چگونه سئوی سایت را بدون نوشتن بلاگ، تقویت کنیم؟

سایت شما در میان یک میلیارد سایت در سراسر جهان، تنها گوشه کوچکی از فضای مجازی را گرفته است. شاید مثل یک ذره بی اهمیت در این دنیای بزرگ به نظر برسید. ولی با نظر سنجی ساده از مشتریان فعلی، آتی و همکاران، متوجه اهمیت کارتان خواهید شد. اصلاً برای مدتی دست از ارتقای سئوی سایت بردارید! به سرعت نرخ پرش مشتریان احتمالی افزایش یافته و مشتریانتان به دنبال رقبای شما می‌روند.

چگونه سئوی سایت را بدون نوشتن بلاگ، تقویت کنیم؟

بهینه سازی سئوی سایت، هدفی کوتاه مدت و فوری نیست. برای این کار به راهبردی بلند مدت و روش‌های مختلف نیاز دارید. صبر و پشتکار در ادامه این مسیر، نوعی مزیت در دنیای کسب و کار است.

اگر روش‌های مختلف ارتقای سئو را علاوه بر نوشتن بلاگ، امتحان نکنید، موتورهای جستجویی مثل گوگل هم چیز جدیدی برای ایندکس کردن پیدا نمی‌کنند وکارتان تمام است!

چندین روش کاربردی برای ارتقای سئوی سایت بدون نوشتن بلاگ، به شرح زیر هستند که پس از طراحی سایت ، باید به آن ها توجه داشته باشید:

1.سرعت بارگذاری صفحه را بهبود دهید

بیش از 47 درصد از کاربران اینترنت موبایل، انتظار دارند تا یک سایت در عرض دو ثانیه بارگذاری شود. مردم در قرن جدید، دیگر وقتی برای منتظر ماندن ندارند. در واقع، اگر بارگذاری یک صفحه بیش از سه ثانیه طول بکشد، 22 درصد از کاربران، تب مرورگر را می‌بندند. صفحاتی که در بیش از 5.7 ثانیه بارگیری می‌شوند، نرخ تبدیل 0.6 درصدی دارند.

می‌توانید سرعت صفحه را با استفاده از ابزار PageSpeed ​​Insights Google به طور رایگان، بررسی کنید. با این ابزار، هر مرتبه فقط یک صفحه را تجزیه و تحلیل می‌کنید، بنابراین از قبل مهمترین صفحات را اولویت‌بندی کنید.

چگونه سرعت صفحه را بهینه کنم؟

ابزارهایی مانند Google PageSpeed ​​Insight یا GTMetrix توصیه‌هایی برای رفع مشکلات سایت در زمینه‌های زیر دارند:

  • اندازه تصویر: اندازه تصویر تاثیر زیادی بر سرعت صفحه دارد. خوشبختانه، ابزارهای بهینه‌سازی تصویر زیادی وجود دارند که تصاویر را فشرده کرده و اندازه آنها را بدون تأثیر بر کیفیتشان، کاهش می‌دهند. از طرف دیگر، اگر کاربر وردپرس هستید، می‌توانید از افزونه‌ای مانند ShortPixel استفاده کنید.
  • حافظه کش مرورگر: وقتی مرورگر شما یک صفحه وب را بارگیری می‌کند، باید تمام داده‌ها را از سایت دانلود کند. این داده‌ها شامل تصاویر، متن، HTML، CSS و غیره می‌شوند. بارگیری فایل‌های بزرگ‌تر به زمان بیشتری نیاز دارد، بنابراین فعال کردن کش مرورگر برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، مهم است. می‌توانید افزونه‌ای مانند W3 Total Cache را برای وردپرس نصب کنید یا از راهنمای GTMetrix برای ویرایش هدرهای HTTP پیروی کنید.
  • زمان پاسخگویی سرور: این یکی کمی از کنترل شما خارج است، زیرا واقعاً نمی‌دانید که سرور میزبان وب، چقدر خوب عمل می‌کند. با این حال، می‌توانید در مورد بهترین وب هاستینگ تحقیق کنید و میزبانی را بیابید که زمان مناسب پاسخگویی سرور را تضمین کند. با استفاده از Pingdom می‌توانید عملکرد و قابلیت اطمینان وب سایت خودتان را کنترل کنید.

2.محتوای موجود را به روزرسانی کنید

به روز رسانی محتوای موجود، راهی عالی برای تقویت سئوی سایت بدون نوشتن تولید محتوا یا بلاگ جدید است. شما از قبل کار سخت را انجام داده‌اید، بنابراین تنها کارتان به روزرسانی محتوا است تا از مرتبط بودن محتوا و رسیدن به رتبه خوب، اطمینان پیدا کنید. این روش در بازاریابی دیجیتال رایج است.

چگونه محتوای موجود را به روزرسانی کنم؟

کاهش ترافیک در صفحات وب را با استفاده از Google Analytics، بررسی کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از ابزاری مثل Ahrefs Site Explorer برای تحلیل مهم‌ترین صفحات سایت از نظر تعداد بک لینک‌ها، دامنه‌های ارجاعی، کلمات کلیدی ارگانیک و غیره استفاده کنید.

