مودم دی لینک بخریم یا مودم تی پی لینک

مودم دی لینک بخریم یا مودم تی پی لینک؟ کدام برند مودم بهتر است؟ در این مقاله درمورد تفاوت های این دو برند بخوانیدکمپانی‌های دی لینک و تی پی لینک پرفروش‌ترین مودم‌های موجود در بازار را تولید کرده و هرساله جدیدترین فناوری را در مودم‌های خود عرضه می‌کنند.هنگام خرید مودم در بازار با این دو برند مطرح بیشتر مواجه خواهید شد به همین دلیل می‌خواهیم شما را با مزایا و معایب هر دو برند آشنا کنیم تا بتوانید خریدی مناسب با نیازهای خود را تجربه نمایید.

مودم دی لینک بخریم یا مودم تی پی لینک

کمپانی‌های دی لینک و تی پی لینک پرفروش‌ترین مودم‌های موجود در بازار را تولید کرده و هرساله جدیدترین فناوری را در مودم‌های خود عرضه می‌کنند.هنگام خرید مودم در بازار با این دو برند مطرح بیشتر مواجه خواهید شد به همین دلیل می‌خواهیم شما را با مزایا و معایب هر دو برند آشنا کنیم تا بتوانید خریدی مناسب با نیازهای خود را تجربه نمایید.

تفاوت دی لینک و تی پی لینک

تفاوت مودم دی لینک و تی پی لینک از منظرهای مختلف قابل بررسی است که در ادامه در مورد این تفاوت ها صحبت خواهیم کرد.

سرعت

از نظر سرعت مودم‌های دی لینک و تی پی لینک کاملاً مناسب با شرایط اینترنت ایران هستند و هر دو می‌توانند اینترنت با حداکثر سرعتی که شرکت ارائه دهنده در اختیار شما قرار می دهد را مهیا سازند؛ اما در کل لازم است بدانید که شرکت تی پی لینک توانسته است، مودمی را با حداکثر سرعت دانلود ۱۷۵۰ مگابیت بر ثانیه در اختیار شما قرار دهد؛ این در حالی است که پیشرفته‌ترین مودم دی لینک سرعتی معادل با ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه را تامین می کند. از این رو به جرئت می‌توان گفت که ازنظر سرعت شرکت تی پی لینک بهتر عمل کرده است.

آنتن دهی

یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که در زمینه خرید مودم شکل می‌گیرد مربوط به آنتن دهی مودم‌ها است که مشتریان علاقه دارند که هر مودم محدوده وسیعی از خانه یا محل کار را تحت پوشش شبکه وای فای مودم خود قرار دهد. کمپانی تی پی لینک در پیشرفته‌ترین محصول خود تعداد ۳ عدد آنتن خارجی را در نظر گرفته است که قادر است فضای به نسبت وسیعی را به مقدار ۷۶۰ متر، تحت پوشش خود قرار دهد. این در حالی است که کمپانی دی لینک در جدیدترین مودم خود تعداد ۲ عدد آنتن خارجی را در نظر گرفته است؛ اما با این تفاوت به گفته این شرکت این مودم‌ها از فناوری MO-MIMO بهره‌مند هستند که یک مودم تک آنتن آن قادر است یک خانه با سایز متوسط را تحت پوشش شبکه وای فای قرار دهد.

فرق مودم دی لینک و تی پی لینک

نرم افزار مکمل

هر دو برند تولید کننده مودم یعنی دی لینک و تی پی لینک برای مودم‌های خود یک برنامه مخصوص در نظر گرفته‌اند تا بتوانید با استفاده از آن‌ها به انجام کارهایی از قبیل کنترل و شخصی‌سازی مودم خود بپردازید. کمپانی تی پی لینک برای مودم‌های خود برنامه Tetherرا توسعه داده است که با استفاده از آن قادر هستید شبکه وای فای خود را از راه دور به‌آسانی مدیریت کنید. همچنین با استفاده از این برنامه قادر هستید تا به ویژگی‌های کنترل والدین و همچنین گزینه‌های محدود کردن میهمان دسترسی داشته باشید. درنتیجه شما با استفاده از مودم تی پی لینک به‌راحتی می‌توانید فعالیت فرزندانتان را در فضای اینترنت کنترل کرده و همچنین وای فای را با توجه به اولویت‌های خود مدیریت نمایید.

