4 کتاب که فراموش نشدنی‌ترین داستان‌های عاشقانه را برایتان بازگو خواهند کرد

رسانه کلیک - شاید به یمن شیرینی داستان‌های عاشقانه، بهتر بتوان این روزها را گذراند، سرگرم شد، چیزی آموخت و زمان را بهتر سپری کرد. به همین خاطر هم پیشنهاد می‌کنیم در این روزهایی که باید فاصله اجتماعی را با هم رعایت کنید، فاصله‌تان را با خواندن بهترین کتاب های رمان عاشقانه کم کنید و کمی عطر و بو به لحظات‌تان ببخشید.

4 کتاب که فراموش نشدنی‌ترین داستان‌های عاشقانه را برایتان بازگو خواهند کرد

در این مقاله برای شما چهار کتاب عاشقانه بسیار زیبا آماده کرده‌ایم. دو نمونه از این کتاب‌ها عاشقانه‌های معاصر هستند و دو نمونه دیگر جزو ادبیات کلاسیک محسوب می‌شوند. بسته به سلیقه‌تان می‌توانید سراغ کتاب‌های جدیدتر یا کلاسیک بروید. از ما می‌شنوید هر چهار کتاب را بخوانید، لذت ببرید و به کسانی که دوستشان دارید هم پیشنهادشان کنید.

۱- نفرت بازی

خوبی کتاب‌های عاشقانه جدید این است که شخصیت‌هایشان به آدم‌های امروزی شبیه‌تر هستند و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها آسان‌تر است. کتاب نفرت بازی یا بازی نفرت انگیز، نوشته سالی تورن است و در سال 2016 منتشر شد؛ اما خیلی زود در سراسر دنیا طرفدار پیدا کرد و به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی منتشر شد.

نفرت بازی در یک محیط کاری شکل می‌گیرد؛ جایی که لوسی هاتن، زن موفق و جاه طلب مجبور است برای رسیدن به مقام ارشد با جاشوآ تمپلمن یکی از همکاران سرسختش مقابله کند. این دو نفر رسما از هم متنفر نیستند و برای کنار زدن هم از هیچ کاری خودداری نمی‌کنند و نفرتشان را هم به هم نشان می‌دهند. اما کم کم اتفاقاتی می‌افتد که رفتار لوسی را تغییر می‌دهد و بعد لطیف او را به نمایش می‌گذارد. همین‌جا هم آغاز روایت یک عاشقانه طنز آمیز و سرشار از طعنه شروع می‌شود و خواننده را تا آخرین صفحه به دنبال خودش خواهد کشاند. اگر می‌خواهید دلایلی که به شما خواهد گفت چرا اکثر نویسندگان داستان های عاشقانه زن هستند را بدانید، خوب است این کتاب از سالی تورن را با دقت بخوانید تا به نکات ظریفی برسید.

۲- من پیش از تو

کتاب عاشقانه درباره داستان رمان من پیش از تو

نمی‌شود دنبال کننده داستان‌های عاشقانه مدرن باشید و نامی از جوجو مویز معروف نشنیده باشید؛ نویسنده‌ای که هر بار با کتاب تازه‌ای از راه می‌رسد؛ بازار نشر تکان می‌خورد و روزهای خوبی را به خودش می‌بیند. کتاب «من پیش از تو» از این نویسنده را به نوعی می‌توان یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین آثار مویز دانست. داستانی روایت یک عاشقانه عجیب را تعریف می‌کند؛ عاشقانه‌ای که به سختی بین لوییزا و ویلیام شکل می‌گیرد و به سختی هم می‌توان از آن صرف نظر کرد. لوییزا به عنوان یک پرستار وارد خانه ویلیام می‌شود تا از او که بر اثر حادثه‌ای از گردن به پایین فلج شده است مراقبت کند؛ تا قبل از این لوییزا زندگی عادی خودش را دارد؛ نامزد دارد، خانواده‌اش را دارد و همه چیز را با سازگاری بیش از حدش رفع و رجوع می‌کند. بعد از ورود به خانه ویلیام و آشنایی با او روند زندگی او تغییر می‌کند؛ روند زندگی ویلیام هم برای همیشه عوض می‌شود. کم کم لوییزا متوجه می‌شود نامزدش آنطور که باید باشد نیست و ویلیام هم شور زندگی را از لوییزا یاد می‌گیرد؛ اما مثل هر داستان دیگری عاشقانه این دو دچار مشکلاتی می‌شود. برای خرید کتاب از فیدیبو اینجا کلیک کنید .

