چگونه خلافی ماشین را از اینترنت بگیریم

در سال 1400 تعرفه جرایم رانندگی 5% افزایش یافته است؛ با این حساب می‌توان گفت که همه تخلفات و نقض قوانین رانندگی که در نهایت منجر به جریمه می‌شوند، می‌توانند هزینه‌های سنگینی روی دست راننده بگذارند.

چگونه خلافی ماشین را از اینترنت بگیریم

علاوه‌بر این، بسیاری از جرایم رانندگی پس از 60 روز، در صورت عدم پرداخت دو برابر خواهند شد. به همین دلیل است که استعلام، موقع و دریافت سریع ریز خلافی‌های خودرو از اهمیت بسیاری برخوردار است. تا چند سال پیش تنها راه برای صفر کردن خلافی اتومبیل، انجام کار اداری و مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 بود؛ اما اکنون با وجود اینترنت، راه‌ها و روش‌های آنلاین زیادی برای دریافت جرایم و پرداخت آن‌ها وجود دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه خلافی ماشین را از اینترنت بگیریم.

چگونه آنلاین ریز خلافی خودرو را بگیریم؟

شاید ساده‌ترین پاسخ برای پرسش چگونه خلافی ماشین را از اینترنت بگیریم، اقدام از طریق سایت راهور 120 باشد. برای استفاده از این روش راننده باید به سایت پلیس راهور مراجعه کرده و از بین لیست خدمات گزینه استعلام تخلفات رانندگی را انتخاب کند. با کلیک روی این گزینه فرد وارد سامانه خدمات الکترونیک انتظامی (سخا) خواهد شد. در این بخش باید کدملی و کلمه عبور خود را وارد کرده تا وارد این سامانه شوید؛ اما اگر تاکنون از این سامانه استفاده نکرده‌اید، باید روی گزینه ثبت‌نام کلیک کرده و با وارد کردن کد‌ملی و سایر اطلاعات از خدمات این سامانه استفاده کنید. پس از ثبت‌نام در سامانه سخا به بخش استعلام تخلفات خودرو رفته و با وارد کردن بارکد کارت خودرو که عددی 8 رقمی است به ریز خلافی‌ها دست پیدا کرده و در صورت تمایل آن را پرداخت کنید. گاهی اوقات ممکن است سایت به دلیل حجم بالای مراجعین برای دقایقی در دسترس نباشد و پروسه پرداخت خلافی آنلاین خودرو به مشکل بخورد.

استعلام خلافی خودرو با اپلیکیشن؛ ساده و سریع!

اگر به دنبال پاسخی برای پرسش چگونه خلافی ماشین را از اینترنت بگیریم باشید، حتما درباره اپلیکیشن‌های خلافی خودرو شنیده‌اید. در اینترنت برای پرداخت خلافی آنلاین خودرو، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارد. اما بسیاری از این برنامه‌ها برای انجام ساده‌ترین خدمات نیازمند به پرداخت حق اشتراک هستند. برخی دیگر از برنامه‌های خلافی خودرو نیز پشتیبانی مناسب و قابل اطمینانی نداشته و مشکلات کاربر را در زمینه پرداخت خلافی دو چندان می‌کنند.

اما با این وجود برنامه شناخته شده و معتبری مانند آیتول هم وجود دارد که کار دریافت استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن را به سرعت انجام می‌دهد. برای استفاده از خدمات آیتول، مالک خودرو باید به سایت رسمی این سامانه مراجعه یا اپلیکیشن آن را دانلود کند. سپس به بخش استعلام و پرداخت عوارض و خلافی خودرو رفته و شماره پلاک و شماره موبایل و کد ملی مالک خودرو را وارد کند. بعد از انجام این پروسه راننده در کمتر از چند ثانیه به جزییات جرایم ماشین دسترسی داشته و بعد از مشاهده آن‌ها در صورت تمایل، می‌تواند خلافی را صفر کند.

همچنین اگر تمایل دارید در زمینه خرید بیمه شخص ثالث ، تعویض پلاک، شکایت از شرکت بیمه و معاینه فنی بهتر و بیشتر بدانید، سری به وبلاگ آیتول بزنید. سامانه خودروی من آیتول با ارائه تخصصی‌ترین مطالب درباره خودرو و قوانین آن، می‌تواند به تمامی سوالات شما پاسخ دهد.

تمدید و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو با آیتول

لازم به ذکر است که خدمات آیتول محدود به استعلام و پرداخت خلافی نیست. شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت بیمه شخص ثالث ، تمدید و خرید آن نیز روی آیتول حساب کنید. این سامانه اطلاعات همه شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده بیمه را جمع‌آوری کرده و امکان مقایسه را نیز برای شما فراهم کرده است. در این بخش از سامانه شما می‌توانید با مقایسه اطلاعات شرکت‌های بیمه با یکدیگر، بهترین گزینه را بسته به شرایط خود انتخاب کنید. برای خرید بیمه ثالث با آیتول، ابتدا شماره پلاک و شماره یکتای بیمه‌نامه را وارد کرده تا اطلاعات اتومبیل را مشاهده کنید، سپس می‌توانید در صورت تمایل برای خرید یا تمدید بیمه‌نامه اقدام کنید. خرید آنلاین بیمه شخص ثالث در چند ثانیه انجام شده و در کمتر از ۲ ساعت پیامکی که حاوی لینک نسخه الکترونیکی بیمه‌نامه است به شما ارسال می‌شود.

انجام خدمات تخصصی خودرو فقط با چند کلیک ساده!

اکنون دیگر به پاسخ پرسش چگونه خلافی ماشین را از اینترنت بگیریم رسیده‌اید؛ می‌دانید که آیتول بهترین خدمات تخصصی خودرو را به صورت آنلاین و در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه می‌دهد. اما خدمات آیتول به استعلام رایگان خلافی و خرید بیمه شخص ثالث خلاصه نمی‌شود. شما می‌توانید انجام اموری چون رزرو نوبت معاینه فنی، خرید بیمه ثالث موتور و حتی انجام تعویض پلاک نیز را به آیتول بسپارید. برای استفاده از خدمات آیتول، فقط باید به سایت رسمی این سامانه رفته یا اپلیکیشن آن را روی گوشی نصب کنید. برای دانلود نسخه اندروید برنامه آیتول به سایت رسمی، مایکت، گوگل پلی یا بازار رفته و برای دریافت نسخه iOS اپلیکیشن هم به آی اپس (iApps)، سیب اپ و سیبچه بروید.

ارسال نظر