همه چیز درباره عمل جراحی لیزیک چشم

عمل جراحی لیزیک چشم، یکی از جراحی هایی است که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه پزشکی و به خصوص در ارتقای روش‌های درمانی بیماری‌ها و مشکلات، باعث شده که امید به سلامتی در افراد بیشتر شود. بهتر است بدانیم که عمل جراحی لیزیک چشم نیز در جوانان بیشترین آمار را به خودش اختصاص داده است، زیرا با سپردن چشمانشان به دست جراحان و حذف عینک طبی، راحت‌تر و زیباتر زندگی خواهند کرد.

همه چیز درباره عمل جراحی لیزیک چشم

عمل جراحی لیزیک چشم چیست؟

لیزیک در واقع مخفف لیزر کراتومیلوزیس است. البته نوعی جراحی می‌باشد که می‌تواند دید افراد نزدیک بین یا حتی دوربین و یا اگر دارای آستیگمات هستند را نیز اصلاح کند. در این نوع جراحی قرنیه به طور کامل اصلاح می‌شود و قسمت شفافی که در جلوی چشم واقع شده کار می‌کند و به این ترتیب نور بر روی شبکیه، در پشت چشم متمرکز می‌شود.

چرا جراحی لیزیک چشم انجام می دهیم؟

عمل جراحی لیزیک چشم زمانی انجام می‌شود که، نور آن طوری که باید بر روی شبکیه چشم متمرکز نمی‌شود و همین موضوع سبب تاری در دید خواهد شد. البته در علم چشم پزشکی به این مسئله عیب انکساری می‌گویند که به انواع اصلی آن اشاره خواهیم کرد، و عبارتند از:

  • نزدیک بینی: شما در این حالت اشیاء نزدیک را کاملا به وضوح می بینید، در حالی که اشیاء دورتر بسیار تار دیده می شوند.
  • دوربینی: اشیایی که دورتر هستند به وضوح دیده خواهند شد، اما اشیاء نزدیک تر کاملا تار می باشند.
  • آستیگماتیسم: اما در این وضعیت به دلیل چگونگی شکل دهی چشم، پس امکانش هست که همه چیز تار دیده شوند.

چند نکته مهم در عمل جراحی لیزیک چشم

اگر کمتر از 18 سال سن داشته باشید نباید جراحی انجام شود.

چنانچه داروهای خاص استفاده می کنید، بهتر است عمل لیزیک صورت نگیرد.

اگر در حال شیردهی هستید و یا باردار می باشید به هیچ عنوان این جراحی را انجام ندهید.

جراحی لیزیک چشم

عمل جراحی لیپوماتیک خود را به چهره نگار بسپارید...

چنانچه به دنبال انجام عمل جراحی لیپوماتیک یا پیکر تراشی هستید و به دنبال مکانی مطمئن با پزشکانی معتبر می‌گردید با ما جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید...

توجه داشته باشید که اگر قرنیه چشم شما نازک یا ناهموار است و یا این که تغییرات دیدتان اخیرا زیاد بوده است، نباید این جراحی صورت بگیرد.

ابتلا به امراضی مانند روماتیسم یا دیابت و هر نوع نقص ایمنی مانع انجام این جراحی می‌شود.

اگر دارای بیماری های چشمی از جمله آب سیاه یا آب مروارید، حتی تبخال چشمی، قوز قرنیه می‌باشید بهتر است از انجام این عمل خودداری نمایید.

مزایای عمل جراحی لیزیک چشم

بهتر است بدانیم که این جراحی بیشتر از 25 سال قدمت دارد و می‌توان به جرات گفت که حدود %96 بیماران پس از عمل لیزیک دید کامل خودشان را به دست می‌آورند.

درد یا اذیتی ندارد یا در صورت وجود نیز بسیار اندک است.

هیچ باندپیچی ندارد، حتی در برخی موارد نیز نیاز به بخیه هم نیست.

بعد عمل نیز، به صلاح دید پزشک پس از چند ساعت مرخص می شوید و نیازی به بستری شدن نیست.

مزایای لیزیک

آیا قصد عمل جراحی بینی طبیعی خود را دارید؟

همین حالا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و جهت دریافت مشاوره رایگان قبل از عمل جراحی بینی طبیعی خود اقدام نمایید.

