مشخصات مک بوک ایر؛ پرطرفدارترین لپ تاپ اپل!

رسانه کلیک - مک بوک یکی از مهمترین و پرطرفدار ترین محصولات شرکت اپل می باشد. اپل در سال 2020 مک بوک ایر M1 را به بازار معرفی کرد.

مشخصات مک بوک ایر؛ پرطرفدارترین لپ تاپ اپل!

این محصول شرکت اپل یعنی مک بوک از سال 2006 توجه زیادی از علاقه مندان به صنایع دیجیتال را به خودش جلب کرد. چراکه این محصول منحصر بفرد با ورود به بازار با قابلیت های خودش همه علاقمندان را حیرت زده کرد.

در حقیقت ابر شرکت اپل با تولید و ارائه ی این محصول توانست جایگزینی را برای لپ‌تاپ‌های iBook G4 و لپ‌تاپ‌های ۱۲ اینچی سری پاوربوک به بازار عرضه کند. و حالا مک بوک ایر محصولی است که هم از نظر کارایی و هم از نظر ظاهر و کیفیت صحبت های زیادی برای گفتن دارد. اگر شما هم از علاقه مندان تولیدات شرکت اپل هستید و علاقه مندید تا با این محصول جدید شرکت اپل یعنی مک بوک ایر بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

شرکت اپل در سال 2008 توانست پرچم دار پر طرفدار ترین و پرفروش ترین رایانه های تاشو در سطح جهان شود. چرا که در سال 2008 مردم با مک بوک و کارایی آن آشناتر شده بودند و ترجیح می دادند تا بجای داشتن رایانه های بزرگ و سنگین رومیزی، نمونه ی لپ تاپ آن را تهیه کنند. کارایی، کیفیت، ظاهر زیبا، سبک بودن، سرعت عمل فوق العاده و... از جمله دلایلی بودند که مک بوک را جذاب و خواستنی می کردند.

البته هدف شرکت اپل از تولید این محصول، علاوه بر تنگاتنگ کردن رقابت در بازار، گسترش بحث آموزش نیز بود. چراکه در عصر تکنولوژی همراه داشتن یک کامپیوتر سبک و قابل حمل و با کارایی زیاد، آپشن خوبی برای پیشرفت در امر تحصیل علم محسوب می شود. به هر حال مک بوک آمد و جهان تکنولوژی و به تبع آن جهان علم را دگرگون کرد.

در سری جدید مک بوک که با نام مک بوک ایر، وارد بازار شده است. اپل از تراشه ای با عنوان M1 بهره برده است. این تراشه مبتنی بر رم بوده و کیفیت و سرعت قابل توجهی دارد و از بازدهی بسیار عالی برخوردار می باشد. این تراشه برای شرکت اپل یک جهش بزرگ و یا دستاورد عالی تلقی میشود، چرا که این شرکت با تولید تراشه ای که محصول خودش می باشد گام بزرگی در مسیر خودکفایی برداشته است.

از ممتازترین ویژگی های استفاده از این تراشه، امکان اجرای مستقیم اپلیکیشن‌های iOS و iPad OS بر روی MAC OS میباشد.

مک بوک ایر، در رده ی پر طرفدارترین تولیدات

مک بوک ایر، در رده ی پر طرفدارترین تولیدات اپل

همچنین شرکت اپل اینبار با یک ترفند بی سابقه توانست تا رکورد فروش را بشکند و مک بوک ایر را در رده ی پر طرفدارترین تولیدات خودش قرار دهد.

این شرکت با توقف فروش سایر محصولات مک بوک که مبتنی بر تراشه ی اینتل بودند توانست برای محصول جدید یک ویژگی منحصر بفرد خلق کند.

شرکت اپل از محصول جدیدش با عناوینی چون غول پردازنده و یا غول سرعت یاد میکند و همین باعث شده تا مک بوک ایر جدید با مبتنی بودن بر تراشه ی M1 تولیدی پر متقاضی و پرطرفدار باشد و هر کس نسبت به آن کنجکاو شود. لذا اپل این مهم را مدیون استعدادهایی است که تراشه ی جدید را خلق و آن را جایگزین تولیدات شرکت اینتل کردند.

