راهنمای کامل مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی

رسانه کلیک - وب‌سایت فروشگاهی را می‌توان بستری آنلاین برای خرید و فروش کالا دانست. در این  موضوع شکی نیست که فروش آنلاین به کسب‌وکارها کمک کرده تا به درآمد بیشتری برسند و با موفقیت رشد کنند.

راهنمای کامل مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی

استفاده از سایت فروشگاهی مانند هر استراتژی دیگری ، نکات مثبت زیادی دارد که باعث برتری یک کسب‌وکار نسبت به سایرین می‌شود. بازار آنلاین بستر بسیار خوبی برای گسترش تجارت آنلاین شماست. این مقاله به شما در شناخت مزایای طراحی وب سایت سفارشی فروشگاهی کمک می‌کند. با ما همراه باشید.

سرعت بخشید به روند خرید

مشتریان می‌توانند آنچه که نیاز دارند را در زمان کمتری خریداری کنند. آنها می‌توانند به راحتی چندین محصول را همزمان ببینند و آنچه که دوست دارند را انتخاب نمایند. هنگام استفاده از یک وب‌سایت مشتریان می‌توانند مواردی را پیدا کنند که در فروشگاه‌های فیزیکی دور دست موجود است. به‌طور مثال اگر یک فروشگاه را در شهر تبریز در نظر بگیریم، و صاحب فروشگاه، طراحی سایت در تبریز را انجام داده باشد، به راحتی کاربران علاوه بر تبریز از تمام شهرها با جست‌وجو محصولات، می‌توانند فروشگاه وی را ببینند.

لیست توضیحات برای هر محصول

لیست محصول همان چیزی است که مشتری هنگام جست‌وجو کالایی مشاهده می‌کند. این مورد یکی از بزرگترین مزیت‌های این دست از سایت‌ها است که باعث انتقال حس خوب به کاربر می‌شود. کاربران می‌توانند تصاویر، توضیحات، دسته‌بندی محصول، قیمت، هزینه حمل‌ونقل و تاریخ تحویل را ببینند. به همین دلیل در یک مرحله می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی در مورد کالای خود به مشتریان بدهید.

اما بزرگترین مزیت این مورد نسبت به فروشگاه‌های آفلاین چیست؟ توضیح بیش از حد در مورد یک محصول برای هر مشتری، ممکن است برای شما کمی خسته کننده باشد. در مقابل در وب‌سایت کافیست شما یک بار جزئیات محصول را بیان کنید.

کاهش هزینه

جذاب‌ترین مزیت وب‌سایت فروشگاهی که باعث علاقه‌مند شدن اکثر افراد به این نوع تجارت شده را می‌توان کاهش محسوس هزینه دانست. بسیاری از فروشندگان برای نگهداری محصولات خود نیاز به یک انبار دارند. همین امر سبب پرداخت هزینه‌های اضافی مانند اجاره، تعمیرات و هزینه نگهداری می‌شود. در برخی از موارد حتی پس از سرمایه‌گذاری در خدمات، نگهداری و استخدام نیروی کار باز هم فروشندگان سود و بازگشت سرمایه را دریافت نمی‌کنند.

تفاوت این مورد با فروشگاه آنلاین چیست؟ فروشگاه اینترنتی موجب کاهش هزینه‌های صرف شده خواهد بود. در نهایت فروشگاه اینترنتی مقرون‌به‌صرفه تر است و به سرمایه‌گذاری کمتری نیاز دارد.

از طرفی یک فرصت خوب برای کسب‌وکارهای نوپا است که می‌خواهند درآمد کسب کنند اما سرمایه اولیه لازم را ندارند.

تبلیغات و بازاریابی مقرون‌به‌صرفه

فروشندگان مجبور نیستند برای تبلیغ کالاهای خود هزینه زیادی صرف کنند. دنیای آنلاین روش‌های سریع، قابل رصد و مقرون‌به‌صرفه برای بازاریابی دارد. وب‌سایت فروشگاهی کانال تصویری است و فروشندگان می‌توانند محصول خود را به نمایش بگذارند.

