لوازم کمپینگ و آفرود چه چیز هایی هستند؟

رسانه کلیک - هنگام سفر در طبیعت باید از قبل برنامه ریزی کرد و تمام احتمالات باید در نظر گرفته شود و در این مقاله به شما گفته می‌شود که لوازم کمپینگ ضروری چیست و قبل از شروع سفر باید چه کرد.

لوازم کمپینگ و آفرود چه چیز هایی هستند؟

همیشه تا اسم سفر می آید یک سری غرق در تفکر می شوند که با چه وسیله ای به سفر برویم: هواپیما، قطار، اتوبوس و ... . کدام هتل، مهمان خانه و ... را برای اسکان برگزینیم و مانند این ها. البته نا گفته نماند که عده ای هم با برآورد هزینه ی ناشی از این مسافرت به کلی قید سفر را می زنند و خانه نشینی را ترجیح می دهند. البته ذائقه ی انسان ها در انتخاب نوع مسافرت حرف اول را می زند و عده ای مسافرت را به نوع متداول ذکر شده ترجیح می دهند. اما عده ای هم هستند که می توانند خود را با شرایط وفق دهند و لذت از سفر را محدود به لوکس ترین محل اقامت یا وسیله ی حمل و نقل شان نمی کنند و صرف این که ساعات یا روزهایی را به دور از شلوغی و هیاهوی شهر در دل طبیعت بگذرانند؛ به آرامش روحی و لذت وافر دست میابند. اگر شما از این دست افراد هستید که در هر شرایطی از بودن در طبیعت لذت می برید و کمپ زدن در طبیعت (کمپینگ) را به مسافرت تجملاتی ترجیح می دهید ادامه ی این مقاله را از دست ندهید. چرا که کمپینگ و لوازم کمپینگ را به عرضتان می رسانیم.

مسافرت به شیوه ی کمپینگ :

اگر شما جزء انسان های راحت طلب نیستید و عاشق هیجانید مسافرت به شیوه ی کمپینگ به شما پیشنهاد می شود. قبل از رفتن به سفر آن هم به روش زدن کمپ در طبیعت شما باید یک سری پارامتر هایی را از قبل مشخص کنید مثل این که: آیا فرد یا افرادی به عنوان رهبر یا لیدر همراه شما هستند که لوازم کمپینگ را به شما یادآوری کنند یا شما به تنهایی یا با افرادی آماتور (مبتدی) عازم این سفر هستید؟ سفر شما یک روزه است یا چند روز در سفر هستید؟ منطقه ای که قصد مسافرت به آن را دارید دارای چه نوع آب و هوایی است؟ به طور مثال منطقه ی مزبور دارای آب و هوای گرم و خشک و یا بارانی است؟ محل اسکان شما در طبیعت وحشی صورت میگیرد و یا در منطقه ای مسکونی؟ و سوالاتی از این دست که شما باید قبل از سفر پاسخ تمام آن ها را بدانید و با آگاهی کامل و برنامه ریزی دقیق سفر خود را شروع کنید.

اهمیت داشتن لوازم کمپینگ خوب :

در سفر به شیوه ی کمپینگ جدا از لذت و هیجانی که به همراه دارد؛ خستگی ناشی از پیاده روی زیاد و بعضا خطراتی که ممکن است به دنبال داشته باشد اهمیت داشتن لوازم کمپینگ مناسب را دو چندان می کند. پس از پیاده روی های طولانی هنگام برپایی اردوگاهی جهت استراحت، لزوم به همراه داشتن لوازم کمپینگ خوب بیش از پیش خود نمایی کرده؛ خستگی ناشی از سفر را از تن مسافران به در میکند و آن ها را برای ادامه ی مسافرت آماده می کند.

