چگونه از اسکایپ برای دورکاری استفاده کنیم؟

رسانه کلیک - همانطور که میدانید نرم افزارهای پیام رسان و یا به اصطلاح شبکه های اجتماعی این روزها یکی از متداول ترین راه های ارتباطی بین افراد یک جامعه می باشد.  به عنوان مثال تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و همچنین اسکایپ از جمله نرم افزارهای پیام رسان یا شبکه‌های اجتماعی هستند.

چگونه از اسکایپ برای دورکاری استفاده کنیم؟

در این مقاله می خواهیم اسکایپ، که یکی از پیام رسان های بسیار عالی محسوب می شود برای شما عزیزان معرفی کنیم و کاربرد و قابلیت های اسکایپ را بررسی کنیم

اسکایپ چیست

اسکایپ یک پیام رسان مبتنی بر متن تست تصویری و صوتی است یعنی شما می توانید با استفاده از این نرم افزار برای دیگران پیام متنی ارسال کنید یا با آنها تماس صوتی اسکایپ ایا تماس تصویری اسکایپ را برقرار کنید

لازم به ذکر است که شرکت گسترش دهنده این نرم‌افزار شرکت محبوب مایکروسافت می باشد این پیام رسان به صورت متنی کاملاً رایگان است همچنین شما می توانید تماس های صوتی و تصویری درون برنامه را به صورت رایگان و با اکانت های اسکایپ انجام دهید

تماس با اسکایپ

یکی از قابلیت های بسیار جالب نرم افزار اسکایپ تماس صوتی در این نرم افزار می باشد همانطور که گفته شد چنانچه بخواهید تماس های درون برنامه داشته باشید به صورت رایگان می توانید از این نرم افزار استفاده کنید همچنین برای تماس های خارج از شبکه اسکایپ مانند تماس با یک شماره تلفن خاص شما می توانیداعتبار اسکایپ را از طریق کارت های اعتباری بین المللی خریداری کنید به طور مثال زمانی که من با استفاده از از اعتبار اسکایپ با خارج از کشور تماس می‌گیرم، هزینه تماس من کمتر از هزینه تماس می شود که با استفاده از خط تلفن به خارج از کشور تماس بگیرم همین ویژگی های حصر به فرد بودن مانند کیفیت بالا تماس رایگان آن با سراسر دنیا این نرم افزار را از دیگر نرم‌افزارهای اجتماعی است متمایز کرده استژ

نصب نرم افزار اسکایپ

برای استفاده از نرم افزار اسکایپ شامی بایست این نرم افزار را دانلود کنید و یک حساب مایکروسافت برای خود ایجاد کنیم برای دانلود این نرم افزار می توانید از لینک دانلود نرم افزار اسکایپ از سایت رایانه کمک استفاده کنید و این نرم افزار را بر روی گوشی یا سیستم کامپیوتر خود نصب کنید

تماس تصویری با اسکایپ

تماس تصویری با اسکایپ یکی دیگر از قابلیت های جذاب این نرم افزار می باشد که شما می توانید با هزینه بسیار پایین و کیفیت بسیار بالا با دوستان خود به صورت تصویری تماس برقرار کنید برقراری تماس تصویری در اسکایپ بسیار ساده است است برای برقراری تماس تصویری با اسکایپ شما می توانید پس از انتخاب مخاطب مورد نظر بر روی آیکون دوربین که در گوشه صفحه قرار دارد کلیک کنید. در صورتی که وبکم به دستگاه شما متصل شده باشد و آماده به کار باشد تماس تصویری برقرار می شود. در صورتی که دسترسی به وب کم نداشتید نیز میتوانید از گوشی هوشمند خود بجای وبکم استفاده کنید برای این کار پیشنهاد میکنیم مطلب تبدیل گوشی به وبکم را مطالعه کنید.

مراحل برقراری تماس گروهی در اسکایپ

همچنین تماس تصویری گروهی در اسکایپ برای کاربران این نرم افزار محیا است و یا تماس صوتی گروهی برای کاربران مهیاست شما می توانید در نرم افزار اسکایپ خود گروهی را تشکیل دهید و با برقراری تماس تمامی افرادی که داخل گروه هستند می توانند وارد تماس شما شوند به این صورت شما می توانید برگزاری کنفرانس با اسکایپ را انجام دهید

برای یادگیری این موضوع می توانید مطلب تماس گروهی در اسکایپ را مطالعه کنید.

