راهنمای انواع زیرنویس سافت ساب و هاردساب و معرفی نرم افزار تبدیل فیلم به زیرنویس زبان اصلی

احتمالا تا الان چند باری در صفحه ی دانلود فیلم به جمله ی"نسخه ی هاردساب شده فیلم" برخورده اید و این سوال در ذهن شما ایجاد شده که: هاردساب چیست؟

راهنمای انواع زیرنویس سافت ساب و هاردساب و معرفی نرم افزار تبدیل فیلم به زیرنویس زبان اصلی

یا اینکه به عنوان کسی که از هاردساب و سافت ساب اطلاعات کامل داشته به دنبال ساخت نسخه ی هاردساب یک ویدیو برای اشتراک گذاری در پیج کاری یا شخصیتان بودید.

و البته بین فرمت های مختلف زیرنویس سافت ساب به دنبال تفاوت و برتری گشته اید.

برای همه ی این موضوعات باید انواع زیرنویس را بشناسیم. هاردساب، سافت ساب و زیرنویس از پیش آماده شده(pre-rendered) سه دسته ی اصلی هستند که شهرت دو مورد اول بیشتر است. در مقاله هارد ساب چیست که خط دوم لینک شده است، توضیحات کامل درباره انواع زیرنویس و نحوه ساخت هر زیرنویس آورده شده است.

شاید در نگاه اول صحبت درباره ی زیرنویس، کسل کننده به نظر بیاید ولی وقتی پای علم، نرم افزار و هوش مصنوعی وسط می آید، داستان هیجان انگیز میشود. پس اینجا قصد داریم انواع زیرنویس را در حوزه ی نرم افزار و پلتفرم های جدید بررسی کنیم. و نرم افزاری که زیرنویس زبان اصلی و ترجمه شده را فقط با چند کلیک بسازد، معرفی کنیم.

عقب گرد: زیرنویس چطور ساخته میشود؟

برای اینکه بتوانیم کار نرم افزار ها و پلتفرم های ساخت زیرنویس را بهتر درک کنیم اول بیایید مروری بر شیوه ی سنتی ساخت زیرنویس داشته باشیم.

اولین مرحله نیازمند یک مترجم یا تیم ترجمه مسلط به زبان ویدیو است. برای سادگی کار، زبان انگلیسی را در نظر میگیریم. تیم ترجمه باید تک تک دیالوگ های فیلم را ترجمه کند و آن را به دست کسی که میخواهد زیرنویس بسازد، برساند. (معمولا خود مترجم زیرنویس را تولید میکند.)

در اینجا به کمک نرم افزار های مخصوص سازنده ی زیرنویس هر دیالوگ را در جای مناسب از فیلم تایپ و زمان آن را تنظیم میکند.

تنظیم فونت، رنگ و مکان زیرنویس هم در مراحل آخر انجام میگیرد. حالا زیرنویس ما آماده است.

زیرنویس هارد ساب چیست؟ زیرنویس سافت ساب چیست ؟ چطور هارد ساب بسازیم

نرم افزار تولید زیرنویس چگونه کار میکند؟

هر روزه نرم افزار های متنوعی ساخته می شوند که کار های دستی را ساده تر و سریع تر از قبل پیش ببرند. نرم افزار های تولید زیرنویس هم به این منظور پیشتاز شده اند و در حال پیشرفت هستند. نحوه ی کارکرد این نرم افزار ها به طور خلاصه به این صورت است:

  • تبدیل صوت به متن
  • ترجمه متن
  • تبدیل متن ترجمه شده به زیرنویس

مرحله ی دوم میتواند به طور مثال تبدیل زیرنویس انگلیسی به فارسی باشد. این فرایند را بسیاری از نرم افزار ها و وبسایت ها انجام میدهند یکی از ان ها که احتمالا زیاد به گوشتان خورده است گوگل ترنسلیت (google translate) است. اما در ادامه بهترین روش تبدیل زیرنویس انگلیسی به فارسی را برایتان می گوییم.

تضمین کننده ی کیفیت: نرم افزار تبدیل صوت به متن

همانطور که گفته شد ترجمه متن به دست پلتفرم های مختلف پیشرفت زیادی داشته و میتوان برنامه ی با کیفیت پیدا کرد. اما درباره ی تبدیل صوت به متن این طور نیست. به طور مثال سامسونگ نوت(samsung note)در این زمینه کار کرده و در گوشی های سامسونگ جدید شما به راحتی میتوانید به صورت ویس صدای خود را به نوشتار تبدیل کنید.

اما ما به دنبال تبدیل صدای ویدیو به متن هستیم. انواع لهجه ها، زبان ها، کیفیت صدا و اهنگ های پشت صحنه همگی میتوانند این فرایند را پیچیده کنند و ما نیاز به یک نرم افزار یا هوش مصنوعی دقیق و پیشرفته داریم.

