تتر یا دلار ؟ کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است؟

امروزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری به طور قابل توجهی گسترش یافته و بسیار متنوع هستند. به همین دلیل، بسیاری از فعالان بازار می خواهند بدانند کجا سرمایه گذاری کنند. پاسخ به این سوال با ظهور ارزهای دیجیتال مختلف مبهم‌تر هم شده است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که تتر یا دلار؟ احتمال موفقیت و رشد کدام یک از این ارزها بیش‌تر است؟

تتر یا دلار ؟ کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است؟

مقایسه قیمت تتر و دلار کاغذی

سیاست های بانک مرکزی کشورمان همواره در راستای کنترل قیمت ها بوده است. به همین دلیل در شرایط حساس که تقاضا برای خرید دلار افزایش می‌یابد، قیمت این دارایی به دلیل عرضه‌ی بالا تا حد زیادی سرکوب می‌شود. اما قیمت هر واحد ارز تتر به طور مستقیم با عرضه و تقاضای واقعی در بازار تعیین می‌شود.

به همین دلیل، بسیاری معتقدند که قیمت تتر نسبت به دلار کاغذی واقعی‌تر است که این مساله تفاوت قیمت بین تتر و دلار را به خوبی توصیف خواهد کرد. بر همین اساس معمولا شخصی که تتر را در شرایط مناسب خریداری کرده است، می‌تواند در چنین شرایطی با فروش آن سود بیش‌تری نسبت به دلار کاغذی داشته باشد.

به دلیل تغییرات شدید قیمت ارزهای دیجیتال، بسیاری از افراد در مورد سرمایه گذاری در این بازار تردید دارند. اما ارز دیجیتال تتر به دلیل ارتباط با دلار آمریکا تحت هر شرایطی قیمت ثابتی خواهد داشت. در واقع اگر تاریخچه قیمت تتر به دلار را بررسی کنیم، شاهد نوسانات شدید در نمودار قیمت این ارز دیجیتال نخواهیم بود.

مساله‌ی دیگر این است که با وجود این که به ظاهر قیمت تتر همیشه با قیمت دلار یکسان است، اما همیشه تفاوت اندکی بین قیمت دلار به ریال و قیمت تتر به ریال وجود دارد. یکی از دلایل اصلی این اختلاف قیمت، سیاست‌گذاری‌ها و قوانین سیستم ارزی کشور است.

دلیل دیگر تفاوت بسیار کم قیمت تتر و دلار است. به گونه ای که ابتدا ارزش یکی از این ارزها افزایش می یابد و سپس ارزش ارز دیگر در مدت زمان کوتاهی به ارزش دیگری می رسد. مشکل این است که اختلاف قیمت بین تتر و دلار به نسبت ریال، ارزش واقعی تتر را مشخص می‌کند.

دلیل سوم، کارمزد شبکه های مختلف در طول معاملات تتر است. تمام ارزهای دیجیتال مشمول هزینه انتقال هستند. این کارمزد تراکنش به سرعت و توانایی شبکه برای پردازش تراکنش ها بستگی دارد.

خرید تتر(zarindax.com)

از کجا تتر بخریم؟

برای خرید دلار باید به صرافی های مختلف مراجعه کنید. ممکن است بدست آوردن مقدار مشخصی دلار برای شما سخت باشد و اگر قصد خرید مقدار زیادی دلار را دارید، مدتی طول می کشد تا به هدف خود برسید.

با خرید تتر می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید. اما یکی از مشکلاتی که هنگام مقایسه Tether با دلار پیش می آید این است که مردم نمی دانند از کجا تتر بخرند. و این در حالی است که در صرافی های سطح شهر دلار فراوانی وجود دارد و مردم می توانند با مراجعه به این مکان ها به راحتی دلار خریداری کنند.

برای خرید تتر کافی است یک حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال ایجاد کنید و پول خود را با مقدار دلخواه ارز دیجیتال تتر مبادله کنید. خرید تتر در صرافی های ارز دیجیتال محدودیت های کمتری نسبت به خرید دلار کاغذی دارد.

زرین دکس یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که توسط زرین‌پال؛ اولین پرداخت یار دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی کشور راه‌اندازی شده و با ایجاد یک حساب کاربری در آن می توانید برای خرید و فروش بیت کوین ، تتر و ده ها ارز دیجیتال دیگر به یک پنل اختصاصی دسترسی کامل داشته باشید.