نیازی به بازنویسی کامل محتوای موجود ندارید. به روز رسانی محتوای قدیمی کفایت می‌کند. هنگامی ‌که محتوای موجود را به‌روزرسانی کردید، می‌توانید از گوگل بخواهید تا دوباره صفحه وب شما را کراول کند، تا محتوای به‌روزرسانی‌شده را دریافت ‌کند.

3.بک لینک‌های شکسته (broken backlinks) را اصلاح کنید

لینک از جانب سایتی دیگر به وب سایت یا صفحات وب شما را بک لینک می‌نامیم. زمانی که شما صفحه‌ای را جابجا کرده یا حذف می‌کنید، یا وب‌سایتی که به شما لینک داده، اطلاعات نادرستی را وارد کرده، به بک لینک شکسته یا معیوب می‌رسید.

بک لینک‌ها می‌توانند اعتبار وب سایت شما را بهبود بخشیده و سئوی سایت را تقویت کنند، بنابراین شناسایی لینک‌های شکسته و ترمیمشان ضرورت دارد.

4.متن جایگزین تصویر(image alt text) را اضافه کنید

گوگل مقاله‌ای در مورد تأثیر تصاویر بر سئو منتشر کرد؛ بنابراین توجه به این توصیه، عاقلانه است.

متن جایگزین تصویر به موتورهای جستجو می‌گوید که تصویر در مورد چیست و چه ارتباطی با محتوا دارد. اگر از ابزاری مانند Yoast SEO استفاده می‌کنید، متوجه ویژگی‌ بررسی تگalt تصاویر و اندازه گیری حجم عبارت کلیدی شده‌اید.

چگونه متن جایگزین تصویر را اضافه کنم؟

وقتی تصویری را با وردپرس آپلود می‌کنید، به شما امکان وارد کردن متن جایگزین تصویر را می‌دهد. اگر چیزی وارد نکنید، از نام فایل تصویری به عنوان alt استفاده می‌شود.

به‌روزرسانی تصاویر با متن جایگزین مناسب، ضرورت دارد. به متن جایگزین خیلی عمیق یا طولانی نیاز ندارید، اما برای تقویت سئوی سایت به آن توجه کنید.

5.از پیشنهادات Yoast SEO استفاده کنید

افزونه Yoast SEO در وردپرس دست شما را می‌گیرد؛ چون بهترین شیوه‌های سئو را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگر قبلاً محتوا نوشته‌اید اما Yoast SEO را نصب نکرده‌اید، می‌توانید به سادگی آن را در وب‌سایت وردپرس خودتان نصب و فعال کنید تا محتوای موجود را تجزیه و تحلیل کند. برای این کار نیازی به نوشتن بلاگ جدید نخواهید داشت.

ابزار Yoast SEO پیشنهاداتی برای بهبود خوانایی و سئوی محتوا را در اختیارتان قرار می‌دهد. این پیشنهادات در پایین صفحه پست‌های شما ظاهر می‌شوند.

6.اخبار کسب و کارتان را منتشر کنید

برای به روز رسانی صفحه اخبار سایت، نباید منتظر تیترهای خبری روز بمانید. کنفرانس یا رویدادهای آتی، اتفاقات صنعتی، دستاوردهای شرکتی، مشارکت‌های جامعه مشتریان و معرفی کارمندان جدید را در صفحه اخبارتان منتشر کنید. بخش خبری را می‌توان با استفاده از قالب بلاگ تنظیم کرد، اما به طور کلی بخش خبری به اندازه بلاگتان، مفید یا کاربر محور نیست.

7.یک بخش برای ویدئوهای خود ایجاد کنید.

این کار اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما جزء کلیدی در کل سایت است. ویدیوهای امبد شده (embedded videos) یا کانال یوتیوب و آپارات شرکتی و سایر ویدیوها، ویترینی عالی برای نمایش محصولات، قابلیت‌ها و خدمات یا آموزش‌های کوتاه هستند.

8.توصیه‌های مشتریان (TESTIMONIAL) و مطالعات موردی (CASE STUDIES) آنها را بنویسید

تبلیغات دهان به دهان، قدرتمند است. توصیه‌ها و مطالعات موردی مشتریان فعلی به فروش محصولات یا خدمات شما کمک زیادی می‌کند. به علاوه، گهگاهی هم گرفتن بازخوردهای مثبت و تعریف از خودتان، لذت بخش است. افزودن صفحات توصیه‌ها و مطالعات موردی، یا پراکندن آنها در سرتاسر سایت، راهی عالی برای درج محتوایی است که با رشد کسب و کارتان، افزایش می‌یابد.

9.پروفایل‌های تیمی شرکت را برجسته کنید

داشتن تصویر در کنار نام اعضای تیم، بسیار مفید است. تصاویر و پروفایل مختصری از تیم خودتان را برای شخصی سازی تعاملات درون سایت، اضافه کنید. همانطور که کسب و کارتان رشد می‌کند و تیم توسعه پیدا می‌کند، محتوای جدید پروفایلی هم اضافه می‌شود.

در نهایت...

تاکتیک‌های ذکر شده در این مقاله، قادرند سئوی سایت را بدون نوشتن بلاگ جدید تقویت کنند. اگرچه بسیاری از این روش‌ها سریع اجرا می‌شوند، اما نباید به دنبال تحول یک شبه بگردید. به خاطر بسپارید که سئو یک ماجرای طولانی و بی وقفه است.

ارسال نظر