هاست مناسب وردپرس کدام است؟

اگر شما هم تصمیم به راه­اندازی کسب­و­کار شخصی خود گرفته­اید، باید جرأت این را داشته باشید که در فضای اینترنت هم حضور پیدا کنید تا بتوانید کسب­وکارتان را گسترش دهید. راهکار اصلی برای این‌کار، فعالیت در اینستاگرام است، اما پیشنهاد ما طراحی سایت اختصاصی برای کسب‌وکارتان است.

هاست مناسب وردپرس کدام است؟

البته که طراحی و راه­اندازی سایت یک کار کاملاً تخصصی است و اگر شما بخواهید یک سایت پرسرعت داشته باشید، باید به‌سراغ هاست مناسب بروید. هاست انواع مختلفی دارد که شما با توجه به نوع سایتی که مدنظرتان است، باید یکی از آنها را انتخاب کنید. البته اگر شما قصد راه­اندازی وبسایت وردپرسی را دارید، با این مقاله همراه شوید تا یاد بگیریم بهترین هاست برای وردپرس کدام است و چه ویژگی­هایی باید داشته باشد.

منظور از هاست چیست؟

وقتی شما اطلاعاتی مانند عکس، فیلم و... را روی لپ­تاب یا کامپیوتر خود انتقال می­دهید، درواقع آنها را روی حافظه سیستم­تان ذخیره می­کنید. راه­اندازی سایت نیز به همین‌صورت است و باید آن را روی یک فضای فیزیکی در اینترنت قرار دهید. وظیفه این کار برعهده هاست (Host) است. هاست در زبان انگلیسی به معنای میزبان است و به بخشی از حافظه یک سرور گفته می­شود.

با این تفاوت که این بخش به‌صورت مجازی از دیگر بخش­های سرور جدا شده است و وقتی شما اطلاعاتی را روی آن بارگذاری می­کنید، دیگران با وارد کردن آدرس وب­سایت شما، قادر به دیدن آن هستند.

هرچه هاست پرقدرت­تر باشد، این اطلاعات در مدت زمان کمتری در اختیار کاربران قرار می­گیرد و از نظر SEO به نفع شما خواهد بود؛ زیرا جزءِ سایت­های برتر به کاربر نمایش داده می­شوید. فقط اینکه هاست انواع مختلفی دارد و شما باید یکی از آنها را انتخاب کنید، مانند:

  • هاست اختصاصی،
  • هاست نیمه اختصاصی،
  • هاست ابری،
  • هاست اشتراکی،
  • هاست وردپرس،
  • هاست ایران ،

هرکدام از این موارد، بسته به نوع سایتی که شما مدنظر دارید، می­تواند گزینه مناسبی باشد، اما برخی از آنها به سبب ویژگی­هایی که دارند، بیشتر مورد استقبال قرار گرفتند.

کدام هاست محبوبیت بیشتری دارد؟

وقتی تصمیم به راه­اندازی یک سایت می­گیرید، باید موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • نوع سایت،
  • سیستم مدیریت محتوا،
  • زبان برنامه­نویسی،
  • و...

البته مهم­ترین گزینه سیستم مدیریت محتواست؛ زیرا یک طراحی سایت قدرتمند، سیستم قدرتمندی هم نیاز دارد. سیستم­های متنوعی برای طراحی وجود دارد که بسته به نوع وب­سایت انتخاب می­شوند. اگر هدف شما وب­سایت­های شخصی و یا سازمانی است، وب­سایت وردپرسی گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود؛ یک سیستم قوی و مطمئن که قابلیت نصب افزونه‌های متعددی را دارد و بسیار کار راه­انداز خواهد بود. البته این نوع سیستم بیشتر برای سایت­هایی مناسب است که برنامه­نویسی آنها به زبان php است.

به‌طور کلی امکان میزبانی یک وب‌سایت وردپرسی در سرور‌های لینوکس و یا ویندوز وجود دارد، اما چون استفاده‌ این وب­سایت­ها از منابع Serverزیاد است، سرورهایی با منابع و سخت‌افزارهای پرقدرت برای میزبانی لازم است. در همین راستا شرکت­ها، هاست وردپرس را با قدرت مشخصی برای میزبانی وب­سایت­های وردپرسی در نظر گرفته­اند.

