علائم و نشانه‌های خرابی در پکیج و عیب یابی آن

پکیج دیواری امروزه به عنوان یکی از مهم ترین و رایج ترین سیستم‌های گرمایشی شناخته می‌شود. این سیستم گرمایشی به دلیل برخورداری از مزایای بیشتر نسبت به سیستم‌های دیگر، در میان مردم محبوبیت بیشتری دارد. بنابراین به عنوان رایج ترین وسیله گرمایشی شناخته می‌شود. اما یکی از مسائلی که در این سیستم گرمایشی وجود دارد، خراب شدن و نیاز به تعمیر بیشتر این سیستم نسبت به سیستم‌های گرمایشی دیگر است.

علائم و نشانه‌های خرابی در پکیج و عیب یابی آن

از این رو بهتر است به طور مرتب آن را سرویس کرده و یا در صورت لزوم تعمیر کنید. در این بخش قصد داریم در مورد علائم و نشانه‌های خرابی در پکیج و عیب یابی آن صحبت کنیم. با دانستن تمامی نشانه ها، شما می‌توانید به راحتی پکیج را تعمیر کرده و یا در صورت نیاز از تعمیرکار کمک بخواهید. در این مقاله قصد داریم در مورد شیوه‌های عیب یابی و تعمیر پکیج اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

انواع خرابی‌های پکیج دیواری

خراب شدن پکیج دیواری اصولا به سه حالت رخ می‌دهد. معمولا در صورتی که پکیج دیواری شما خراب می‌شود می‌توان آن را به سه دسته کلی تقسیم نمود که در ادامه برای شما شرح می‌دهیم.

  • دستگاه خاموش می‌شود: در اینصورت پکیج دیواری به طور کلی خاموش شده و کار نمی‌کند. بنابراین اگر این مشکل در پکیج شما رخ دهد لازم است با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا علت عمده را بررسی کند.
  • دستگاه باید ریست شود: برخی از مدل‌های پکیج دیواری به صورتی هستند که چراغ ریست به صورت چشمک زن عمل می‌کند. معمولا این مسئله به علت فعال شدن سنسور دود، یونیزاسیون و... است. در صورت بروز این مسئله لازم است مطابق با دفترچه راهنما پکیج را ریست کنید. در صورتی که پس از انجام ریست مشکل رفع شود نیازی به تعمیرکار نیست. اما در غیر اینصورت باید از یک تعمیرکار کمک بخواهید.
  • دستگاه فعال است: در برخی مواقع پکیج روشن می‌شود و به کار خود ادامه می‌دهد. این در حالی است که پکیج عملکرد طبیعی و نرمالی ندارد. یعنی ممکن است آب را گرم نکرده و یا کد خطایی روی آن نمایش داده شده باشد. در صورت مشاهده کد خطا ابتدا علت آن و معنی آن را جویا شوید. بهتر است در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

نشانه‌های خرابی پکیج که باید جدی بگیرید

شاید برخی مشکلات در پکیج به راحتی قابل رفع باشد و شما بتوانید خودتان با دریافت اطلاعاتی کم آن را رفع کنید. اما بیشتر مشکلات در پکیج نیازمند دانش و تخصص ویژه است تا بتوانید آن‌ها را رفع کنید. در ادامه به بررسی برخی از مشکلاتی می‌پردازیم که در صورت مواجه با آن‌ها نیاز است پکیج را تعمیر کنید.

