بازاریابی اینترنتی چیست؟ کاربرد دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین به شیوه های بازاریابی در بستر وب می‌پردازد. در واقع منظور از این اصطلاح استفاده از پتانسیل بالای کانال‌های مبتنی بر وب (مثل ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و ...) برای تبلیغات و بازاریابی و البته جذب مخاطب است. هر صاحب کسب و کار می‌تواند به راحتی در این عرصه فعالیت کرده و میزان فروش و ارائه خدمات خود را بالاتر ببرد. پروکلیک ارائه دهنده تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ و سئو می‌باشد.

بازاریابی اینترنتی چیست؟ کاربرد دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

هر صاحب کسب و کار می‌تواند به راحتی در این عرصه فعالیت کرده و میزان فروش و ارائه خدمات خود را بالاتر ببرد. پروکلیک ارائه دهنده تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ و سئو می‌باشد.

تبلیغات دیجیتال

این تبلیغات شامل تبلیغات بنر یا لینک در سایت‌های پر بازدید و یا سایت‌های همسو برای جلب نظر مخاطب است. آموزش دیجیتال مارکتینگ در سایت‌های مختلفی وجود دارد.

در بستر اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز مواردی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.

اینفلوئنس مارکتینگ

یکی از مقوله‌های بسیار مهم در شبکه‌های اجتماعی اینفلوئنسرها هستند. منظور از اینفلوئنس مارکتینگ استفاده از پتانسیل اینفلوئنسرها در جذب مخاطبین است.

تبلیغات

تبلیغات در فضای شبکه های اجتماعی شامل تبلیغات در پیج ها و کانال های پر مخاطب و همچنین تهاتر و تعامل دوسویه با پیج ها و کانال های همسو است.

برای بازاریابی اینترنتی از چه ابزارها و رسانه هایی می توانیم استفاده کنیم؟

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ اگرچه محدودند اما دارای پتانسیل بسیار بالایی برای جذب مخاطب هستند. برای این که بتوانید از این پتانسیل به خوبی بهره مند شوید نیاز است که ابزارهای بازارهای دیجیتال مارکتینگ را به خوبی بشناسید تا بتوانید به کمک آنها محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید.

بازاریابی آنلاین دارای 7 ابزار کاربردی است که می‌تواند در توسعه کسب و کار شما نقش اساسی داشته باشد که در ادامه به معرفی دقیق هریک از آنها می پردازیم:

سئو سایت (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

سئو یکی از اصلی‌ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی است. وقتی شما اصول سئو را در تولید و ارائه محتوا رعایت می‌کنید در واقع محصول یا خدمات خود را مطابق با آنچه کاربر در اینترنت در جستجوی آن است ارائه می‌کنید. به این ترتیب سایت یا محتوای شما از سوی موتورهای جستجو ارزشمند محسوب شده و در صفحه نتایج جستجوی به نمایش در می‌آید. شما می‌توانید آموزش صفر تا صد سئو را ببینید و خودتان کارهای سئو را انجام دهید و هم می‌تواند از خدمات سئو ON Page یا OFF Page مجموعه ها استفاده کنید. سئو سایت فروشگاهی یکی از تخصصی‌ترین سئو هاست.

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM

تمام فعالیت هایی که شما انجام می‌دهید تا از نظر موتورهای جستجو ارزشمند محسوب شده و منجر به افزایش بازدید وب سایت و کسب درآمد شما شود بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM می‌گویند. نباید سئو را با SEM اشتباه بگیرید. درواقع باید گفت که سئو بخشی از SEM است. به طور مثال استفاده از خدمات تبلیغات موتورهای جستجو مثل گوگل ادورز بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

همانطور که از نامش پیدا است در بازاریابی شبکه های اجتماعی از پتانسیل بالای شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک و ... برای تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شود. این تبلیغات ممکن است از کانال‌های مختلف به صورت تهاتر و یا صرف هزینه انجام گیرد.

تبلیغات کلیکی یا PPC

تبلیغات کلیکی در واقع بخشی از SEM محسوب می‌شود. در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی یا وب سایت های اینترنتی بخش‌هایی وجود دارد که می‌توانید تبلیغات خود را به آنها بسپارید و در ازای هر کلیک روی تبلیغات خود، هزینه مشخصی را پرداخت کنید. در این رابطه باید هوشیار باشید که آمار بازدید واقعی و آنچه که آمار فروشنده نشان می‌دهد یکسان باشد.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

بسیاری از افراد معتقدند که دیگر ایمیل مارکتینگ از رونق افتاده است و همچنین دسترسی به ایمیل واقعی افراد کار سختی است. منظور ما از بازاریابی ایمیلی آن نیست که با خرید یک بانک ایمیلف شروع به ارسال ایمیل های تبلیغاتی به افراد مختلف کنید. منظور از ایمیل مارکتینگ معرفی محصولات و خدمات به مشتریانی است که خود در سایت شما ثبت نام کرده و ایمیل خود را یادداشت کرده اند. شما می‌توانید با ارسال پیام های تبلیغاتی شامل انواع محصولات جدید، شرایط خرید، تخفیفات و ... با این مشتری ها در ارتباط باشید.

نقش محتواسازی در بازاریابی اینترنتی

در دنیای اینترنت محتوا تنها پل ارتباطی شما و مخاطب است. بنابراین محتوا از هر نوعی که باشد نقش بسیار اساسی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت. شما به کمک انواع محتوا می‌توانید ارتباط خود را با مشتریانی که در بازار بالقوه اینترنت وجود دارد حفظ کنید و با شیوه های استراتژیک آنها را به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل کنید.

نقش عکس های صنعتی و تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال

در بازاریابی دیجیتال محتوای تصویری یکی از مهمترین ارکان معرفی محصولات است. بنابراین هرچه تصویر حرفه ای تر و با‌کیفیت‌تر باشد، کاربر راحت‌تر و سریع‌تر می‌تواند در مورد خرید محصول مورد نظر خود تصمیم‌گیری کند. در واقع در بازار آنلاین مشتری امکان لمس، بو کردن، حس کردن و تست کیفیت یک محصول را ندارد و این تصاویر است که می‌تواند این موارد برای مشتری تداعی کرده و او را برای خرید ترغیب کند.

نقش ویدئوها در دیجیتال مارکتینگ (ویدیو مارکتینگ)

در حال حاضر ویدئوها یکی از اصلی‌ترین روش های بازاریابی اینترنتی هستند. کاربران امروز به تماشای ویدئوهای کوتاه علاقه بیشتری دارند. ضمن این که تاثیرگذاری محتوای تصویری در ذهن مخاطب به مراتب بیشتر سایر انواع محتوا است. بنابراین می‌توان با ساخت ویدئوهای تبلیغاتی طبق اصول حرفه ای تبلیغات تصویری با ایجاد تأثیر در ذهن مخاطب او را برای خرید و حضور در فروشگاه آنلاین ترغیب کرد یا برند مورد نظر را در ذهن مخاطب حک کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که ویدئوها ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارند. بنابراین سرمایه گذاری در این بخش از دیجیتال مارکتینگ برای معرفی برند می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

ارسال نظر