ویزای کار آلمان 2022 و افزایش شانس مهاجرت

ویزای کار آلمان یکی از ویزاهای محبوب و پرطرفدار کشور آلمان است که در طول سال افراد زیادی برای اخذ آن اقدام می‌کنند.

ویزای کار آلمان 2022 و افزایش شانس مهاجرت

از آنجایی که آلمان در زمینه‌های مختلف به نیروی کار احتیاج دارد؛ این افراد به‌راحتی می‌توانند ویزای خود را اخذ کرده و در بازار کار آلمان مشغول فعالیت شوند.

اداره مهاجرت آلمان برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند؛ انواع ویزاهای کار را در نظر گرفته است. هرکدام از این ویزاها شرایط و خصوصیات خاص خود را دارند؛ به همین دلیل متقاضیان مهاجرت باید قبل از انجام هر کاری، انواع ویزای کاری آلمان را بشناسند و سپس بر اساس علاقه و شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

در ادامه این مطلب شما را با انواع ویزای کار آلمان 2022 آشنا خواهیم کرد و سپس شرایط مهاجرت به آلمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا با آگاهی بیشتر برای اخذ ویزا اقدام کنید.

انواع ویزای کار آلمان

همان‌طور که می‌دانید؛ کشور آلمان یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است. دولت آلمان از افراد متخصص و ماهر در رشته‌های مختلف، استقبال گسترده‌ای به عمل ‌آورده است. این کشور انواع ویزاهای کاری را با شرایط مختلف تعیین کرده تا متقاضیان راحت‌تر بتوانند مهاجرت خود را آغاز کنند.

به‌طورکلی ویزای کار کشور آلمان به دودسته کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شوند. معمولاً از ویزاهای کاری کوتاه‌مدت فقط برای سفرهای کاری چندروزه استفاده می‌شود؛ اما ویزاهای بلندمدت مخصوص کسانی است که قصد ماندن در آلمان را دارند. در ادامه انواع ویزای کار آلمان 2022 را معرفی خواهیم کرد.

ویزای کار آلمان ( Employement Visa )

ویزای کار (Employement Visa) یا همان ویزای استخدام، یکی از محبوب‌ترین ویزاهای کار کشور آلمان است. برای اخذ این ویزا ابتدا باید از یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد کار یا جاب آفر دریافت کنید و سپس برای دریافت مجوز کار (Work Permit) اقدام کنید. معمولاً این ویزا به افراد متخصص و ماهر اهدا می‌شود. داشتن سابقه کار طولانی، مدرک تحصیلی معتبر، تسلط به زبان آلمانی و داشتن تخصص در حوزه فعالیت خود، امکان دریافت جاب آفر را افزایش می‌دهد.

ویزای جستجوی کار آلمان ( Jobseeker Visa )

ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر، برای آن دسته از افرادی است که از ایران نتوانستند در آلمان کار پیدا کنند. متقاضیان با اخذ این نوع ویزای کاری، می‌توانند به مدت 6 ماه به آلمان مهاجرت کرده و در طول این مدت برای خود کار مناسبی پیدا کنند. اگر در این بازه زمانی موفق به پیدا کردن کار نشوند، باید به ایران برگردند.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان ( Ausbildung Visa )

آوسبیلدونگ یک دوره مهارت‌آموزی است که توسط کشور آلمان در اکثر رشته‌ها برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در دوره آوسبیلدونگ، به مدرک دانشگاهی نیازی ندارند و بعد از اتمام دوره، به‌راحتی می‌توانند در بازار کار آلمان مشغول فعالیت شوند. لازم به ذکر است که افراد در طول این دوره از دولت آلمان حقوق دریافت می‌کنند.

بلو کارت آلمان ( Blue Card )

بلو کارت یک مجوز اقامت است که به افراد اجازه کار در کشور آلمان را می‌دهد. افرادی که برای اخذ بلو کارت اقدام می‌کنند؛ باید دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده و از یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد کار داشته باشند. همچنین حقوق و دستمزد متقاضی باید حداقل 56800 یورو در سال و در مشاغلی که کمبود نیروی کار دارند؛ 44304 یورو در سال باشد.

