وکتور آرت چیست ؟ | چگونه به وسیله آن کسب درآمد کنیم

گسترش کسب و کارهای اینترنتی و اهمیت تصاویر گرافیکی و همچنین نیاز روز افزون به طراحی و چاپ تصاویر در ابعاد مختلف، سبب پیدایش فایل‌های برداری (وکتور) شد. ممکن است برایتان سوال شود که وکتور آرت چیست؟

وکتور آرت چیست ؟ | چگونه به وسیله آن کسب درآمد کنیم

این روزها با توجه به کاربردی بودن نرم افزارهای مختلف، رشته‌های گرافیک و امثال آن اهمیت بسیار و طرفداران بی‌شماری یافته‌اند. در گذشته گرافیک‌های رایانه‌ای با کیفیت و ویژگی‌های امروزی موجود نبودند. از طرفی طراحان ناچار بودند برای ایجاد تصاویر گرافیکی از اولین گرافیت‌های رایانه‌ای استفاده کنند که هزینه بالایی داشت.

گسترش کسب و کارهای اینترنتی، اهمیت تصاویر گرافیکی و نیاز روز افزون به طراحی و چاپ تصاویر در ابعاد مختلف، سبب پیدایش فایل‌های برداری (وکتور) شد. اما وکتور آرت چیست؟

وکتور چیست؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت سبکی پیشرفته از نقاشی دیجیتال و طراحی مدرن است و طرفداران بسیاری در حوزه گرافیک دارد. وکتور ابزارهای تصویر برداری مخصوصی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید هر هنر و تصویری را در مقیاس کوچک تا خیلی بزرگ ایجاد کنید.

وکتور آرت به معنای آثار هنری وکتور است و وکتور یا بردار در واقع همان گرافیک رایانه‌ای است که تصاویر را با استفاده از فرمول ریاضی ایجاد می‌کند.

حتماً در مورد تصاویر و نقاشی‌های دیجیتالی چیزهایی می‌دانید. این نوع تصاویر با افزایش مقیاس و در واقع بزرگ‌نمایی، کیفیت و شفافیت خود را از دست داده و غیرقابل تشخیص می‌شوند. با این تعریف در مورد تصاویر دیحیتالی می‌توانیم به درک صحیحی از وکتور آرت برسیم.

آثار هنری وکتور آرت این قابلیت را دارند که تا هر مقیاسی بزرگ شوند بدون این که هیچ تغییری در کیفیت یا شفافیت تصویر ایجاد شود. در واقع بزرگ‌نمایی هیچ تأثیر منفی بر کیفیت تصاویر ساخته شده از گرافیک‌های برداری نمی‌گذارد.

ضمن این که طراحی وکتور آرت بسیار جذاب‌تر از نقاشی‌های دیجیتالی است چون طراحی با گرافیک برداری شباهت بسیاری با طرح‌های کارتونی دارد.

از مزیت‌های دیگر طراحی وکتور عدم نیاز به ابزار مورد نیاز برای نقاشی است. به عنوان مثال شما هیچ نیازی به قلم نوری ندارید و می‌توانید با یک موس طرح خود را اجرا کنید. حال که می‌دانید وکتور آرت چیست می‌توانید با یادگیری آن هر هنر و تصویری را به بهترین شکل و سبک طراحی کنید.

اگر طراحی وکتور را بیاموزید، می‌توانید طرح خود را در ابعاد متنوع از یک تابلو کوچک تا یک بیلبورد بزرگ طراحی کنید.

