نکاتی در مورد شارژ کارتریج پرینتر

کارتریج پرینتر یکی از مهم‌ترین اقلام این وسیله پرکاربرد محسوب می‌شود و برای شارژ کردن آن لازم است به یک سری نکات کلیدی توجه داشته باشید.

نکاتی در مورد شارژ کارتریج پرینتر

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که به طور روزمره با پرینتر سر و کار دارید و به طور مستمر از آن استفاده می‌کنید، یقینا با این مسئله مواجه شده‌اید که بعد از مدتی، کیفیت خروجی‌های پرینتر شما دیگر مثل روز‌های اول نیست و دیگر آن وضوح اولیه را ندارد؛ چرا که جوهر یا تونر کارتریج پرینترتان رو به اتمام است.

یکی از راه حل‌های ممکن برای رفع این مشکل، شارژ کارتریج پرینترتان است. پرینتر‌های مختلف، نحوه‌ی شارژ متفاوتی دارند. به طور مثال، شارژ کارتریج HP و شارژ کارتریج canon با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی نحوه شارژ کارتریج پرینترهای مختلف از جمله شارژ کارتریج سامسونگ صحبت کنیم. پس در ادامه‌ی مقاله همراه ما باشید.

چه موقع شارژ کارتریج را انجام دهیم؟

پرینتر‌ها به طور کلی در دو دسته‌ی پرینتر‌های لیزری و پرینتر‌های جوهر‌افشان قرار می‌گیرند. هر دو نوع این پرینتر‌، دارای محفظه‌ای به نام کارتریج هستند که اساسی‌ترین و حساس‌ترین قسمت هر پرینتری محسوب می‌شود. مواد درون کارتریج بعد از تعداد دفعات تقریبا مشخصی، به تدریج تمام می‌شود؛ بنابراین اگر مشاهده کردید که پرینت‌های گرفته شده کم‌رنگ هستند و کیفیت خوب و واضحی ندارند، به احتمال زیاد پرینتر شما مشکل فنی پیدا نکرده، بلکه کارتریج پرینترتان نیاز به شارژ دارد.

بهتر است به محض آنکه احساس کردید پرینت‌هایتان آن کیفیت سابق را ندارند، هر چه زودتر اقدام به شارژ کنید چرا که غفلت شما از این امر می‌تواند ، هزینه‌ی زیادی را به شما تحمیل کند. نحوه شارژ ممکن است در برندهای مختلف پرینتر کمی متفاوت باشد که در ادامه به نحوه شارژ برخی از انواع پرینتر پرداخته‌ایم.

شارژ کارتریج سامسونگ

کارتریج‌ پرینتر‌های سامسونگ قیمت بالایی دارند. بنابراین خرید متعدد آن‌ها بعد از اتمام ماده‌ی کارتریج، کاری مقرون به صرفه نیست. همچنین لازم است بدانید که هزینه شارژ کارتریج سامسونگ نیز نسبت به سایر پرینترها گران‌تر خواهد بود. با وجود این به یاد داشته باشید که جهت شارژ کردن کارتریج سامسونگ، نباید منتظر بمانید تونر یا جوهر آن کاملا تمام شود و سپس اقدام به شارژ کنید؛ زیرا انجام این کار ممکن است سبب بروز مشکل در دستگاه شما گردد. زیرا برخی از افراد برای اجتناب از صرف هزینه چنین اقدامی انجام می‌دهند و در نهایت با ضررهای بزرگتر مواجه خواهند شد. همچنین به یاد داشته باشید که کار شارژ کردن کارتریج سامسونگ را به دست افراد متخصص بسپارید و آن را به تنهایی و در خانه انجام ندهید.

شارژ کردن کارتریج پرینتر

شارژ کارتریج hp

شارژ کارتریج hp نیز کاری است که نیاز به تخصص ویژه دارد و افراد عادی قادر به انجام آن نیستند. مواردی همچون باز کردن پیچ‌ها ، جا انداختن درست فنرها، تعیین کردن زمان تعویض درام و مگنت، مقدار پودر یا جوهر مورد نیاز جهت شارژ، از جمله چیزهایی هستند که افراد عادی نمی‌توانند در زمان کم به آنها مسلط شوند. پس توصیه می‌شود در صورت نیاز به شارژ کارتریج hp، از متخصصان کمک بگیرید.