نشتی آب از پکیج

اصولا یکی از مهم ترین و رایج ترین نشانه‌های خراب شدن پکیج، نشتی آب از آن است. در اینصورت شما شاهد خروج و نشتی آب از لوله‌های پکیج، شیلنگ و یا شیر آلات هستید. اصولا اصلی ترین دلایلی که سبب نشتی آب در پکیج می‌شود، شکستگی سختی گیر، شکستگی لوله‌ها و اتصالات و همچنین سوراخ شدن مبدل و منبع انبساط و یا دلایلی دیگر است. در صورتی که با این مشکل رو به رو شوید، معمولا باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • در اینصورت ابتدا نیاز است تمامی اتصالات پکیج را تحت بررسی قرار دهید.
  • در صورتی که متوجه شدید اتصالات شل شده است می‌بایست اقدام به سفت کردن آنها کنید.
  • اگر متوجه شدید بخشی از آن شکسته است باید آن‌ها را تعویض کنید.
  • در آخر نیز اگر دلیل نشتی آب پکیج سوراخ شدن مبدل و یا منبع انبساط باشد، می‌بایست به صورت تخصصی تعمیر شود. از این رو با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

صدای اضافه در پکیج

یکی از مشکلات رایج در پکیج دیواری نیز صدای اضافه و خروج صداهای عجیب از پکیج است. در صورتی که متوجه شدید مبدل حرارتی پکیج دارای صداهای عجیبی است لازم است اصلی ترین علت را بررسی کنید. معمولا علت بروز این مشکل موارد زیر است:

  • شیر برقی گاز تنظیم نیست.
  • مدار گرمایش در پکیج دچار هوا گرفتگی شده است.
  • مدار دستگاه رسوب گرفته است.
  • پمپ آب پکیج خراب شده است.
  • مبدل حرارتی و یا سنسورهای حرارتی دچار مشکل شده اند.

در صورتی که با چنین مشکلی رو به رو شدید، طبق مراحل زیر عمل کنید تا مشکل را رفع کنید:

  • در صورتی که این مسئله در پکیج شما رخ دهد قبل از انجام هرکاری لازم است مبدل حرارتی هواگیری شود.
  • در صورتی که متوجه شدید علت بروز این مشکل تنظیم نبودن شیر برقی است، لازم است آن را تنظیم کنید.
  • رسوب زدایی در بیشتر مواقع سبب رفع مشکل می‌شود.
  • در صورتی که با انجام مراحل فوق مشکل رفع نشود، لازم است ntc را بررسی کنید. در این میان پمپ سیرکوله باید بررسی شود.
  • اگر با انجام تمامی مراحل فوق مشکل همچنان پابرجا باشد، می‌بایست از تعمیرکار کمک بخواهید. احتمالا نیاز باشد مبدل حرارتی تعویض شود.

گرم نبودن رادیاتورهای پکیج

در صورتی که متوجه شدید سیستم گرمایشی روشن است و کار می‌کند اما رادیاتورها گرم نیستند، می‌تواند یکی از علائم و نشانه‌های خرابی در پکیج باشد که نیاز است آن را رفع کنید. معمولا اصلی ترین دلایلی که سبب بروز این مشکل می‌شود شامل موارد زیر است:

  • در صورتی که شعله گاز به علت افت فشار کاهش و یا کوتاه شده باشد، ممکن است این مسئله برای شما رخ دهد.
  • اگر در مدار گرمایش هوا وجود داشته باشد نیز این مسئله رخ می‌دهد.
  • نیمه باز بودن شیرهای رفت و برگشت در بروز این مشکل دخیل است.
  • فنر سوپاپ ضعیف شده است.
  • سنسور ntc دچار مشکل شده است.
  • کلیدهای حرارتی خراب شده است.
  • پتاسیومتر گرمایش و یا برد کنترل دچار مشکل شده اند.
  • در بخش هایی مانند پروانه، دبی کم و یا پمپ مشکل رخ داده است.

گرم نشدن آب مصرفی

یکی از علائم و نشانه‌های خرابی در پکیج این است که آب پکیج گرم نشود. در صورتی که با این مشکل رو به رو شدید، یکی از دلایل زیر می‌تواند علت اصلی بروز این مشکل باشد:

  • شعله کوتاه شده است.
  • مبدل حرارتی در پکیج دچار رسوب گرفتگی شده است.
  • پتاسیومتر خراب شده است.
  • در پمپ پکیج مشکلی رخ داده است.
  • برد کنترل خراب شده است. به منظور عیب یابی این مشکلات نیز لازم است تمامی بخش‌های گفته شده بررسی و ریشه یابی شود. در آخر نیز با یافتن علت اصلی اقدام به عیب یابی دقیق کنید.

