فضای ابری؛ پاسخی جامع برای نیاز ذخیره‌سازی داده‌های کسب‌وکار

امروزه اکثر کسب‌وکارها دارای هویت الکترونیکی و تعداد زیادی سامانه نرم‌افزاری هستند. مسیر دیجیتالی شدن کسب‌وکارها و شرکت‌ها به دلیل مزایای بسیاری که در کیفیت و سرعت آنها ایجاد می‌کند، تبدیل به یک ضرورت شده است. در این میان حفظ اطلاعات نیز روزبه‌روز اهمیت بالاتری پیدا می‌کند. تا جایی که بسیاری از مراجع معتبر، اطلاعات یک کسب‌وکار را مهم‌ترین دارایی آن می‌دانند.

فضای ابری؛ پاسخی جامع برای نیاز ذخیره‌سازی داده‌های کسب‌وکار

با توجه‌ به پیشرفت تکنولوژی؛ تنوع نیازمندی‌های ذخیره‌سازی و مدیریت اطلاعات موجب شد برندهای مختلف تولیدکننده محصولات ذخیره‌سازی داده‌ها، تنوع زیادی در محصولات خود ایجاد کنند تا قادر باشند نیازمندی‌های مختلف کسب‌وکارها را به‌صورت تخصصی پوشش دهند. اما اکنون فضای ابری با انعطاف‌پذیری و صرفه اقتصادی بالای خود، توانسته تمامی این محصولات را پشت سر گذاشته و پاسخ جامع‌تری برای نیاز ذخیره‌سازی داده‌ها داشته باشد.

نیازمندی‌های جدید کسب‌وکارها در زمینه ذخیره‌سازی و مدیریت اطلاعات

تنوع و رشد داده ها از یک‌طرف، و اهمیت و نقش مقوله اطلاعات در کسب‌وکارها از طرف دیگر، موجب شد تا مدیران با نیازمندی‌های جدیدی در لایه ذخیره‌سازی و مدیریت اطلاعات مواجه شوند. این موضوع باعث شده است که کسب‌وکارها گاهی برای پاسخگویی به این نیازها از تکنولوژی خاصی استفاده کنند که لازم است برای آن، برنامه‌ای متفاوت طراحی شود تا بتواند ایجاد مزیت کند؛ لذا ممکن است در کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ به طور هم‌زمان از دو یا چند تکنولوژی مختلف، بسته به نیاز، استفاده شود.

در بسیاری مواقع رشد میزان داده‌ها در شرکت‌ها مطابق انتظار پیش نمی‌رود. ازآنجاکه تکنولوژی‌های سنتی ذخیره‌سازی اطلاعات، عموماً در مقیاس‌پذیری (Scalability) با محدودیت‌هایی جدی مواجه هستند، برنامه‌ریزی برای مدیریت این داده‌ها دشوار می‌شود.

از طرف دیگر، با توجه‌ به تغییر مدل مدیریت کسب‌وکارها، بهره‌مندی از انعطاف‌پذیری و دسترس‌پذیری داده‌ها برای مدیران بسیار اهمیت دارد. شرایط کسب‌وکارهای امروزی اقتضا می‌کند که اعضای آن بتوانند داده‌ها را به‌سادگی با یکدیگر به اشتراک گذاشته و در این میان از سلامت و امنیت داده‌ها نیز مطمئن باشند.

در کنار تمام اینها، بهینه‌سازی هزینه در تکنولوژی مدیریت داده‌ها نیز از اولویت‌های غیرقابل انکار هر کسب‌وکار است. در بسیاری موارد، ابزارهای فیزیکی نمی‌توانند به‌خوبی جوابگوی چنین شرایطی باشند و یا هزینه ایجاد راهکاری فیزیکی برای این نیازها، چندان به‌صرفه نیست. اینجاست که فضای ابری پا به میدان می‌گذارد و تحولی اساسی در تکنولوژی‌های ذخیره‌سازی ایجاد می‌کند.

