سه قانون برای درست کردن یک فنجان قهوه عالی

طعم نوشیدنی قهوه چیزی است که بسیاری از افراد به آن علاقه‌مند هستند و حتی به نوشیدن آن اعتیاد دارند. در واقع کافئین موجود در قهوه یک ماده اعتیاد آور است که باعث می­‌شود در اثر مصرف دائم آن شما به نوشیدن قهوه اعتیاد پیدا کنید. چرا که تاثیری دقیقاً مشابه چای و حتی بیشتر از آن بر روی بدن انسان دارد.

سه قانون برای درست کردن یک فنجان قهوه عالی

در واقع قهوه اولین ماده مخدر جهان از نظر اعتیاد به شمار می­‌رود و تعداد بسیار زیادی از افراد به خوردن قهوه به صورت دائم وابسته هستند. البته قهوه خواص مثبتی هم برای سلامتی بدن دارد. یکی از این خواص انرژی زا بودن آن است که می‌توانید در زمان خستگی شدید از قهوه برای رفع خستگی استفاده کنید.

در واقع قهوه مانند یک انتقال دهنده عصبی عمل می­‌کند و به نورونهای سلول های عصبی متصل می‌شود و باعث افزایش انرژی بدن خواهد شد. ویژگی مثبت دیگری که قهوه در بدن ایجاد می‌­کند این است که می‌­تواند عملکرد فیزیکی بدن را بهبود بخشد و همچنین می‌تواند باعث شود با سرعت بیشتری از شر چربی‌های اضافی بدنتان خلاص شوید. اخیراً ثابت شده قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند پارکینسون و یا آلزایمر را کاهش دهد و همچنین می‌تواند با افسردگی مبارزه کند.

در واقع قهوه می‌تواند برای بدنتان یک شانس بزرگ در مقابل ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها باشد و سلامت سیستم بدنتان را تا حد زیادی افزایش دهد. حتی با نوشیدن دائم قهوه می‌توانید از بسیاری از بیماری‌های سرطانی جلوگیری کنید بنابراین نوشیدن قهوه می‌تواند برای بدن شما مانند یک داروی طبیعی در مقابل بسیاری از بیماری ها عمل کند و در واقع پیشگیری برای بسیاری از بیماری ها خواهد بود بنابراین نوشیدن یک فنجان قهوه خوش طعم در طول روز چیزی است که به شما پیشنهاد می­کنیم اما برای اینکه یک قهوه خوش طعم و خوش عطر داشته باشیم چند نکته هست که باید به آن دقت کنیم. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را برای تهیه بهتره یک فنجان قهوه بی‌نظیر به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

۱. نوع قهوه

نوع-قهوه

یکی از مهمترین و اولین چیزهایی که باید به آن دقت کنید نوع و جنس قهوه ای است که برای استفاده روزانه خریداری می‌کنید. یکی از بهترین برند هایی که برای خرید قهوه می­توانیم به شما معرفی کنیم برند قهوه استارباکس می­باشد. این برند یک برند آمریکایی است که طرفداران بسیار زیادی در آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان دارد و ما نوشیدن یک فنجان قهوه استارباکس را به شما پیشنهاد می­کنیم. این محصول در تنوع بسیار بالا و با کیفیت بالا تولید می‌شود و شما می‌توانید به صورت اینترنتی برای خرید انواع قهوه استارباکس اقدام کنید.

جدا از برند قهوه طعم قهوه کاملاً سلیقه‌ای است و برای آنکه بدانید کدام نوع قهوه را بیشتر دوست دارید باید انواع آن را امتحان کنید. به طور کلی دانه قهوه به سه گونه اصلی تقسیم می­شود. قهوه عربیکا که یکی از محبوب ترین گونه های قهوه در تمام جهان است و طعم آن به شیرینی می­زند. قهوه روبوستا که یکی از دیگر گونه های محبوب قهوه در جهان است و در نهایت قهوه لیبریکا که نسبت به دو گونه دیگر از درجه معروفیت و محبوبیت پایین تری برخوردار است. برای مطالعه اطلاعات بیشتر در مورد کشورهای پرورش دهنده دانه قهوه به این لینک مراجعه کنید.

۲. دستگاه اسپرسو ساز

اسپرسوساز

اما پس از اینکه یک قهوه عالی انتخاب کردید نوبت به این می‌رسد که از یک دستگاه اسپرسو ساز خوب برای تهیه قهوه استفاده کنید.