۳- عقل و احساس

درست است که جین آستین را بیشتر با کتاب غرور و تعصب می‌شناسیم؛ اما اولین اثر او کتاب «عقل و احساس» در سراسر دنیا به استقبال بی نظیری رو به رو شد و هنوز هم طرفداران ادبیات رمانتیک را به خودش جلب می‌کند. جالب است بدانید تنها در سال اول انتشار این کتاب در انگلستان، یعنی سال 1811 این کتاب 1000 نسخه به فروش رفت که برای آن دوران رکوردی واقعی به حساب می‌آمد.

داستان این کتاب ماجرای دو خواهر به نام‌های الینور، خواهر بزرگتر و ماریان، خواهر کوچکتر را تعریف می‌کند. آن‌ها پدرشان، آقای دشوود را که مرد ثروتمندی بود از دست می‌دهند و ثروت او به برادر ناتنی‌شان می‌رسد، پسری به نام جان که حاصل ازدواج اول آقای دشوود است. با اینکه پدر الینور و ماریان از جان قول گرفته که برای مادر ناتنی و خواهرهایش چیزی کم نگذارد؛ اما کم کم اوضاع عوض می‎‌شود و جان نمی‌تواند سر قولش بماند. در این میان بین برادر زن جان و الینور رابطه‌ای عاطفی شکل می‌گیرد و چندی بعد هم بین ماریان و جوان دیگری احساساتی شکل می‌گیرد. جالب اینجاست که این دو خواهر نماد اسم کتاب هستند؛ یکی احساساتی است و عاشق پیشه و دیگری منطقی است و به فرمانروایی احساسات اعتقادی ندارد. این رمان عاشقانه به قدری دقیق توصیف شده که باعث می‌شود خواننده خودش را به جای آن‌ها بگذارد و گاهی سردرگم شود که در شرایط مشابه چه تصمیمی را می‌گرفت.

۴- پرنده خارزار

داستان عاشقانه درباره کتاب پرنده خارزار

اگر عاشقانه‌های کلاسیک را دوست دارید و هنوز پرنده خارزار را نخوانده‌اید، فرصت را از دست ندهید. این کتاب در سال 1977 توسط نویسنده استرالیایی کالین مک کالو نوشته شد و داستانش هم در استرالیای همان زمان رخ می‌دهد. دختری از همان اوایل نوجوانی عاشق کشیش منطقه‌شان می‌شود که کاتولیک است و عشق برای او تنها به عشق به خدا معنی می‌شود. دخترک که مگی نام دارد، بر خلاف خواست کشیش رالف دست از دوست داشتن او برنمی‌دارد و او این عشق را پرورش می‌دهد و برای نشان دادن آن به رالف از هیچ چیزی واهمه‌ای ندارد. رالف در تمام این مدت سعی می‌کند مگی را از خودش دور کند؛ اما کم‌کم متوجه می‌شود خودش هم به مگی علاقمند شده است و حالا کار برای این مرد جوان سخت می‌شود؛ او در حال ارتقا به مقام بالاتری در کلیسا است و باید بتواند بین عشق مگی و رشدش در کلیسا یکی را انتخاب کند.

پرنده خارزار از زیباترین عاشقانه‌های کلاسیک است که از روی آن فیلم‌هایی هم ساخته شده و با استقبال بسیار زیادی رو به رو شده است.

ارسال نظر