شارژ کارتریج برادر

در صورتی که پرینتر شما به سیستم جدیدی که در هنگام اتمام شارژ کارتریج، این مورد را اطلاع رسانی می‌کند مجهز نیست، نیاز است که خود شما از زمان دقیق شارژ کارتریج برادر اطلاع داشته باشید. اما چگونه زمان تعویض کارتریج شویم؟ در واقع افت کیفیت چاپ و یکنواخت نبودن خروجی دستگاه، از مواردی هستند که نشانگر نیاز دستگاه برادر به شارژ کارتریج خواهند بود.

شارژ کارتریج Canon

نکته مهمی که درباره شارژ کارتریج Canon وجود دارد، این است که تنها به تعداد دفعات خاصی می‌توان شارژ را انجام دهید. البته این موضوع برای دیگر کارتریج‌های لیزری نیز صدق می‌کند. باوجود این، به یاد داشته باشید که پس از شارژ سه الی 4 بار یک کارتریج، نیاز است که نسبت به تعویض کارتریج اقدام کنید.

قیمت شارژ کارتریج

از جمله عواملی که بر روی قیمت شارژ کارتریج موثر هستند، می‌توان به نوع پرینتر و نوع کارتریج اشاره کرد. در واقع هزینه شارژ کارتریج برای هر یک از انواع پرینترهای لیزری متفاوت خواهد بود.

همچنین همانطور که گفته شد، کارتریج‌ها نیز انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می‌توان به تونر یا نوار کاربنی، کارتریج پودری و کارتریج رنگی یا تانک رنگ اشاره کرد که در هر یک از این موارد نیز هزینه شارژ متفاوت خواهد بود. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت شارژ کارتریج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند کارتریج
  • کارکرد کارتریج
  • تعداد پرینت
  • و...

شارژ کارتریج در محل

همانطور که گفته شد برای شارژ کارتریج نیاز است از تجربه و تخصص افراد مجرب کمک بگیرید تا امکان بروز مشکل را به صفر برسانید. در همین راستا، ما به شما مجموعه آوند پرینتر را معرفی می‌کنیم که قادر است خدمات شارژ کارتریج در محل را به شما ارائه دهد. این شرکت با برخورداری از نیروی کار متخصص و مجرب، خدمات شارژ کردن کارتریج را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه می‌کند و توانسته است رضایت مشتریان زیادی را جلب کند.

سخن آخر

امروزه پرینتر یکی از اقلام ضروری برای انجام امور اداری، تحصیلی و دانشگاهی محسوب می‌شود. اما به طور کلی وسیله‌ی گران‌قیمتی به حساب می‌آید و هزینه‌های جانبی زیادی هم دارد. یکی از این هزینه‌ها هنگامی است که مواد کارتریج پرینتر به تدریج تمام می‌شود و شما باید اقدام به شارژ آن نمایید. اما همواره به یاد داشته باشید که شارژ کارتریج باید توسط افراد متخصص صورت گیرد تا بدون مشکل و به بهترین نحوه ممکن اقدامات لازم انجام گیرند. در این مقاله نکاتی درخصوص شارژ کارتریج برندهای مختلف ارائه کردیم. امیدواریم که این نکات برایتان مفید بوده باشند و لظفا نظرات و تجربه‌های خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.

نکات شارژ کارتریج پرینتر

سوالات متداول

  • قیمت شارژ کارتریج چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه شارژ کارتریج با در نظر گرفتن عواملی همچون نوع پرینتر، نوع کارتریج، میزان کارکرد کارتریج و... متفاوت است.

  • آیا می‌توانم شخصا نسبت به شارژ کارتریج اقدام کنم؟

شارژ کردن کارتریج نیاز به تخصص، تجربه و مهارت دارد. بنابراین باید این انجام این کار را به افراد حرفه‌ای محول کنید.

  • نمی‌توانم پرینتر را به خارج از خانه ببرم، چکار کنم؟

شما می‌توانید از خدمات شارژ کارتریج در محل استفاده کنید و به این ترتیب به راحتی و بدون نیاز به زحمت اضافی، از کمک افراد متخصص برخوردار شوید.

ارسال نظر