سوالات متداول ثبت نام لاتاری آمریکا

این بود سوالات متداول ثبت‌نام لاتاری آمریکا که هر سال برگزار میشود و می‌توانید شانس خود را برای گرفتن گرین کارت آمریکا امتحان کنید.

سوالات متداول ثبت نام لاتاری آمریکا

ثبت نام لاتاری

به طور کلی ثبت نام لاتاری رایگان است، اما افرادی که به زبان انگلیسی آشنایی ندارند و یا نگران این هستند که مراحل ثبت نام لاتاری را به درستی انجام می‌دهند یا خیر، می‌توانند از طریق شرکت‌های مهاجرتی معتبر مانند شرکت لتسگویونی و یا نیلگام سفر نسبت به ثبت نام لاتاری اقدام کنند.

اما اگر تصمیم گرفته اید این کار را خودتان انجام دهید احتمالاً چندین سوال در ذهنتان وجود دارد که تصمیم گرفته ایم آنها را در این پُست عنوان کنیم و به آنها پاسخ دهیم.

ابتدا به صورت خلاصه راهنمای ثبت نام لاتاری آمریکا را برای شما نگارش می‌کنیم و سپس به بخش پرسش و پاسخ های متداول لاتاری آمریکا خواهیم رسید.

ثبت نام رایگان لاتاری

حتماً ابتدا فکر می‌کنید باید به سایت اصلی لاتاری آمریکا برای ثبت‌نام مراجعه نمایید. البته که نه! چون قبل از ورود به سایت باید مدارک خود را آماده کنید که در ادامه بصورت خلاصه به آنها اشاره می‌کنیم.

در مرحله قبل از ورود به سایت ثبت نام لاتاری آمریکا ابتدا مطمئن شوید که پاسپورت دارید و منقضی نشده است. برای دریافت پاسپورت با داشتن اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و همچنین اصل و کپی کارت پایان خدمت برای آقایان بالاتر از 18 سال به همراه قطعه عکس استاندارد 6 در 4 به مراکز پلیس+10 مراجعه نمایید و اگر در گذشته پاسپورت داشته اید که منقضی شده است، پاسپورت قدیمی خود را نیز با خود به همراه داشته باشید.

یک عکس با استاندارد لاتاری هم لازم دارید که می‌توانید در خانه در یک ساعت با نور طبیعی و پس زمینه سفید آن را تهیه نمایید و یا به عکاسی مراجعه نمایید. در این عکس باید گردی چهره کاملاً مشخص باشد، باحجاب یا بی حجاب بودن در این عکس مهم نیست و همچنین صورت باید در مرکز عکس باشد و شانه ها نیز کاملاً مشخص باشند.

حالا که پاسپورت و عکس استاندارد لاتاری دارید، وقت آن رسیده در مدت مجاز ثبت نام لاتاری که از قبل اعلام می‌شود (معمولاً اکتبر و نوامبر هر سال برابر با مهر و آبان در تقویم شمسی، زمان ثبت نام لاتاری آمریکا میباشد اما تاریخ دقیق آن توسط سایت رسمی هر سال اعلام می‌گردد.)

لازم به توضیح است که داشتن دیپلم یا 2 سال سابقه کار از زمان ثبت‌نام و داشتن ایمیل معتبر از مواردی است که باید مدنظر داشته باشید.

وارد سایت dvprogram.state.gov شوید.

از شما نام و نام خانوادگی، محل تولد، تاریخ تولد به میلادی، آدرس، شماره پاسپورت و مدرک تحصیلی خواسته خواهد شد که آنها را باید کامل یادداشت نمایید. توجه داشته باشید ماه و روز ثبت شده در پاسپورت را به دقت وارد نمایید و فرمت آدرس نیز فرمت خارجی خواهد بود.

اگر همسر و یا فرزند زیر 21 سال دارید می‌توانید آنها را نیز تحت پوشش خود ثبت نام نمایید. زن و شوهرها میتوانند دو بار ثبت نام کنند که در ای حالت یک بار زن شخص اصلی خواهد بود و در نوبت بعد، مرد به عنوان شخص اصلی ثبت نام می‌کند که در این حالت 2 بار شانس بوجود می‌آید.

پس از آپلود عکس، و ثبت نهایی درخواست، یک صفحه با کد قرعه کشی و در واقع کد ثبت‌نام برای شما نمایش داده می‌شود که از آن اسکرین شات بگیرید و از آن تا سال آینده مراقبت کنید. اگر خوش شانس باشید، سال آینده خبر برنده شدن شما در قرعه کشی لاتاری آمریکا از طریق ایمیلی که با آن ثبت نام خود را انجام داده اید اطلاع داده خواهد شد.

و اما میرسیم به سوالات متداول ثبت‌نام کنندگان گرین کارت لاتاری آمریکا که بهتر است این پرسش و پاسخ ها را قبل از ثبت‌نام مطالعه نمایید.

آیا ثبت نام در لاتاری آمریکا رایگان است؟

اگر با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید و شخصاً از طریق سایت اصلی اقدام کنید، بله. اما اگر تمایل داشته باشید شرکت های مهاجرتی این فرآیند را برای شما انجام دهند معمولاً رایگان نیست و آن را با دریافت کارمزد که البته مبلغ آن زیاد نیست، انجام می‌دهند.

آیا شرکت در لاتاری شرایط سنی دارد؟

به طور مستقیم سایت اصلی، شرایط سنی را توضیح نداده است و با ذکر داشتن مدرک دیپلم و یا 2 سال سابقه کار از زمان ثبت نام به قبل، در واقع محدودیت سنی جوان به بالا را برای این کار در نظر گرفته است.

آیا داشتن پاسپورت الزامی است؟

بله، کد پاسپورت شما در مرحله ثبت در سایت، گرفته میشود. مدت اعتبار پاسپورت مهم نیست و کافی است در زمان ثبت در سایت، دارای اعتبار باشد.

آیا مدرک زبان برای ثبت نام لاتاری لازم است؟

خیر، مدرک زبان نیازی نیست.

جواب لاتاری چه زمانی مشخص میشه؟

مهر و آبان معمولاً ثبت‌نام لاتاری آمریکا خواهد بود و در سال آینده، اردیبهشت ماه معمولاً نتایج مشخص می‌شود و در صورت برنده شدن، باید برای ویزای لاتاری آمریکا و رفتن به سفارت اقدام کنید که در نهایت موفق به دریافت گرین کارت آمریکا خواهید شد.

این بود سوالات متداول ثبت‌نام لاتاری آمریکا که هر سال برگزار میشود و می‌توانید شانس خود را برای گرفتن گرین کارت آمریکا امتحان کنید.

ارسال نظر