسیاری در جذب فالوور و مشتری دارد.علاوه بر این، انتخاب روش موثر برای تبلیغ در اینستاگرام وجذب فالوور خیلی مهم است. پس بهتر است قبل از هر اقدامی روش های موثر تبلیغ در اینستاگرام را شناخت.

انواع روش های تبلیغ در اینستاگرام

اولین کار، تبلیغ در پیج های پر بازدید یا همان صفحات بزرگ اینستاگرام است. برای این کار باید یک بنر بزرگ تبلیغاتی آماده کرد و به صفحات بزرگ اینستاگرام فرستاد که این روش تبلیغ اینستاگرام درجذب فوری فالوور خیلی موثر است. البته ناگفته نماند که برای این کار هم باید هزینه ای را پرداخت کرد. صفحات بزرگ اینستاگرام همان صفحاتی هستند که هر روز بر تعداد فالوورهای آن افزوده میشود.تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرام برایجذب فالوورهای فوری قبل از هرچیزی نیازمند شناسایی این صفحات است.

یکی از ویژگی های بارز این صفحات،داشتن فالوورهای زیاد است.هرچند که برخی از صفحات فالوورهای فیک یا تقلبی خریداری میکنند، اما برای تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرام باید دقت داشت تعداد فالوورهای صفحه واقعی باشند.ویژگی دیگر این صفحات تخصصی بودن آن است.برای تبلیغ در اینستاگرام و افزایش فوری فالوور باید از تخصصی بودن صفحات اطمینان حاصل کرد چرا که این ویژگی صفحات که به صورت هدفمند و تخصصی فقط یک کسب و کار را تبلیغ کند،موثرترین راه برای افزایش و جذب فوری فالوور است.

البته که تبلیغ در هر جایی دارای قواعد و شرایطی است پس قاعدتا اینستاگرام هم از این موضوع مستثنی نیست و برای تبلیغ موثر شرایط خاص خود را دارد. از اینرو شناخت شرایط تبلیغ در این شبکه اجتماعی برای رونق کسب و کار و افزایش فالوور ضروری است.

تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرام به چندین روش صورت می گیرد:

1- تبلیع بنری: یعنی اینکه یک عکس از محصول مورد نظر جهت تبلیغ گرفته میشود و بهصفحه بزرگ اینستاگرام سپرده میشود که این کار هم برای جذب فالوور موثر است.

2- تبلیغ ویدئویی: یعنی یک ویدئو از محصول گرفته میشود و به صفحاتی که قرار است کار تبلیغ را انجام دهند سپرده میشود؛ این هم یکی از راه های جذب مشتری و افزایش فوری فالوور است.

3- تبلیغ در استوری: یعنی یک عکس از محصول به صفحاتی که کار تبلیغ میکنند داده میشود تا آن را به مدت ۲۴ ساعت در استوری خود قرار دهند.

به غیر از صفحات بزرگ اینستاگرام که کار تبلیغ را برای افراد در ازای دریافت هزینه ای که گاها زیاد هم هست انجام می دهند، خود افرادنیز میتوانند تبلیغ محصولات و برند خود را برای فروش بیشتر و جذب فوری فالوور انجام دهند. به این صورت که:

