نکاتی برای ست کردن ساعت مچی با استایل روزمره برای آقایان

آیا می‌خواهید بدانید چگونه ساعت مچی را با استایل روزمره خود ست کنید؟ ست کردن ساعت مچ با لباس، یکی از موضوعاتی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نکاتی برای ست کردن ساعت مچی با استایل روزمره برای آقایان

امروزه، ساعت تنها برای نشان دادن زمان به کار نمی‌رود، بلکه می‌تواند نشان‌دهنده سبک شخصی شما در لباس پوشیدن نیز باشد. برای اینکه بتوانید استایل خود را ارتقا دهید، مهم است که بدانید چگونه ساعت مچی خود را با لباس‌هایتان ست کنید. در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا می‌شوید.

رسمی بودن ساعت مچی خود را با رسمی بودن لباستان هماهنگ کنید

ساعت دیجیتال یا آنالوگ؟ لباس رسمی یا غیررسمی؟ تفاوت در چیست؟ ساعت آنالوگ دارای صفحه‌ای با عقربه‌های نشانگر ساعت و دقیقه است. این ساعت‌ها کلاسیک‌تر و قدیمی‌تر در نظر گرفته می‌شوند و برای کار، مراسم‌های رسمی یا قرارهای ملاقات مناسب‌اند. ساعت‌های دیجیتال دارای صفحه‌نمایش LCD یا به‌صورت LED هستند که زمان را به شکل اعداد نشان می‌دهند. این ساعت‌ها نیمه رسمی محسوب می‌شوند.

به دسته‌بندی ساعت‌ها توجه کنید

نکات ست کردن ساعت مچی برای آقایان

پیشرفت‌های اخیر در فناوری به تولیدکنندگان ساعت این امکان را داده است که ساعت‌هایی را تولید کنند که بسیار پیشرفته‌تر از ساعت‌های ساده هستند. برای مثال، می‌توانید با این ساعت‌ها تماس بگیرید، مختصات GPS خود را ردیابی کنید یا تقویم را بررسی کنید که انواع این ساعت ها از ساعت هوشمند ارزان بگیر تا لوکس ترین اسمارت واچ ها این روزها در بازار دیده می‌شوند. اگر ساعت هوشمند سامسونگ و هواوی و ساعت‌های سیم کارت خور را در نظر نگیریم، سایر ساعت‌هایی که معمولا مردان استفاده می‌کنند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ساعت رسمی: این ساعت، معمولا صفحه‌ای سفید ساده و بند چرمی مشکی دارد. رسمی‌ترین ساعت‌های مچی، آن‌هایی هستند که فقط ساعت، دقیقه، ثانیه و نهایتا شاید تاریخ را نشان دهد. کاربردهای این ساعت ساده است و با ورزش ارتباطی ندارد.
  • ساعت غواصی: این ساعت درواقع به‌عنوان ابزار کار استفاده می‌شده است و همانطور که از نامش مشخص است در اصل برای غواصی در زیر آب طراحی شده و تا عمق 100 متر زیر آب، مقاومت دارد. این ساعت را به‌هیچ‌عنوان نباید با کت‌وشلوار و لباس رسمی بپوشید.
  • ساعت کرونو یا ورزشی: اگرچه این ساعت در اصل ساعتی رسمی نیست، اما اگر متعلق به برندهای شناخته‌شده باشد می‌تواند بسیار شیک باشد. این ساعت‌ها بسیار بادوام و درخشان هستند و از کامپوزیت‌های پلاستیکی با کیفیت بالا ساخته شده‌اند.
  • ساعت خلبانی: این ساعت طراحی نسبتا ساده‌ای دارد و قطر آن نسبتا بزرگ است. درواقع، این ساعت‌ها بدین شکل طراحی شده‌اند تا خواندن آن‌ها آسان باشد و در اصل، همراه با کت خلبانی استفاده می‌شده‌اند.
  • ساعت فیلد: این ساعت‌ها در سنگرهای جنگ جهانی اول متولد شدند و ساعت‌هایی کاربردی، همه‌کاره و محکم هستند. به همین دلیل آن‌ها برای انجام فعالیت‌های روزانه کافی هستند. این ساعت‌ها اندازه کوچک تا متوسطی دارند. بند آن‌ها چرمی یا از پارچه‌ای ضخیم است و اعداد روی صفحه آن‌ها به‌خوبی خوانا هستند.