رعایت نکات ایمنی در هنگام تعمیر و سرویس پکیج

  • در هنگام سرویس و یا تعمیر پکیج حتما باید آن را خاموش کرده و از برق خارج کنید.
  • سیم پکیج نباید به دور قطعات و پکیج حلقه شود و سیم باید کاملا سالم باشد.
  • کابل و دوشاخه برق را در محیطی که مرطوب است قرار ندهید.
  • لوازم و یا مواد اشعال زا را در کنار پکیج قرار ندهید.
  • در صورتی که بوی گاز از پکیج احساس کردید شیر را بسته و از تعمیرکار کمک بخواهید.

تعمیرات تخصصی انواع پکیچ در محل

در این مقاله در مورد علائم و نشانه‌های خرابی در پکیج و نحوه رفع آن صحبت کردیم. در صورتی که پکیج شما خراب شده است و نیاز به تعمیر تخصصی دارد ، از آراسرویس کمک بخواهید. تیم مجرب آراسرویس با بهره مندی از کادری حرفه‌ای و آموزش دیده و به عنوان نمایندگی مجاز تعمیرات انواع پکیج در تهران ، به شما این امکان را می‌دهد تا در محل پکیج خود را در کوتاه ترین زمان رفع نمائید. این مجموعه با داشتن بیش از 12 سال سابقه درخشان ، به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت تضمینی و با بهره مندی از گارانتی 180 روزه از خدمات بهره مند شوید. چنانچه پکیج شما دچار مشکل شده است و یا نیاز به نصب و سرویس دارد با ما تماس بگیرید. نصب اصولی پکیج و همچنین سرویس مرتب آن در سلامت دستگاه نقش بسیار مهمی دارد. از این رو ما شما را در خصوص تعمیرات اصولی یاری می‌نمائیم.

مزایای استفاده از خدمات تعمیر در محل آراسرویس

  • تعمیر انواع پکیج در محل و تحت نظارت شخص مشتری.
  • صرفه جویی در وقت.
  • عدم جا به جایی وسیله و در نتیجه حفظ سلامت دستگاه.
  • پرداخت هزینه معقولانه و به طور کلی صرفه جویی در هزینه.
  • پرداخت در محل و پس از انجام خدمات.
  • سهولت در ثبت درخواست.
  • ارائه ضمانت نامه در تعمیر اصولی انواع پکیج
  • تعویض قطعات معیوب با قطعات اصلی و اورجینال

برای ثبت درخواست خود می‌توانید از دو طریق زیر اقدام نمائید و از خدمات تضمینی و با کیفیت آرا سرویس بهره مند شوید:

  1. برای ثبت درخواست به صورت آنلاین ، تنها کافیست روی آیکون مربوط به درخواست تعمیرکار در سایت کلیک نمائید.
  2. دومین روش درخواست تعمیرکار از طریق تماس تلفنی است. با استفاده از این روش ، از مشاوره رایگان مشاوران دلسوز آراسرویس نیز بهره‌مند خواهید شد. در نتیجه اطلاعاتی در زمینه عیب یابی و تعمیر نیز می‌توانید دریافت کنید و در بیشتر مواقع خودتان با اطلاعات کسب کرده مشکل یخچال خود را رفع نمائید.
  3. برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور ، تعمیر پکیج بوتان و تعمیر پکیج آریستون و یا برندهای دیگر با ما در تماس باشید

در آخر نیز می‌‎‌توانید برای دریافت خدمات اصولی و تضمینی نمایندگی با شماره 02175931 تماس گرفته و یا به وب سایتaraservice.co مراجعه نموده و به راحتی از خدمات بهره‌مند شوید.

ارسال نظر