دلیل انتخاب جراحی لیزیک چشم چیست؟

یکی از محبوب ترین جراحی های عیوب انکساری، عمل لیزری چشم یا همان لیزیک می‌باشد، زیرا بهترین و ایمن ترین روش درمانی است که افراد را از دردسر استفاده از عینک طبی یا لنزهای تماسی خلاص می‌کند. با این عمل دیگر مشکلی در رانندگی یا ورزش های مختلف از جمله شنا و مطالعه، حتی در مهمانی‌ها که بسیاری از خانم‌ها مشکل اساسی با عینک دارند راحت خواهند شد و برای افراد 20 تا 65 سال مناسب است.

آمادگی قبل از جراحی چگونه است؟

لازم به اشاره است که قبل از عمل جراحی لیزیک چشم، باید با جراح چشمی که با شما هماهنگ خواهد شد تا درباره نحوه یا چگونگی روند عمل و پس از آن با شما صحبت کند ملاقاتی خواهید داشت و از تمامی مراحل یا فرآیند سوابق جراحی های پزشکی شما نیز سوالات لازم نیز پرسیده می‌شود و معاینات کامل از چشم انجام خواهد گرفت، که این پروسه ممکن است شامل آزمایش‌های لازم جهت اندازه گیری ضخامت قرنیه، فشار چشم و انکسار و ... باشد. حتی در صورت نیاز ممکن است از قرنیه نقشه برداری کنند تا به این طریق مردمک چشم شما را گشاد کنند. جراح به هر نوع سوالی که داشته باشید با حوصله و دقت تمام جواب خواهد داد، سپس برای جراحی چشم شما وقت تعیین می‌شود.

در طول جراحی لیزیک چه اتفاقاتی روی می‌دهد؟

پزشک قطره هایی را برای بی حس شدن چشم به شما خواهد داد، حتی می‌توانید آرام بخش ضعیفی را درخواست نمایید، سپس در ادامه جراح پلک را با یک وسیله که مخصوص این کار است باز نگه می‌دارد. توجه داشته باشید که جراحی لیزیک بسیار حساس می‌باشد و باید توسط پزشک با تجربه و حاذق انجام بگیرد.

از ابزاری با نام میکروکراتوم یا همان لیزر فمتوسکند، جهت ایجاد فلپ نازک در قرنیه استفاده خواهند کرد که آن را برداشته و در واقع از لیزر دیگری برای بازآیی بافت زیر نیز استفاده می کنند، در واقع لیزر اشعه ماوراء بنفش را وارد چشم می کند، همچنین بعد از این مرحله فلپ را در جای خود قرار می دهند و بدین ترتیب عمل جراحی پایان می‌یابد.

اکثرا پروسه لیزیک حدود 20 دقیقه به طول می‌انجامد.

پس از عمل لیزیک

بعد از عمل جراحی لیزیک چشم، چشمان شما خشک خواهند شد و به همین دلیل است که برای جلوگیری از التهاب یا عفونت، قطره هایی را برای مرطوب نگهداشتن چشم ها برای شما تجویز می شود، البته به یاد داشته باشید که ممکن است در صورت استفاده از آن قطره ها کمی احساس سوزش یا تاری دید داشته باشید.

معمولا تا 2 هفته یا یک ماه پس از عمل لیزیک، رفتن به استخر و شنا ممنوع است. یا به هیچ عنوان از وان آب گرم استفاده نکنید، زیرا این امکان وجود دارد که در طی روزهایی که در حال استراحت خواهید بود به یک نوع محافظ پلاستیکی نیاز داشته باشید تا از چشمان زیبای شما محافظت کند.

با توجه به تحقیقات انجام گرفته اکثر بیماران پس از عمل لیزیک خیلی سریع بهبود می‌یابند، اما چنانچه در صورت بروز هر نوع عارضه جانبی غیر معمول حتما با پزشک خودتان تماس حاصل فرمایید.

نباید تا مدتی که پزشک شما تجویز خواهد کرد از لوازم آرایشی استفاده نمایید.

معمولا پزشک معالج شما تعیین خواهد کرد که بعد از چند روز امکان رانندگی یا انجام فعالیت های ورزشی سبک را شروع کنید.

بهتر است تا یک ماه از شامپوی کودک برای شستشوی صورت یا سر خودتان استفاده نمایید.

ارسال نظر