درجه رسمی بودن را در نظر بگیرید

انواع عینک آفتابی لاکچری یا ارزان، عینک دودی شب و عینک خلبانی مردانه هرکدام در موقعیت‌های مخصوصی قابل‌استفاده هستند. ساعت مچی نیز همین‌گونه است. مهم است که میزان رسمی بودن ساعت مچی خود را با رسمی بودن لباستان هماهنگ کنید. موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • سیاه یا سفید: برای مراسم رسمی، سادگی اهمیت زیادی دارد. برای لباس‌های رسمی، استفاده از ساعت مچی ساده کلاسیک با بند چرمی مشکی کافیست.
  • لباس کسب‌وکار: برای این موقعیت، یک ساعت مچی ساده و کلاسیک نقره‌ای یا طلایی مناسب است.
  • کسب‌وکار غیررسمی: کت‌وشلوار بدون کراوات همراه با ساعت کرونو، ساعت خلبانی یا ساعت فیلد مناسب است.
  • غیررسمی: اگر ساعت مچی، بند فلزی داشته باشد رسمی بودن آن کمتر است. بند فلزی ساعت معمولا برای لباس‌های روزمره مناسب است اما ساعت با بند چرمی برای هر هدفی مناسب است. ساعت‌های ورزشی را می‌توان تنها با لباس‌های غیررسمی استفاده کرد.
  • ورزش: برای هرگونه فعالیتی که شامل حرکات جسمی غیر قابل‌ پیش‌بینی می‌شود استفاده از ساعت رسمی نامناسب است. بنابراین، مهم است در این‌گونه موقعیت‌ها ساعت ورزشی بپوشید. این ساعت‌ها مقاوم و مخصوص ورزش طراحی شده‌اند. درباره ویژگی‌های ساعت‌های ورزشی این مطلب را بخوانید .

چرم مکمل چرم است

شگردهای ست کردن ساعت مچی

جنس و رنگ کفش‌های شما مرجع مناسبی برای انتخاب جنس و رنگ بند ساعت است. در ابتدا مهم است که کفش و کمربند خود را با یکدیگر ست کنید. ساعتی که بند آن سیاه است بهتر است با کفش و کمربند سیاه استفاده شود. ساعتی که بند آن قهوه‌ای است باید با کفش و کمربند قهوه‌ای استفاده شود. اگر کفش‌هایی با رنگ‌های مختلف دارید ساعت‌هایی که بند آن‌ها قابل تعویض است می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد. ساعت مچی با بند پلاستیکی برای ورزش و موقعیت‌های روزمره مناسب است.

ساعت‌هایی با بند فلزی با برخی رنگ‌های لباس بهتر ست می‌شوند

وقتی ساعتی با بند فلزی دارید، می‌توانید آن را با کفش قهوه‌ای یا مشکی ست کنید، اما برخی از رنگ‌های خاص بند فلزی با برخی رنگ‌های لباس بهتر ست می‌شوند. ساعت‌های نقره‌ای با لباس‌هایی که سیاه، خاکستری و آبی هستند مطابقت بیشتری دارند. ساعت‌های طلایی نیز بهترین مطابقت را با رنگ‌های قهوه‌ای، بژ، برنزه و سایر رنگ‌های خاکی دارند.

ساعت‌های هیرلوم، قوانین را تغییر می‌دهند

ساعت‌های هیرلوم، نشانگر میراث هستند. آن‌ها معمولا به‌عنوان نماد خوشبختی یا به‌عنوان خاطره‌ای از صاحب اصلی مورداستفاده قرار می‌گیرند. ساعت‌های هیرلوم بر اساس مد روز و ترندها استفاده نمی‌شوند و یادآوری از فرهنگ و تاریخچه خانوادگی هستند. بنابراین، این ساعت‌ها به شما اجازه می‌دهند که قوانین را تغییر دهید و حتی قوانینی که در این مقاله مطرح شده را نقض کنید. آن‌ها می‌توانند شما را به‌یادماندنی کنند.

در نهایت، ساعت مچی اگر به‌درستی انتخاب شود، می‌تواند در ظاهر شما تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. همانطور که کفش و کمربند لازم است با یکدیگر ست شوند، جنس و رنگ ساعت مچی نیز لازم است با آن‌ها هماهنگ باشد. به یاد داشته باشید که قوانین ست کردن ساعت مچی بیشتر برای موقعیت‌های رسمی اهمیت دارند و اصولا شما می‌توانید ساعت را با هر لباسی که می‌خواهید ست کنید اما اگر این نکات را رعایت کنید، استایل شما بسیار شیک‌تر به نظر می‌رسد.

ارسال نظر