انعطاف پذیری برای مشتریان

یک مزیت مهم وب‌سایت فروشگاهی این است که فروشندگان می‌توانند انعطاف پذیری را برای مشتریان فراهم کنند. به این صورت که محصول و خدمات 24 ساعت و 7 روز هفته در دسترس است. در نتیجه فروشنده می‌تواند کالاهای خود را در هر مکان و هر زمان ارائه دهد.

مشتریان همیشه در بازار آنلاین حضور دارند. به دلیل سهولت در انجام این کار، به احتمال زیاد برای خریدهای آینده دوباره مراجعه می‌کنند.

مقایسه محصول و قیمت

فروشندگان می‌توانند محصولات را با یکدیگر مقایسه کنند. این ایده به آنها کمک می‌کند تا محصولات را با یکدیگر بررسی کنند و در صورت ناموجود شدن کالا، از کالاهای مشابه استفاده کنند.

این امر به شما کمک می‌کند هنگام انجام این مقایسه در وقت صرفه جویی کنید، زیرا تمام جزئیات در مقابل شما قرار دارند. در یک فروشگاه فیزیکی شاید مشتریان به هر دلیل نتوانند به بسیاری از جزئیات دسترسی پیدا کنند.

این نیز یکی دیگر از مزایا برای مشتری است که می‌تواند در لحظه بسیاری از موارد را برای خرید ببیند و آن‌ها را مقایسه کند.

بدون محدودیت ارسال

یک فروشنده با فروشگاه فیزیکی ممکن است بتواند به تعداد مشخصی از مشتریان پاسخ دهند. ممکن است حتی بتواند محصول را به خانه‌های مشتریان برساند، اما با این حال محدودیت مسافتی، همیشه وجود دارد. اما بازارهای آنلاین دارای سیستم حمل‌ونقل و تحویل خاص خود هستند. فروشندگان آنلاین می‌توانند محصولات خود را به هر مکانی ارسال کنند اما این محدودیت برای فروشندگان محلی تا حدودی وجود دارد.

پاسخ سریع‌تر به خواسته‌های بازار

وقتی شروع به فروش آنلاین می‌کنید، هر تعاملی سریع‌تر رخ می‌دهد. بازارهای آنلاین به شما یک سیستم فروش حرفه‌ای ارائه می‌دهند. به این معنی که می‌توانید محصولات را به راحتی ارسال کنید، سفارشات را لغو کنید و یا آنها را جایگزین کنید.

اقدامات سریع می‌تواند حتی هنگام پاسخ‌گویی به خواسته‌های بازار اعمال شود. به این مثال توجه کنید. وقتی خریدار می‌بیند کالایی موجود نیست می‌تواند روی دکمه "به من اطلاع بده" کلیک کند تا هنگام موجود شدن کالا به وی اطلاع رسانی شود.

پاسخ سریع‌تر به خواسته‌های بازار

چندین حالت پرداخت

خریداران به شدت شخصی‌سازی را دوست دارند. در مورد پرداخت سفارشات نیز این قضیه صادق است. وب‌سایت‌های فروشگاهی حالت‌های پرداختی متعددی مانند پرداخت آنلاین، پرداخت در محل و ... دارند.

مشتریان می‌توانند در هر سفارش فقط از یک نوع حالت پرداخت استفاده کنند. گاهی اوقات به دلیل در دسترس نبودن کارت و یا پول نقد می‌توان هزینه را از کیف پول پرداخت کرد.

بازیابی سبد خرید

این نیز از بزرگترین مزایای وب‌سایت های فروشگاهی است. گاهی اوقات خریداران به صفحه پرداخت می‌رسند اما خرید را به هر دلیلی به اتمام نمی‌رسانند. شما می‌توانید به راحتی با یک ایمیل یا پیامک ادامه خرید را به مشتری اطلاع دهید.

در این مقاله سعی شد تا به مزایای استفاده از وب‌سایت فروشگاهی اشاره شود. به نظر شما مزایایی که ذکر کردیم کاربردی بودند؟ اگر حس می‌کنید که برای فروشگاه خود نیاز به یک وب‌سایت فروشگاهی دارید ابتدا باید از قیمت طراحی سایت فروشگاهی مطلع شوید و پس از آن به ساخت آن بپردازید.

ارسال نظر