راهکار سنجاق برای تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی

در طول یک ماه ممکن است بارها گوشی تلفن همراه از دستتان رها شود. یکی از دلایل شکستن صفحه نمایش یا LCD گوشی همین افتادن‌های اتفاقی گوشی است. آیا صفحه نمایش گوشی شما در اثر برخورد با زمین شکسته است؟ آیا نیاز به تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی دارید؟ برای تعویض LCD صفحه نمایش چه کار کنیم؟

راهکار سنجاق برای تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی

تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

قبل از تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی چه کار کنیم؟

  • گارانتی گوشی خود را بررسی کنید.

هنگامی که صفحه LCD شما خراب می‌شود اولین کاری که باید انجام دهید این است که شرایط گارانتی تلفن خود را بررسی کنید. باید بدانید که آیا صفحه نمایش ترک خورده شما و شرایط خاصی که دارد را پوشش می‌دهد یا خیر. متاسفانه یا خوشبختانه گوشی‌های تلفن همراه در ایران گارانتی ندارند و باید خودتان هزینه کنید! دریافت خدمات غیرحضوری از تعمیرکار حرفه‌ای گوشی از بهترین گزینه‌ها است.

  • یک تعمیرکار ماهر گوشی پیدا کنید.

قبل از اینکه تلفن خود را به یک متخصص بسپارید، نظرات مشتریان را بررسی کنید. همه تعمیرگاه‌ها یکسان نیستند. اما اگر یک تکنسین ماهر پیدا کنید‌، خیالتان راحت باشد زیرا آنها می‌توانند سریع صفحه نمایش شما را تعمیر کنند.

  • در این بین از تلفن قدیمی استفاده کنید

پس از آنکه گوشی صفحه نمایش ترک خورده خود را به تعمیرکار گوشی تلفن همراه بسپارید نیاز به یک گوشی جایگزین دارید. اگر هنوز تلفن قدیمی خود را در جایی نگه داشته اید ، ممکن است در حال حاضر بهترین انتخاب شما باشد. به کشوهای خود نگاه کنید و بررسی کنید که آیا تلفن های قدیمی شما هنوز کار می کنند یا خیر.

چگونه خودمان تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی را انجام دهیم؟

اگر خودتان قصد انجام این کار را دارید مراحل تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی را طبق دستور زیر انجام دهید. البته قبل از شروع به کار مطمئن شوید که توانایی انجام آن را دارید.

  • مرحله 1: تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی

تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی

روکش باتری، باتری و همه کارت ها را از دستگاه جدا کنید. پیچ ​​پشت دستگاه را باز کرده و پیچ های اطراف LCD را بردارید. انواع پیچ به مارک و مدل تلفن شما بستگی دارد، اما رایج ترین آنها پیچ های T4 ، T6 یا #00 فیلیپس است.

  • مرحله 2: تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی

با استفاده از یک چوب فریزر ، محفظه را از دستگاه خود بردارید. چوب را بین دو قسمت محفظه قرار دهید. آن را در اطراف محفظه حرکت دهید تا دو قطعه جدا شوند. تمام قطعات را جدا کنید تا فقط ال سی دی و برد کنترل باقی بمانند.

  • مرحله 3: تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی

راهکار سنجاق برای تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی

اکثر دستگاه ها دارای کابل هستند که از LCD به برد کنترل رفته است. با بالا بردن اتصال، کابل را جدا کنید. همچنین باید همین کار را روی کابل که از شیشه به برد کنترل می رود انجام دهید.

  • مرحله 4: تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی

سعی کنید LCD را از محفظه خود خارج کنید. در برخی گوشی‌ها نیاز است ابتدا شیشه را جدا کنید. در این صورت، باید حدود نیم دقیقه از تفنگ حرارتی روی شیشه استفاده کنید تا چسب به اندازه کافی شل شود. به خاطر داشته باشید که برخی از دستگاه ها مانند iPhone شیشه و LCD را با هم ترکیب می‌کنند.

بررسی کنید که آیا ال سی دی جدید نیز دارای شیشه است یا خیر. اگر آنها متصل هستند، دیگر نیازی به جدا کردن آنها نیست.

  • مرحله 5: تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی

LCD جایگزین را در محفظه تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی در جای ال سی دی شکسته قرار دهید. پس از اتمام کار، می‌توانید دستگاه را دوباره مونتاژ کنید. پیشنهاد می‌شود هنگام بازکردن قطعات از تمام مراحل عکس بگیرید تا در مونتاژ دچار مشکل نشوید.

ارسال نظر