لوازم کمپینگ :

اگر شما برای بار اول است که می خواهید به شیوه ی کمپینگ سفر کنید؛ دانستن لوازم کمپینگ برای شما امری ضروری به حساب می آید. داشتن لوازم کمپینگ خوب به شما حس آرامش و امنیت می دهد و خاطره ی خوبی را برای شما به ارمغان می آورد. از جمله لوازم کمپینگ عبارتند از :

چادر مسافرتی و کیسه ی خواب :

از موارد ضروری و غیر قابل حذف لوازم کمپینگ چادر مسافرتی و کیسه ی خواب است. شایسته است در انتخاب چادر مسافرتی و کیسه خواب دقت لازم را به خرج دهید تا علاوه بر حس راحتی و آرامش، کم جا و سبک باشد تا هنگام پیاده روی برای شما مزاحمت ایجاد نکند.

کفش :

داشتن کفش مناسب برای پیاده روی از جمله واجبات لوازم کمپینگ به شمار می آید لذا بنا بر منطقه ی مسافرتی کفش متفاوتی احتیاج است. به طور مثال: کفش کوهنوردی متفاوت از کفش پیاده روی معمولی است. هم چنین جنس کفش نیز بسیار مهم است؛ اگر شما یک بار هزینه کنید و جنس خوب بخرید هم مدت های مدیدی از آن استفاده می کنید و هم سفر راحتی را با آن تجربه خواهید کرد. بنابراین پیشنهاد می شود از فروشگاه های معتبر لوازم کمپینگ خود را خرید فرمایید.

کفش طبیعت گردی

لوازم آفرود :

اگر شما به دل کویر یا جنگل به قصد آفرود می روید پیشنهاد می شود که لوازم آفرود مورد نیاز را حتما به همراه داشته باشید تا در صورت خرابی سریعا مورد برطرف گردد و مایه ی درد سر نشود. از جمله لوازم آفرود مورد نیاز در این گونه مسافرت ها عبارتند از :

وینچ :

اگر به تفریح آفرود علاقه مند هستید باید حتما در فکر تهیه ی یک وینچ برای خودروی خود باشید؛ چرا که در صورت گرفتار شدن خودروتان در گل، شن و یا باتلاق وینچ حتما به کارتان می آید. وینچ از جمله لوازم آفرود است که به سپر ماشین نصب می شود و در صورت بروز مشکل یک سر آن به عنوان مثال به یک درخت وصل می گردد. اگرچه قیمت نوع مرغوب آن بالاست باید از فروشگاه های صاحب نام در زمینه لوازم آفرود تهیه کنید چون وینچ بدون کیفیت توانایی کمک به شما را هنگام مشکل ندارد.

وافل برد :

از دیگر لوازم آفرود می توان به وافل برد اشاره کرد که در صورت بروز مشکل به داد شما خواهد رسید. لذا جهت کاربرد درست، شما باید از وزن خودرو و سایز لاستیک اطلاع داشته باشید تا فروشنده ی لوازم آفرود وافل برد مناسب خودروی شما را در اختیارتان قرار دهد. در غیر این صورت فقط هزینه ی بیهوده کرده اید.

وافل برد

چراغ آفرودی :

برای سفرهای آفرودی احتمال زیاد شب هم در سفر خواهید بود پس چراغ آفرودی از جمله لوازم آفرود است؛ که لازم است پیش از سفر تعدادی چراغ آفرودی (پروژکتور) تهیه کنید. فروشگاه های فروش لوازم آفرود تعداد لازم این چراغ ها را به شما خواهند گفت. به طور کلی دو چراغ روی باربند در جلو و عقب آن، چراغ هایی روی سپر در اطراف و وسط آن باید تعبیه شود.

وب سایت https://offroadbazar.com تمامی لوازم کمپینگ و لوازم آفرود مورد نیاز شما علاقه مندان طبیعت گردی و تفریح آفرود را با کیفیت مرغوب دارا می باشد و شما می توانید به صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهید.

امید است با خواندن این مقاله به طبیعت گردی علاقه مند شده و طبیعت را آن طور که هست برای نسل های بعد به یادگار بگذارید.

ارسال نظر