دارندگان بلو کارت می‌توانند تا 3 ماه بعد از اتمام تاریخ قرارداد خود در آلمان بمانند. همچنین بعد از 21 الی 33 ماه می‌توانند اقامت دائم آلمان را بگیرند.

ویزای خوداشتغالی و فریلنسری ( Self-employed and Freelan cer )

خوداشتغالی یک نوع سرمایه‌گذاری است که افراد با داشتن یک طرح تجاری و سرمایه مورد نیاز می‌توانند بیزینس خود را در آلمان راه‌اندازی کنند. داشتن سرمایه کافی و سابقه زیاد از جمله مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای خوداشتغالی است.

یکی دیگر از انواع ویزای کار آلمان، فریلنسری نام دارد. کسانی که در حوزه موردنظر تخصص کافی را دارند؛ می‌توانند به‌صورت فریلنسری مشغول کار شوند. البته برای اخذ این ویزا، باید مهارت خود را ثابت کنید و در نهایت مجوز کار بگیرید.

ویزای Au Pair and Internship

ویزای Au Pair and Internship برای جوانان زیر 27 سالی است که به فرهنگ آلمان علاقه داشته و مایل‌اند که در یک خانواده آلمانی کار کنند. اوپرها در کارهای خانه به این خانواده‌ها کمک می‌کنند و در مقابل آن، اقامت رایگان، دستمزد و غذا دریافت می‌کنند. معمولاً کسانی که می‌خواهند زبان آلمانی را در یک محیط واقعی یاد بگیرند و از آن برای اخذ سایر ویزاها استفاده کنند؛ ویزای Au Pair را انتخاب می‌کنند.

دوره‌های کارآموزی یا انترنی هم برای دانشجویان و دانش‌آموزان راه‌اندازی شده تا با شرکت در این دوره‌ها، علاوه بر دریافت پول، سابقه کار کسب کنند و برای اخذ ویزای کار کشور آلمان اقدام کنند.

برنامه انتقال درون شرکتی ( ICT )

برنامه انتقال درون شرکتی (ICT) یکی از راه‌های مهاجرت به آلمان است که طبق آن می‌توانید در شعبه شرکت، سازمانِ خود در آلمان یا سایر کشورهای اروپایی کار کنید. البته موقعیت شغلی متقاضی باید مدیر یا نیروی متخصص باشد تا شر ایط دریافت کارت ICT را داشته باشد. کسانی که موفق به اخذ این کارت شوند؛ اجازه کار و اقامت در آلمان یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را خواهند داشت.

بهترین راه برای اخذ ویزای کاری آلمان

همان‌طور که گفتیم؛ ویزای کار آلمان انواع مختلفی دارند که برای اخذ هرکدام از آن‌ها باید مراحل مختلفی را طی کنید. انجام این مراحل معمولاً سخت و طولانی است؛ به همین دلیل باید کار را به افراد متخصص در حوزه مهاجرت سپرد.

مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا در زمینه اخذ ویزاهای مهاجرتی سابقه بسیار درخشانی دارد. به همین خاطر از آن به‌عنوان یکی از معتبرترین مؤسسه‌های مهاجرتی یاد می‌شود. این مؤسسه انواع خدمات مهاجرتی را به افراد ارائه می‌کند تا به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن به کشور دلخواه خود مهاجرت کنند. پس اگر می‌خواهید ویزای کار آلمان را اخذ کنید؛ همین‌الان با مشاوران مؤسسه پارسی کانادا تماس بگیرید.

سخن نهایی

ویزای کار آلمان انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مطلب انواع ویزای کار آلمان 2022 را معرفی کردیم تا با آگاهی بیشتری برای اخذ آن‌ها اقدام کنید.

ارسال نظر