فضای ابری، پاسخی برای نیازها

ابرآمد یکی از شرکت‌های پیش‌گام در ارائه انواع خدمات ابری است که با ارائه سرویس در این زمینه، به شرکت‌ها در مدیریت بهینه اطلاعات کمک می‌کند. در ادامه مزیت‌های استفاده از فضای ابری را شرح می‌دهیم:

  • رشد بدون محدودیت و آسان اطلاعات: فضای ابری، امکان رشد بدون محدودیت حجمی را برای شما به ارمغان می‌آورد. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی از میزان افزایش و رشد اطلاعات، داده‌های خود را ذخیره کنید.
  • دسترس‌پذیری بالاتر در لایه اطلاعات: فضای ابری، به‌صورت داخلی دارای مکانیزم‌های پیشرفته و دسترس‌پذیری بالای درون سایتی و بین سایتی است. به‌این‌ترتیب دیگر نگران موضوعات افزایش دسترس‌پذیری اطلاعات خود نخواهید بود. فراهم‌سازی دسترس‌پذیری بالا در لایه اطلاعات در تکنولوژی‌هایی مانند Block Storage شامل پیچیدگی‌ها و هزینه‌های بسیار زیاد و معمولاً یک دردسر بزرگ برای شرکت‌ها است.
  • بهبود انعطاف‌پذیری: فضای ابری، با پشتیبانی از API Set ایمن، این امکان را فراهم می‌سازد که نرم‌افزارها و سامانه‌های شما با Call کردن APIهای مربوطه، اطلاعات را بر روی بستر ابر مدیریت، ذخیره یا استخراج کنند.
  • رفع محدودیت دسترسی: برای مدیریت اطلاعات خود، محدودیت فیزیکی نخواهید داشت و به‌صورت امن می‌توانید از چند نقطه مختلف و بر روی یک بستر شبکه امن به اطلاعات دسترسی داشته باشید. یکی از کاربردهای بسیار مهم فضای ابری، استفاده به‌عنوان Tier آرشیو راه دور از تجهیزات ذخیره‌سازی اصلی یک کسب‌وکار است. به دلیل بالا بودن هزینه تمام شده در تجهیزات Block Storage و در راستای کاهش هزینه، یک کسب‌وکار می‌تواند اطلاعات قدیمی خود را به‌صورت راه دور به بستر ذخیره‌سازی ابری منتقل کند و امکان استفاده آنلاین از این اطلاعات را نیز در اختیار داشته باشد.
  • امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات: فضای ابری این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید اطلاعات را در یک مکان مشترک ذخیره‌سازی کنید و سپس کاربران از چندین سیستم مختلف و بدون نیاز به ایجاد چندین کپی ازروی فایل، به‌صورت هم‌زمان بر روی داده‌ها کار کنند.
  • کاهش هزینه: شما فضای ابری را به‌صورت ماهیانه اجاره خواهید کرد و تعرفه ماهیانه به نسبت رشد یا کاهش حجم تغییر می‌یابد؛ لذا نیازمند هیچ هزینه کرد اولیه و خواب سرمایه‌ای نخواهید بود.
  • امکان ذخیره‌سازی و مدیریت اطلاعات غیر ساخت‌یافته: ذخیره‌سازی تعداد چند میلیون آبجکت در تکنولوژی‌های سنتی مانند Block Storage همیشه با نگرانی‌های شدید افت سرعت همراه بوده است. در مدل ذخیره‌سازی ابری، می‌توانید چندین میلیون آبجکت غیر ساخت‌یافته مانند تصویر اسناد را با سرعت بسیار بالا نگهداری و استفاده کنید.

چرا از سرویس‌های «ابرآمد» استفاده کنیم؟

تیم متخصصان ابرآمد همواره در تلاش‌اند تا در طراحی و ارائه سرویس‌ها، نیازهای خاص کسب‌وکارها را مدنظر قرار داده و طیف کاملی از سرویس‌های ابری باکیفیت، پایدار و قابل‌اتکا را در اختیار شرکت‌ها قرار دهند. امکان ارائه سرویس‌های مدیریت شده یکی از مزایای مهم سرویس‌های ابرآمد است که باعث می‌شود کسب‌وکارها بتوانند بهتر بر حوزه کاری تخصصی خود تمرکز کنند. تیم پشتیبانی ابرآمد در تمامی ساعات شبانه‌روز و حتی در روزهای تعطیل، آماده پاسخ به سؤالات و حل مشکلات کسب‌وکارها است.

آشنایی بیشتر با سرویس‌های ابرآمد

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ابرآمد و انواع سرویس‌هایش، می‌توانید به وب‌سایت ابرآمد مراجعه کنید. امکان ارائه مشاوره رایگان به دو روش ارائه درخواست از طریق وب‌سایت و تماس با واحد فروش شرکت فراهم شده است. با تکمیل فرم درخواست مشاوره در سایت، کارشناسان ابرآمد در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و شما را راهنمایی می‌کنند.

ارسال نظر