  • شخص تبلیغ کننده پست های مکرری را در صفحه اینستاگرامی خود قرار دهد،چرا که ارسال پست های مداوم باعث بهتر دیده شدن محصول و جذب فوری فالوور میشود.
  • کپشن نیز از دیگر روش های تبلیغ اینستاگرام است،این گونه که کپشن باید عملگرا باشد وبا جذب فوری فالوور، دنبال کننده را به خریداری محصول ترغیب کند.
  • در تبلیغ اینستاگرام هشتگنیز خیلی موثر است، زیرا قرار دادن هشتگدر کنار محصول مورد تبلیغ باعث زودتر دیده شدن آن و جذب فوری فالوور میشود.برای این کار میتوان هشتگ محصول، هشتگ شخصی مورد علاقه یا هشتگ محلی را انتخاب کرد. افزودن هشتگ منجربه بازدید بیشتر از پست ها و افزایش فالوور میشود؛ این هم یعنی تبلیغ موثر در اینستاگرام.
  • از دیگر راه های تبلیغ شخصی در اینستاگرام، ویدیوlive است. این ویدیو به صورت پیش فرض و قبل از استوری بالاتر از همه پست ها دیده میشود که گامی موثر برای تبلیغ اینستاگرام و برند سازی محصول، هویت تجاری و همچنین جذب فوری فالوور است.
  • ارائه تخفیف برای محصولات هم از گام های موثر تبلیغات به شمار می رود، به این صورت که ارسال یک لینک تخفیف برای بازدیدکنندگان باعث عملکرد سریع، جذب فوری فالوور و در نهایت فروش محصول میشود.
  • روش دیگر تبلیغ در اینستاگرام برنامه ریزی و اجرای یک مسابقه است.مسابقه با هیجان زده کردن شرکت کنندگان و ایجاد انگیزه مشارکت،باعث فروش بیشتر محصولات میشود.

بهترین روش های اجرای مسابقه به این صورت است:

  • Comment-to-enter: این روش به دلیل ساده بودن آن، رایج ترین نوع مسابقه اینستاگرامی است.این روش مسابقه که به صورت تگ کردن دو نفر، لایک کردن پست و فالو کردن پیج مسابقه صورت می گیرد، به افزایش فالوور فوری کمک زیادی میکند.
  • Sweepstakes: در این روش با استفاده از اپلیکیشن افزایش فالوور در اینستاگرام گام موثری را برای تبلیغ و فروش و جذب مشتری می توان برداشت.
  • مسابقه عکس هم از دیگر روش برگزاری مسابقه است که این مورد نیز به دو صورت امکان پذیر است. ساده ترین روش تبلیغ اینستاگرامی در این مرحله به این شکل است که شرکت کنندگانهر کدام با ارسال یک عکس با موضوع خاص و یک هشتگ وارد مسابقه می شوند. این روش به دلیل ساده بودنش به گسترش اخبار کسب و کار و جذب فوری فالوور کمک زیادی میکند. روش دیگر مسابقه تصاویر نیزبه این صورت است کهمسابقه عکس با در نظر گرفتن جایزه برای بهترین ها برگزار میشود.
  • بهترین روش تبلیغات اینستاگرامی استفاده از تصاویر جذاب و چشمگیر است.

با همه مطالبی که ارائه شد باید گفت که مهمترین و بهترین روش در تبلیغات اینستاگرام و رسیدن به نتیجه مطلوب، داشتن اهداف دقیق و کاربردی است. قبل از هرچیزی هدفمند بودن تبلیغ، به افزایش فوری فالوور کمک می کند، یعنی اینکه با توجه به تبلیغ محصول مورد نظر،مخاطب خود را درست انتخاب کرد‌ تا بتوان در تبلیغ عملکرد خوبی داشت.

سخن پایانی

با توجه به اینکه امروزه اینستاگرام در بین برندها و صاحبان مشاغل و حتی مردم عادی تبدیل به یک منبع کسب و کار شده، لازم است تا کاربران این شبکه اجتماعی برای گرفتن نتیجه مطلوبابتدا به دنبال افزایش فالوور باشند؛ چرا که افزایش دنبال کننده، افزایشمشتری برای خرید محصولات را نیز به دنبال دارد.برای افزایش فالوور هم بهترین کار، راه های تبلیغاتی است که در این مقاله به آنها پرداخته شد.

در هر حال بهتر است کاربران در صورتی که قصد سپردن تبلیغات خود به پیج های دیگری را دارند، صفحاتی را در نظر بگیرند که تعداد فالوورهای آنها زیاد است، چرا که این موضوع کمک شایانی به برندسازی محصولات آنها می کند. followerview.ir می تواند انتخابی مناسب برای خرید فالوور فوری با کیفیت بالا باشد.

ارسال نظر