غول اخر: ساخت زیرنویس به صورت خودکار با نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس

یکی از چیزهایی که همه ی فیلم بازان را تا به حال اذیت کرده هماهنگ نبودن زیرنویس است. این هماهنگ نبودن ممکن است به صورت کلی باشد یعنی از اول تا اخر زیرنویس با نیم ثانیه تاخیر پخش شود. در مواردی هم به صورت یک در موضعی عمل میکند یعنی بعضی از جمله ها کم روی صفحه میمانند، اما بعضی ها تایم مناسب را رعایت میکنند یا بعضی از دیالوگ در زمان مناسب نمایش زیرنویس دارند و برخی دیرتر و زودتر.

این مشکلات میتوانند ناشی از موارد مختلفی باشند که ابتدایی ترین آن ها دقت پایین سازنده ی زیرنویس است که باید متن ها را درست بر روی دیالوگ ها تنظیم کند.

حالا تصور کنید پلتفرمی برنامه نویسی شده که دیالوگ ها را تشخیص داده و آن ها را با متن مناسبش هماهنگ میکند و یک زیرنویس دقیق به شما تحویل میدهد.

بله درست است! یک برنامه نویسی قوی میتواند همین قدر هیجان انگیز باشد.

بهترین نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی و انگلیسی ویدابیا

بازگشت: هاردساب، سافت ساب، از پیش اماده شده (pre-rendered)

انواع زیرنویس عنوان اصلی بود که میخواستیم درباره ی آن صحبت کنیم. تا اینجا درباره ی نحوه ی ساخت زیرنویس گفتیم. باید بدانید که چیزی که تا اینجا با استفاده از روش سنتی یا نرم افزار ساختیم همان نوع سافت ساب زیرنویس است.

زیرنویس سافت ساب به زیرنویسی گفته میشود که به صورت یک فایل جداگانه از فیلم تهیه شده و برای استفاده باید آن را روی فیلم بارگذاری کرد.

هاردساب مخالف این قضیه است و به زیرنویسی گفته میشود که بر روی فیلم میچسبد. این عمل با نرم افزار های مخصوص انجام میگیرد اما بعضی از پلتفرم های ساخت زیرنویس مثل ویدابیا علاوه بر ساخت زیرنویس هاردساب کردن را هم در صورت نیاز انجام میدهند.

نوع از پیش اماده شده هم دنیای خودش را دارد. تا این حد بگوییم که فیلم های خارجی که از مغازه میخرید و بعد با یک دکمه ی ساده ی"فعال سازی"بر روی فیلم نمایش داده میشوند، از این دسته هستند.

اگر میخواهید با دنیای زیرنویس، تفاوت دقیق هر کدام از این زیرنویس ها و مزایا و معایب ان ها آشنا شوید، خواندن مقاله ی انواع زیرنویس را به شما پیشنهاد میکنیم. در این مقاله علاوه بر آشنایی با خود زیرنویس، راه حل مشکلات مختلفی که ممکن است در استفاده از زیرنویس به آن بر بخورید هم پیدا میشود.

پایان خوش: ویدابیا نرم افزار ساخت زیرنویس زبان اصلی و ترجمه

میخواهیم وبسایت ویدابیا که موفق شده با استفاده از هوش مصنوعی به بیش از 6 زبان دنیا در این حوزه فعالیت کند را به شما معرفی کنیم. با ویدابیا میتوانید برای ویدیو ها زیرنویس زبان اصلی (انگلیسی و فارسی) و همچنین زیرنویس ترجمه شده ی هماهنگ بسازید.

برای رضایت مشتری قبل از اینکه کار به شما تحویل داده شود، میتوانید متن ترجمه شده را چک کنید و در صورت نیاز اصلاح کنید و یا اینکار را به کارشناسان ویدابیا بسپارید.

هوش مصنوعی ویدابیا به درخواست کاربر از فرایند هاردساب کردن هم استفاده میکند. برای گذاشتن ویدیو با زیرنویس در فضای مجازی باید زیرنویس را به فیلم بچسبانیم به زبان دیگر زیرنویس را بر روی فیلم هاردساب کنیم. همانطور که قبل تر اشاره شد اینکار با نرم افزار های مختلف انجام میگیرد؛ اما به درخواست کاربر پلتفرم ویدابیا میتواند اینکار را بعد ساخت زیرنویس انجام دهد.

با ارسال ویدیو و یا کپی لینک ویدیوی موردنظر در این وبسایت بر اساس دقیقه ی فیلم قیمت محاسبه شده و سپس کار اغاز میشود. سه مرحله ی تبدیل صوت فیلم به متن، ترجمه و تولید زیرنویس همگی توسط این پلتفرم با سرعت بالا انجام میگیرد. سپس همانطور که گفتیم زیرنویس توسط کاربر و یا متخصصان ویدابیا بررسی میشود تا به دقت 100 درصدی برسد.

اینطور میتوان با روشی ساده به ساخت زیرنویس دست پیدا کرد. پس سری به ویدابیا بزنید و ویدیو های خود را با زیرنویس انگلیسی، فارسی و 5 زبان دیگر با کیفیت محتوایی بالاتر منتشر کنید.

ارسال نظر