شرکت دی لینک نیز یک برنامه را با نام D-LINK برای مشتریان خود عرضه کرده است که می‌تواند طیف وسیعی از تنظیمات سفارشی شما را مدیریت کند. شما با استفاده از این برنامه به راحتی قادر هستید از راه دور مودم دی لینک خود را مدیریت کنید. همچنین این برنامه از قابلیت کنترل والدین بهره‌مند است تا بتوانید فعالیت فرزندان خود را تحت نظر داشته باشید. این کار را شما با استفاده از مودم‌های دی لینک می‌توانید به‌صورت مسدود کردن یک محتوا و یا دامنه، انجام دهید.

امنیت

به‌منظور اطمینان از ایمنی سیستم شما و کاربران متصل به شبکه وای فای کمپانی‌های تولید کننده مودم تلاش داشته‌اند تا با افزودن قفل نرم‌افزاری به مودم‌های خود از هک و دسترسی افراد غریبه به محدوده وای فای شما جلوگیری نمایند. در مودم‌های تی پی لینک اتصال ایمن به‌عنوان اولویت اول این شرکت به شمار می‌آید و برای مودم‌های خود قفل WPA/WPA2 را در نظر گرفته است. در آن طرف نیز امنیت مودم‌های دی لینک با استفاده از برنامه مخصوص به این مودم تأمین می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید علاوه بر ایجاد قفل WPA2 محدودیت‌هایی را برای میهمانان خود ایجاد نمایید.

مودم های تی پی لینک بهتر هستند یا دی لینک

کدام برند مودم برای شما مناسب‌تر است؟

در کل مودم‌های دی لینک و مودم‌های تی پی لینک به‌عنوان دو رقیب اصلی در صنعت تولید مودم به شمار می‌آیند و هر دو برند تلاش می‌کنند تا نظر مشتریان ثابت خود را جلب کرده و آن‌ها را برای خرید مودم پیشرفته‌تر متقاعد نمایند. مودم‌های دی لینک محدوده بیشتری را تحت پوشش دهی آنتن خود قرار می‌دهند و با استفاده از برنامه مخصوص این شرکت قادر هستید محدودیت‌های مختلفی را اعمال نمایید. این در حالی است که مودم‌های دی لینک از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار هستند و به همین دلیل از محدوده قیمتی بالاتری نیز برخوردارند.

در کل پیش از خرید مودم باید توجه داشته باشید که نیاز شما نسبت به یک مودم به چه صورت است در صورتی که می‌خواهید مودم همراه تهیه فرمایید لازم است به سراغ مودم‌های ۴ جی و ۳ جی این کمپانی‌ها بروید؛ اما درصورتی‌که نیازمند به مودم ثابت برای خانه یا محل کار خود هستید هر دو برند مودم‌های ای دی اس ال بسیار باکیفیتی را تولید می‌کنند که می‌توانید با توجه به نیازتان یک محصول از این دو برند را انتخاب فرمایید.

سورس کامپیوتر به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی به شمار می‌آید که به‌صورت تخصصی در زمینه فروش قطعات و لوازم جانبی کامپیوتری فعالیت دارد و محصولاتی از جمله انواع مودم تی پی لینک و مودم دی لینک را در جدیدترین مدل‌ها جهت فروش در اختیار شما مشتریان گرامی با بهترین قیمت و تضمین اصالت کالا قرار داده است. شما با مراجعه به وب‌سایت سورس کامپیوتر به‌راحتی می‌توانید مودم‌های ثابت و همچنین 4G/3G را مورد مقایسه قرار داده و محصولی مطابق با نیازتان خریداری نمایید.

ارسال نظر