با استفاده از خدمات زرین دکس دیگر نگران خرید و فروش ارزهای دیجیتال نباشید. زیرا در این پلتفرم تمامی تراکنش ها به صورت خودکار انجام می شود. همچنین می توانید موجودی خود را به تومان برداشت کرده یا به حساب بانکی خود واریز کنید. اگر می خواهید از ویژگی کسب درآمد در زرین دکس هم استفاده کنید؛ می توانید این پلتفرم را به دوستان خود معرفی کنید و به ازای هر تراکنشی که انجام می‌دهند ۳۰ درصد از کارمزد آن را دریافت کنید.

برای فروش تتر می توانید از روش های مختلفی مانند تراکنش های ارز دیجیتال، فروش ارز دیجیتال در صرافی ها و انتقال آنلاین استفاده کنید و به سرعت می توانید از هر یک از این روش ها استفاده کنید.

مزایای خرید تتر در مقایسه با دلار

  • حواله‌های بین‌المللی

ارسال پول به خارج از کشور و دریافت پول از خارج از کشور یکی از دغدغه ها و مشکلات همیشگی ایرانیان است. البته در سال‌های اخیر راه‌هایی برای رفع این مشکل کشف شده است، اما کندی این روش‌ها یکی از مشکلاتی است که تا به امروز پابرجاست و راه‌حلی برای آن پیدا نشده است.

با این حال، هیچ محدودیتی برای کسانی که از Tether برای انتقال دارایی به خارج از کشور استفاده می کنند وجود ندارد. Tether همچنین می تواند در عرض چند ثانیه به هر نقطه از جهان منتقل شود تنها با چند کلیک. به همین دلیل است که اکثر ایرانیان برای انجام نقل و انتقال پول بین المللی، تدر را به روش های سنتی یا دلار ترجیح می دهند.

  • محدودیت خرید

ذخایر دلار در کشور ما محدود است و هر فرد می تواند مقدار مشخصی دلار کاغذی خریداری کند. اما تتر چنین محدودیتی ندارد، به این دلیل که یک ارز دیجیتال محبوب در مقایسه با بازار ارزهای فیات است. بنابراین، فرآیند خرید و فروش تتر در برابر دلار کاغذی بسیار ساده تر و سریعتر است. برای این کار کافیست در صرافی زرین دکس ثبت نام کرده و پس از شارژ کیف پول خود اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال تتر کنید.

  • امنیت سرمایه

نگهداری مقادیر زیادی پول نقد و اسکناس در خانه علاوه بر خطراتی که دارد ممکن است باعث ایجاد نگرانی‌های متعدد برای فرد شود. از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال مانند تتر ماهیتی فیزیکی ندارند و در پلتفرم‌های دیجیتالی به نام کیف پول دیجیتال ذخیره می‌شوند. به همین دلیل، احتمال دزدیده شدن این دارایی بسیار کم است و سرمایه‌گذاران در مورد امنیت پول خود احساس امنیت بیش‌تری می کنند.

  • عدم امکان جعل

یکی از مزایای کلیدی تتر نسبت به دلار این است که هر واحد تتر یک دارایی رمزنگاری شده است و روی یک بلاک چین قرار دارد، بنابراین هویت آن همیشه محافظت شده و غیرقابل تغییر و دستکاری است. این در حالی است که برای تشخیص دلار کاغذی جعلی از اصلی، بدون شک به دانش و تبحر خاصی در این زمینه نیاز دارید تا متوجه این تفاوت شوید.

تتر یا دلار کاغذی؛ سود کدام بیش‌تر است؟

تتر و دلار کاغذی معمولا 200 تا 1000 تومان با هم اختلاف قیمت دارن و قیمت تتر همیشه بالاتر است. در مواقعی که میزان تقاضا برای خرید تتر بیشتر شود اختلاف قیمت تتر و دلار به بیشترین حد ممکن می رسد و سود تتر بیشتر از دلار کاغذی می شود.با توسعه و تکامل بازار ارزهای دیجیتال، بهترین راه برای سرمایه گذاری، خرید ارز دیجیتال تتر است، زیرا نگهداری دلار کاغذی نیاز به مکان مناسب برای اطمینان از امنیت آن دارد. بنابراین با ثبت نام در یک صرافی امن و معتبر ارز دیجیتال ایرانی مانند زرین دکس، به راحتی می‌توانید در تمامی ساعات شبانه‌روز به خرید و فروش ارز دیجیتال موردنظرتان بپردازید.

ارسال نظر