از هاست وردپرس چه می­دانید؟

هاست وردپرس برای میزبانی سایت وردپرس بهینه شده است، زیرا این سایت­ها با منابع زیادی از سرور در ارتباط هستند، به همین دلیل به یک سیستم پردازشی قدرتمند نیاز دارند. تفاوت هاست معمولی با هاست وردپرس در سرویس­هایی است که خاص وردپرس ارائه شده و برای هماهنگی بهتر طراحی شده‌اند.

درواقع هاست وردپرس با توجه به نقاط ضعف و قوت وردپرس تنظیم شده تا در حضور افزونه­های مختلف، سرعت پردازش و کارایی سایت حفظ شود. علاوه‌برآن، شما با خرید هاست وردپرس، دیگر با محدودیت­های هاست لینوکس روبه­‌رو نیستید.

انواع هاست وردپرس

هاست وردپرس انواع مختلفی دارد:

  1. اشتراکی

اگر سایت شما تازه تأسیس است، می­توانید از این نوع هاست وردپرس استفاده کنید. چراکه قیمت مناسبی دارد و از طرفی به اندازه کافی قدرتمند است که بتوانید چندین سایت را روی آن قرار دهید.

  1. اختصاصی

یک سرویس کاملاً شخصی که برای هر سایت، جداگانه ارائه می­شود. این نوع سرویس بیشتر برای سایت­هایی که بازدید بالا دارند، مناسب‌تر است.

  1. ابری

اگر به‌دنبال پایداری بیشتر هاست هستید تا امکان مدیریت چندین سرور روی یک شبکه را داشته باشد، این گزینه را به شما پیشنهاد می­کنیم.

به هنگام خرید هاست وردپرس، باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

برای خرید هاست وردپرس باید به اندازه کافی دقت کنید، زیرا ممکن است مشکلاتی برای سایت به‌وجود بیاید که جبرانش سخت باشد. با توجه به اینکه هاست ­های بی­کیفیت زیاد شده است، پیشنهاد می­کنیم

به‌سراغ سایت­های معتبر و باسابقه‌ای مانند تیم "هاست نگار" بروید. به‌طور کلی معیارهایی که باید به‌هنگام خرید هاست وردپرس مدنظر داشته باشید، شامل موارد زیر است:

  1. پایداری سرور میزبان یا up time بودن آن که مشخص می­کند یک سایت در طول سال تا چه حد در دسترس است. تیم هاست نگار از قبل میزان پایداری سرویس­های خود را بررسی کرده است تا بهترین­ گزینه­ها را در اختیار شما بگذارد.
  2. توانایی backup گیری منظم تا در صورت بروز مشکل، اطلاعات سایت قابل بازیابی باشند. شرکت­های معتبری مانند هاست نگار به سیستم اتوماتیک full backupمجهز هستند و به‌صورت منظم این کار را انجام می­دهند.
  3. امنیت سرور که یک عامل بسیار مهم است، البته به کمک یکسری ترفندهای افزایش امنیت وردپرس نیز می­توان آن را تقویت کرد.
  4. پشتیبانی شرکت ارائه­دهنده که باید به‌صورت 24 ساعته در هفت روز هفته باشد.
  5. فضای میزبانی هاست که تعیین­کننده میزان فضای در دسترس شما برای نگهداری اطلاعات و... است.
  6. ترافیک مصرفی سایت یا پهنای باند (گیگابایت) که برای تعیین میزان بازدید کاربران و آپلود اطلاعات توسط صاحب سایت مهم است.
  7. وجود یا عدم وجود دامنه­های اضافه که در صورت وجود به شما امکان راه­اندازی سایت­های دیگر را هم می­دهد.
  8. و ...

در پایان با توجه به اینکه شما چه نوع هاستی را انتخاب می­کنید، هزینه­ای که باید برای خرید هاست پرداخت کنید، متفاوت خواهد بود. برای مثال ممکن است کار شما با ساده­ترین قابلیت­ها راه بیفتد، پس یک هاست وردپرس با امکانات اولیه کافیست، اما بعضی اوقات نیز حداکثر منابع را نیاز دارید که خب باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید.

تیم «هاست نگار» با یک پشتیبانی قوی به‌واسطه حضور جمعی از متخصصین این حوزه، انواع هاست وردپرس را با منابع متفاوت فراهم کرده است. شما با استفاده از این خدمات می­توانید بسته به نوع سایتی که دارید، برای خرید هاست اقدام کنید و شاهد پیشرفت کسب­وکارتان باشید. فقط کافیست برای دیدن انواع هاست به آدرس hostnegar.com مراجعه کنید و خرید خوبی را تجربه کنید.

ارسال نظر