ناگفته نماند که در بیشتر مواقع تولیدات جدید دارای خطاها و یا اصطلاحا باگ هایی هستند. اما این تولید جدید شرکت اپل با ایجاد یک سازش پذیری مناسب میان پردازنده ی جدید و نرم افزار، توانسته است از تمام این مشکلات یا باگ های احتمالی جلوگیری کند.

در یک کلام میتوان گفت که مک بوک ایر، علاوه بر پردازش عالی، شارژ باتری را نیز به خوبی نگه می دارد و همه ی این عوامل در کنار هم باعث میشوند تا این مک بوک در کلاس خودش بهترین عملکرد را نشان دهد. همچنین این محصول تازه بیش از 99 درصد سریع تر از تمام تولیدات هم رده ی خودش می باشد.

در ارتباط با پردازنده ی خوب این محصول باید گفت که مک بوک ایر، از پردازنده هشت هسته‌ای برخوردار است که تحت عنوان Apple M1 بوده و بر پایه تراشه A14 Bionic کار میکند.

در ارتباط با قدرت شارژدهی این محصول نیز لازم به ذکر است که مک بوک ایر، تنها با یک بار شارژ شدن می تواند به مدت 17 ساعت کار کند و این یک ویژگی فوق العاده و منحصر بفرد محسوب می شود.

نه تنها این محصول هیچ سر و صدایی تولید نمی کند، بلکه مک بوک ایر جدید فاقد فن می باشد.

کارشناس رسانه‌ی وال‌استریت ژورنال در این زمینه اعلام نموده است که صدای فن در نمونه های قبلی مک بوک بسیار زیاد بود. او معتقد است که حذف فن یکی از بهترین و هوشمندانه ترین تصمیمات شرکت اپل بوده است اما اگر فکر میکنید که حذف فن باعث شده است تا لپ تاپ داغ شود کاملا در اشتباهید. این کارشناس میگوید در طول مدت زمان یک هفته کاری کرده است تا لپ تاپ داغ کند او مدعی است که بعد از این مدت زمان، نتوانسته است که به هدفش برسد.

نقاط ضعف مک بوک ایر

چه عواملی مک بوک ایر M1 را متمایز میکند

این مک بوک از حافظهSSD برخوردار بوده و حافظه ی رم آن8 و 16 گیگابایت و حافظه ی ذخیره سازی آن معادل با 512 گیگ می باشد. همچنین رزولوشن این محصول 1600 × 2560 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی معادل با 227 پیکسل در هر اینچ را داراست و نمایشگر 13.3 اینچی این مک بوک از نوع رتینا Retina Display می باشد. این نمایشگر از دامنه رنگ P3 پشتیبانی میکند. مک بوک ایر M1 به وای فای 6، USB 4 و تاچ آی‌دی نیز مجهز است. در مک بوک ایر M1 علاوه بر طراحی نو و جذاب و مانیتور با وضوح بالا و روشنایی 400 نیت، ما شاهد حسگر تاچ ID نیز هستیم. همچنین وجود اسپیکر هایی با کیفیت عالی و صفحه کلیدی که بر اساس مکانیسم سوئیچ قیچی عمل میکند از جمله عواملی هستند که این آپدیت جدید شرکت اپل را بیش از گذشته ارزشمند می سازند.

نقاط ضعف مک بوک ایر

لازم به ذکر است که مک بوک ایر در کنار تمام ویژگی های ممتازش، از نقاط ضعفی نیز برخوردار است. برای مثال این تولید سال گذشته ی شرکت اپل از وب کم بی کیفیتی بهره می برد. و همین طور دسترسی نه چندان آسان به پورت های ورودی از جمله دلایل و عواملی هستند که امتیاز مک بوک جدید را تا حدودی کم می کنند.

اما با این وجود این محصول شرکت اپل طرفداران سرسختی دارد. به گفته ی طرفداران این محصول شما میتوانید با مک بوک ایر ساعت ها کار کنید و انواع وظایف پردازشی را بر روی آن اجرا نمایید و در تمام این مراحل نه شاهد افت کیفیت باشید و نه نسبت به شارژر این محصول عدم رضایت داشته باشید.

سخن آخر اینکه قیمت این محصول 999 دلار بوده و این رقم به هیچ عنوان رقم کمی نیست. اما برای کسانی که به دنبال سرعت و کیفیت هستند رقمی معقولانه و به صرفه می باشد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مجموعه فروشگاه اینترنتی پارسان می ،

در ارتباط باشید.https://parsanme.com

ارسال نظر