آموزش وکتور آرت

ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد وکتور آرت کدامند؟

بعد از تعریف وکتور بهتر است با نرم افزار سازنده گرافیک برداری نیز آشنا شوید. کورل دراو و ایلوستریتور از مهم‌ترین و قوی‌ترین ابزارهایی هستند که برای ایجاد تصاویر گرافیک وکتور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به این که خروجی این نرم افزارها به صورت برداری و با فرمول ریاضی است، می‌توان بدون هیچ محدودیتی ابعاد و اندازه تصاویر را تغییر داد و این ویژگی یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

به عبارتی وکتور گرافیک‌ها نرم افزاری هستند که حتی اگر نمای آن‌ها تا بی‌نهایت بزرگ شود، حتی ذره‌ای از کیفیت آن ها کم نمی‌شود. شما می‌توانید به کمک این نرم افزارها طرح‌های مختلف از قبیل: انواع لوگو، کاتالوگ، کارت ویزیت، پوستر، بنر، مجله، وب سایت و غیره را طراحی چاپ کنید.

شما می‌توانید به کمک این دو نرم افزار و طراحی جلوه‌های بصری استعدا‌های نهفته خود را شکوفا کنید. فقط کافی است دوره آموزشی آن را پشت سر بگذارید.

یک نکته مهم در مورد کورل دراو و ایلوستریتور وجود دارد و آن هم این است ایلوستریتور نرم افزاری متعلق به شرکت ادوبی است. تمام محصولات ادوبی به خوبی باهم کانکت می‌شوند. در مورد کورل دراور با وجود این که این امکان را ندارد باز هم در ایران به فراوانی استفاده می‌شود. در کل این دو نرم افزار قدرت زیادی در طراحی گرافیت وکتور دارند و بهتر است نحوه استفاده از هر دو ابزار را بیاموزید.

چگونه با وکتور آرت به کسب در آمد برسیم؟

تا اینجا آموختیم که وکتور آرت چیست؟ و چه مزیت‌هایی دارد اما حتماً این سوال ذهن شما را درگیر ساخته که اصلاً لزوم و اهمیت یادگیری وکتور آرت برای گرافیست‌ها چیست؟

تصاویری که طراحان و گرافیست‌ها خلق می‌کنند، کاربردهای بسیار زیادی دارند. می‌توان از این نوع طراحی با وکتور برای ایجاد طرح‌های تبلیغاتی برای وب سایت‌های مختلف و موارد بسیار دیگر استفاده کرد. به همین دلیل می‌توان با اطمینان گفت که طراحی وکتور می‌تواند علاقمندان به آن را به کسب درآمد بسیار بالا برساند.

روش‌های بسیار زیادی برای کسب درآمد از این طریق وجود دارد، به عنوان مثال می‌توانید با طراحی چهره اشخاص با جزئیات ریز، طراحی جلوه‌های بصری و لوگو و همکاری با شرکت‌های تبلیغاتی و روش‌های دیگر به کسب درآمد برسید.

نکته جالب در مورد یادگیری این روش طراحی آن است علاقمندان به طراحی و گرافیک در هر سطحی می‌توانند وکتور آرت را بیاموزند، البته باید به عنوان یک علاقمند به وکتور آرت این مسئله مهم را در نظر داشته باشید که باید نرم افزارهای طراحی وکتور را به صورت حرفه‌ای بیاموزید تا در کار خود موفق باشید.

در واقع تنها با آموزش حرفه‌ای می‌توانید به کسب درآمدهای بالا فکر کنید. اگر شما نیز جزو علاقمندان وکتور آرت هستید می‌توانید با شرکت در دوره‌ آموزشی کورل دراو و دوره آموزشی ایلوستریتور گروه آموزشی اکسی کلس از صفر تا صد این روش را بیاموزید.

گروه آموزشی اکسی کلس

گروه آموزشی اکسی کلس مرجعی برای یادگیری گرافیک کامپیوتری

اکسی کلس در سال 1399 با هدف مرجعی آموزشی برای علاقه مندان به دنیای گرافیک تاسیس شد و دوره های آموزشی موجود در سایت توسط بهترین اساتید حوزه از مباحث پایه تا پیشرفته تدریس شده اند و در ‌واقع شرکت در دوره‌های آموزشی پیش نیازی ندارد. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم با شرکت در جشنواره تخفیفی اکسی کلس از دوره‌های آموزش جامع ما بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر ازطریق لینک زیر وارد سایت اکسی کلس شوید.

http://oxyclass.com

ارسال نظر