نرم افزار های تماس گروهی دیگر و مقایسه آنها با اسکایپ

هر چند نرم افزار اسکایپ قابلیت های بسیاری را دارد اما با توجه به محدودیت های خاص این نرم افزار مثل تعداد افراد در تماس اسکایپ شرکت های مختلفی سعی در ارائه خدمات مختلف در این زمینه مخصوصا برگذاری ویدئو کنفرانس کردند تا با توجه به شروع پاندمی کرونا و نیاز به برگذاری جلسات کاری به صورت دورکاری نیاز افراد جامعه برآورد شود. بعضی از شرکت ها نیز از قبل نرم افزار های متنوعی را برای این کار ارائه داده بودند و با ارائه بروزرسانی های جدید سعی در نشان دادن قابلیت های برنامه خود در این زمینه بوده و هستند از برنامه هایی که میتوانند با برنامه مایکروسافت رقابت کنند می توان به برنامه زوم (zoom) و برنامه گوگل میت (meet) اشاره کرد این برنامه ها نیز با به کارگیری امکانات مختلف و متنوع سعی در به دست گرفتن این بازار داغ را دارند

برنامه zoom

برنامه زوم تمرکز خود را بر روی برگذاری کلاس های آنلاین مجازی گذاشته است و در بسیاری از کشور ها، آموزشگاه ها و مدارس ملزم به استفاده از این برنامه برای برگزاری کلاس های آنلاین خود شده اند.

به همین دلیل طراحان این برنامه نیز در بروز رسانی های اخیر خود تمرکز را بر روی ارائه خدمات مرتبط با آموزش گذاشته اند و امکانات بسیاری را برای برگذاری کلاس های مجازی ارائه داده اند.

اما این برنامه به دلیل جدید بودن مشکلات فراوانی دارد از باگ های امنیتی مختلف گرفته که باعث لو رفتن اطلاعات کاربران شد تا مشکل در مدیریت کردن کاربران زیاد از مشکلات عمده این برنامه می باشند.

و این مشکلات باعث شده تا از نظر اطمینان و کارایی فاصله زیادی تا رسیدن به برنامه ای مانند اسکایپ داشته باشد

نرم افزار google meet

این برنامه نیز که توسط شرکت گوگل ارائه شده است یک نرم افزار کاربردی برای برقراری تماس تصویری و برگزاری ویدیو کنفرانس می باشد.

این برنامه به کمک سرور های قدرتمند گوگل توانایی بالایی در مدیریت کردن تعداد زیادی کاربرا را دارد و به صورت رایگان می توان از تمام ویژگی های آن استفاده کرد. در صورتی که در اسکایپ یک سری از قابلیت ها فقط به صورت اشتراکی و پولی قابل دسترس می باش. و این یکی از نقاط قوت این برنامه نسبت به اسکایپ می باشد.

اما از نقاط ضعف این برنامه کم بودن امکانات جانبی در هنگام برقرای تماس ویدیویی می باشد. به طور کلی به دلیل جدید بودن این برنامه هنوز راه زیادی تا پخته شدن و به کمال رسیدن دارد و شرکت گوگل هم نقشه های زیادی برای این سرویس جدید خود دارد.

اما در حال حاضر میتوان گفت این برنامه ها تنها در بعضی از امکانات از برنامه قدیمی و کاملی مانند اسکایپ جلوتر هستند و راه زیادی تا رسیدن به پختگی و کامل بودن اسکایپ دارند.

خدمات رایانه کمک در دوران کرونا و راه اندازی سرویس های دورکاری

با شروع پاندمی کرونا و فراگیر شدن آن و لزوم به رعایت فاصله اجتماعی،شرکت های مختلف تکنولوژی شروع به فعالیت در زمینه های مختلف برای ارائه سرویس های دورکاری به مشاغل بزرگ و کوچک کرده اند.

شرکت رایانه کمک نیز که در حوضه ی پاسخگویی و مشاوره تلفنی در زمینه های رایانه و تلفن همراه به عنوان اولین شرکت مشاوره تلفنی هوشمند فعالیت دارد. با ارائه خدمات مشاوره ای رایانه ای از راه دور و به صورت تلفنی در این زمینه به هموطنان عزیز در سرتاسر ایران خدمت رسانی می کند.

این شرکت با ارائه راهکار های متنوع برای دورکاری چه در زمینه فراهم سازی زیر ساخت و چه در زمینه آماده سازی سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری لازم برای فعال کردن واحد های دورکاری مشاغل می تواند کمک رسان خوبی برای فراهم کردن این بستر برای شرکت ها و مشاغلی که امکان فعالیت دورکاری دارند باشد.

و در این راه نیز آماده ارائه مشاوره فنی و تخصصی به شرکت های مختلف می باشد.

همچنین به کمک واحد های فعال پشتیبانی در محل رایانه کمک امکان ارائه انواع سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری برای پیاده سازی انواع شبکه های داخلی و فعال سازی انواع سرویس های دورکاری وجود دارد.

جهت ارتباط با کارشناسان رایانه کمک می توانید با شماره 9099071540 با تلفن ثابت شهری تماس گرفته و به رفع مشکلات کامپیوتری و موبایلی بپردازید
همچنین می توانید برای تماس با رایانه کمک با موبایل 0217129 را شماره گیری نمایید.

ارسال نظر