مهاجرت تحصیلی، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کشور ایتالیا و اخذ اقامت

ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شنگن، یورو و اتحادیه اروپا است که همواره جزو بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت مطرح بوده است. برای ورود به این کشور دریافت اقامت، روش‌های زیادی وجود دارد که تحصیل یکی از بهترین آن‌هاست. در ادامه این مقاله قصد داریم روش‌های مهاجرت به ایتالیا را معرفی و نکات مهمی که باید در مورد تحصیل در این کشور بدانید را ذکر کنیم.

مهاجرت تحصیلی، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کشور ایتالیا و اخذ اقامت

در ادامه این مقاله قصد داریم روش‌های مهاجرت به ایتالیا را معرفی و نکات مهمی که باید در مورد تحصیل در این کشور بدانید را ذکر کنیم.

روش‌های مهاجرت به ایتالیا

برای این که بتوانید وارد کشور ایتالیا شوید، روش‌های زیادی پیش رویتان قرار دارد و باید بر اساس شرایط و هدفی که دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در حالت کلی، روش‌های مهاجرت به ایتالیا عبارتند از:

  1. مهاجرت به ایتالیا از طریق کار
  2. مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل
  3. مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه‌گذاری
  4. مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج
  5. مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد
  6. مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای همراه

در بین این ۶ روش، مهاجرت تحصیلی و کاری جزو روش‌های محبوب متقاضیان هستند که در ادامه جزئیات بیشتری از آن‌ها بیان خواهیم کرد.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به ایتالیا، مهاجرت تحصیلی است. دانشجویانی که علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی هستند، می‌توانند ایتالیا را انتخاب کنند. احتمال دریافت بورسیه برای دانشجویان ایرانی در ایتالیا بسیار زیاد است و این یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های تحصیل در این کشور می‌باشد.

سطح بالای آموزش، وجود دانشگاه‌هایی با رتبه‌های بسیار خوب جهانی، هزینه کم زندگی دانشجویی و تنوع بالای رشته و دانشگاه از جمله مزیت‌های اصلی مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق تحصیل است.

نکته مهم دیگر در مورد تحصیل در ایتالیا امکان تبدیل اقامت تحصیلی به کاری بعد از اتمام تحصیل و همچنین امکان دریافت اقامت دائم این کشور است. دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می‌کنند، می‌توانند بعد از اتمام دوره تحصیلی وارد بازار کار این کشور شده و ویزای کاری دریافت کند. امکان تحصیل دانشجویان در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به ایتالیا، مهاجرت از طریق کار است. اگر تخصص و سابقه کار در مشاغل مورد نیاز ایتالیا را دارید، می‌توانید برای مهاجرت کاری به ایتالیا اقدام کنید. وجود سابقه کار در این روش مهاجرتی بسیار مهم است. همینطور شغل مورد نظر شما باید جزو مشاغل مورد نیاز کشور ایتالیا باشد.

مهاجرت کاری یکی از روش‌های دریافت اقامت دائم کشور ایتالیا است. شما می‌توانید به اندازه سال‌هایی که کار موجه و قانونی دارید در ایتالیا اقامت داشته باشید و بعد از گذشت مدت زمان خاصی برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. توجه داشته باشید که برای مهاجرت کاری بهتر است که به زبان ایتالیایی و انگلیسی مسلط باشید.

شاید در این خصوص، برایتان جالب باشد که مطلب " معرفی ۶ شغل پردرآمد حوزه فناوری در سال ۲۰۲۲ " را مطالعه کنید.

آسان‌ترین روش برای مهاجرت به کشور ایتالیا

به صورت کلی راحت‌ترین روش برای مهاجرت به ایتالیا مهاجرت تحصیلی به این کشور است. البته این گفته به این معنی نیست که همه باید با روش تحصیلی به ایتالیا مهاجرت کنند.

برای هر فردی بنا به شرایط، اهداف و رزومه‌اش شاید روش‌های دیگر مناسب‌تر باشند. اما معمولا آسان‌ترین روش مهاجرتی برای اکثریت افراد روش مهاجرت تحصیلی به ایتالیا است.

کم هزینه‌ترین راه مهاجرت به ایتالیا

هر دو روش مهاجرت تحصیلی و کاری را می‌توان جزو کم‌هزینه‌ترین روش‌ها معرفی کرد. در مهاجرت تحصیلی احتمال دریافت بورسیه بسیار بالا است.

به همین دلیل اگر بورسیه دریافت کنید هزینه‌های شما بسیار کاهش پیدا کرده و فقط شما برخی هزینه‌های مربوط به مهاجرت و رسیدن به ایتالیا را پرداخت خواهید کرد. برخی از بورسیه‌های ایتالیا حتی هزینه‌های زندگی را نیز پوشش می‌دهند.

مزایا و معایب مهاجرت به کشور ایتالیا برای ایرانی‌ها

مزایا و معایب مهاجرت به کشور ایتالیا برای ایرانی‌ها

هر کشوری برای خود مزایا و معایبی هم دارد، از این رو باید از این موارد اطلاع کامل داشته باشید تا بتوانید تصمیم مناسبی اخذ کنید. در حالت کلی مزایای مهاجرت به کشور ایتالیا را می‌توان در این موارد خلاصه کرد:

  • شباهت های فرهنگی و تاریخی
  • خدمات بهداشتی و درمانی ارزان و باکیفیت
  • وجود روش‌های مناسب و راحت برای مهاجرت به این کشور
  • امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیاد
  • کیفیت و شاخص‌های بالای زندگی
  • کشور غذاهای خوشمزه با تنوع غذایی بالا
  • سیستم آموزشی ارزان و باکیفیت
  • سیستم آموزشی ارزان و باکیفیت

معایب مهاجرت و اقامت در این کشور نیز شامل موارد زیر است:

  • داشتن تسلط کامل به زبان ایتالیایی
  • گران بودن هزینه زندگی در ایتالیا
  • محدود بودن دسترسی به منابع انرژی
  • خطرناک بودن رانندگی در این کشور
  • یافتن شغل و شاغل شدن
  • بوروکراسی اداری در این کشور
  • مشکل اجاره کردن خانه برای کوتاه مدت

کشور ایتالیا به عنوان یکی از اعضای بنیانگذار اتحادیه اروپا، از جمله پرطرفدارترین مقاصد ایرانی‌ها در چند سال اخیر بوده است. تقریبا مهاجران زیادی از سراسر دنیا در این کشور ساکن هستند و حدود ۶% از جمعیت ایتالیا را تشکیل می‌دهند.

برای ورود به این کشور باید بدانید که بهترین روش برای شما کدام است؟ در غیر این صورت برای ورود به کشور ایتالیا و اقامت در آن دچار مشکلاتی خواهید شد.

ارسال نظر