یکی از مهمترین راز های قهوه های خوش طعمی که بیرون از منزل می‌نوشید همین دستگاه های اسپرسو ساز هستند. دستگاه‌های اسپرسو ساز در واقع برای گرفتن عصاره قهوه طراحی شده‌اند و می‌­توانند به خوبی طعم اصلی قهوه را در نوشیدنی حفظ کنند. دستگاه های اسپرسو ساز مختلفی در بازار وجود دارد اما یکی از بهترین این دستگاه ها دستگاه اسپرسو ساز دلونگی است. این دستگاه اسپرسو ساز را می‌توانید با توجه به بودجه مالی خود و با توجه به اینکه می‌خواهید از آن برای مصرف در منزل استفاده کنید و یا اینکه آن را برای یک کافی شاپ مورد استفاده قرار دهید. از میان مدل های مختلف اسپرسوساز برند دلونگی انتخاب کنید. یکی از مهمترین مزایای که این قهوه ساز دارد این است که شرکت تولید کننده آن با سابقه بالا در تولید و ساخت انواع قهوه سازها از محبوبیت بالایی در میان مصرف‌کنندگان برخوردار است و در واقع یکی از برندهای معتبر و با کیفیت در این حوزه می‌باشد.

۳. طعم قهوه

پس از اینکه قهوه مناسب خود را انتخاب کردید و یک دستگاه اسپرسو ساز خوب خریدید زمان آن رسیده تا روش تهیه یک قهوه خوش طعم بدانید.

همان طور که می‌دانید طعم تلخ قهوه چیزی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند اما بسیاری از افراد هستند که تنها به عطر قهوه علاقه دارند و طعم تلخ قهوه را چندان مورد پسند نمی‌دانند. چه شما به طعم قهوه علاقه مند باشید و چه به عطر آن علاقه داشته باشید ما می‌خواهیم روشی به شما پیشنهاد کنیم تا یک قهوه درجه یک برای خودتان تهیه کنید و از نوشیدن قهوه اول صبح خودتان لذت ببرید.

یکی از راز های مهمی که باریستاها از آن استفاده می­کنند استفاده از عصاره وانیل در ترکیب قهوه می­باشد. عصاره وانیل طعم تلخ قهوه را کمی می­‌گیرد و یک طعم دلنشین در کنار طعم قهوه به شما می­‌دهد. وانیل یک طعم دهنده عالی است و برای گرفتن بو و طعم بد بسیاری از غذاها از آن استفاده می­‌شود. به عنوان مثال در تهیه مرغ سوخاری زمانی که می‌خواهیم به مرغ ادویه بزنیم مقداری به آن وانیل اضافه میکنیم تا بوی بد مرغ گرفته شود و طعم دلنشین‌تری داشته باشد. بنابراین وانیل یک طعم دهنده قدرتمند است.

می‌توانید به ترکیب خود به دلخواه شیر، خامه و یا شکلات آب شده نیز اضافه کنید که این کار باعث می‌شود قهوه شما یک طعم متفاوت و جدید و در عین حال خوش طعم داشته باشد. انواع مدل هایی از قهوه که در کافی شاپ ها به فروش می‌­رسد از ترکیب همین چند ماده تولید می­شود.

به عنوان مثال موکا که یکی از محبوب ترین نوشیدنی های با طعم قهوه است از ترکیب شکلات آب شده و پودر شکلات و عصاره قهوه به همراه شیر تهیه می‌­شود. در این ترکیب در پرتافیلتر دستگاه اسپرسوساز از ترکیب پودر قهوه و پودر شکلات استفاده می­شود و به جای آب از شیر استفاده می­شود. در انتها مقداری شکلات آب شده داخل لیوان قهوه ریخته می‌­شود و روی این ترکیب شگفت انگیز به دلخواه مشتری از خامه قنادی یا خامه معمولی استفاده می­شود. به شما پیشنهاد می‌­کنیم حتما این ترکیب را در غروب‌های سرد پیش رو امتحان کنید.

امیدواریم از این نکات کاربردی در روزهای سرد زمستان استفاده کنید و لذت نوشیدن یک فنجان از قهوه دلخواهتان را به بهترین شکل از دست ندهید.

نویسنده: سارا اقبالی

ارسال نظر