آشنایی با مزایای راه اندازی VOIP در سازمان

رسانه کلیک - همانطور که از عنوان این مقاله کاربردی و آموزشی پیداست، در این بلاگ قصد داریم کمی بیشتر با سیستم‌های تلفنی VOIP آشنا شده و مزایای راه اندازی ویپ در سازمان‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید تا ببینیم این سیستم تلفنی نوین چه امکانات و ارزش افزوده‌ای برای سازمان‌ها و شرکت‌ها دارد.

آشنایی با مزایای راه اندازی VOIP در سازمان

پس با ما همراه باشید تا ببینیم این سیستم تلفنی نوین چه امکانات و ارزش افزوده‌ای برای سازمان‌ها و شرکت‌ها دارد.

ویپ چیست؟ راه اندازی VOIP چه تفاوتی با سانترال دارد؟

قبل از این که به معرفی امکانات و ویژگی‌های سیستم‌های تلفنی VOIP بپردازیم بهتر است به سوال VOIP چیست؟ یک پاسخ جامع بدهیم. عبارت VOIP مخفف Voice Over Internet Protocol بوده و به معنای رد و بدل کردن بسته‌های صوت در بستر IP می‌باشد. در حقیقت سیستم تلفنی VOIP به جای استفاده از زوج سیم‌های مسی که سیستم‌های آنالوگ از آن‌ها استفاده می‌کنند، از کابل‌های شبکه که به کابل‌های LAN نیز معروف هستند استفاده می‌کنند. اما این موضوع چه تفاوتی برای ما دارد؟

همیشه به خاطر داشته باشید، زمانی که یک سیستم به جای بستر آنالوگ، روی بستر دیجیتال و سیستم‌های کامپیوتری پیاده‌سازی شود، امکان توسعه و رشد آن بیشتر خواهد بود. در مورد راه اندازی VOIP در بستر شبکه نیز به همین صورت است. زمانی که از سیستم ویپ به جای سانترال‌های قدیمی و آنالوگ استفاده می‌کنیم، می‌توانیم سیستم تلفنی خود را به هزاران شکل مختلف توسعه داده و قابلیت‌های مورد نیاز خود را روی آن پیاده‌سازی کنیم. در ادامه برای این که بیشتر با امکانات این سیستم تلفنی جذاب آشنا شوید قصد داریم به بررسی مزایا و امکانات راه اندازی VOIP در سازمان‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید

با پیاده سازی VOIP ، هزینه‌های تلفنی را کاهش دهید.

شاید به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از سیستم تلفنی VOIP بتوان کاهش هزینه‌های تلفنی سازمان را نام برد. استفاده از سیستم‌های VOIP به چند دلیل می‌تواند هزینه‌های سازمان شما را کاهش دهد که در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم.

  1. با راه اندازی VOIP ، دیگر لازم نیست برای تماس‌های داخلی شرکت هزینه‌ای برای خطوط مخابرات پرداخت کنید. به کمک این سیستم تمامی تماس‌های داخلی از طریق سیستم VOIP انجام می‌شود.
  2. با پیاده سازی VOIP ، دیگر لازم نیست برای تماس‌های بین شعب خود در داخل یا خارج از کشور هزینه پرداخت کنید. تمامی این تماس‌ها نیز می‌تواند از طریق بستر اختصاصی سازمان برقرار شود.
  3. برای راه اندازی ویپ ، نیازی به کابل کشی جداگانه برای سیستم تلفنی وجود ندارد. این سیستم می‌تواند روی بستر سیستم‌های شبکه کامپیوتری که در تمامی سازمان‌ها وجود دارد راه‌اندازی شود و این موضوع هزینه راه‌اندازی شما را به میزان چشم‌گیری کاهش می‌دهد.
  4. با پیاده سازی ویپ ، نیازی نیست برای تمامی کارمندان تلفن‌های سخت‌افزاری تهیه کنید. شما می‌توانید تلفن داخلی آن‌ها را به صورت نرم‌افزاری روی کامپیوتر یا تلفن همراهشان به آن‌ها تحویل دهید.
  5. با نصب ویپ به جای سیستم‌های آنالوگ، دیگر با توسعه سازمان نیازی نیست تجهیزات و سخت‌افزار‌های جدید برای مرکز تلفن تهیه کنید. تنها کافیست کاربران جدید سازمان را به بستر شبکه متصل کنید.
  6. با نصب VOIP به جای سیستم‌های آنالوگ می‌توانید فکس خود را به صورت نرم‌افزاری ارسال و دریافت کنید و در هزینه‌های تهیه کاغذ برای سازمان صرفه‌جویی کنید.

دسترسی به امکانات بی‌نظر، با راه اندازی ویپ در سازمان

همانطور که گفته شد سیستم‌های VOIP به دلیل استفاده از بستر شبکه به جای بستر آنالوگ می‌توانند امکانات بی‌نظیری را در اختیار شما قرار دهند. در ادامه به چند مورد از این امکانات اشاره می‌کنیم.

  1. تعریف بی‌نهایت داخلی برای کاربران و امکان تنظیم داخلی روی تلفن‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
  2. تعریف سیستم تلفن گویا به صورت کاملا پیش رفته و انعظاف‌پذیر
  3. تعریف فکس مجازی برای ارسال و دریافت فکس به صورت نرم‌افزاری
  4. با راه اندازی ویپ در سازمان خود می‌توانید به صورت کاملا حرفه‌ای مکالمات تلفنی را ضبط کنید.
  5. با پیاده سازی VOIP در سازمان خود می‌توانید، از هر نقطه از جهان که هستید به داخلی خود دسترسی داشته باشید.
  6. با نصب ویپ در سازمان می‌توانید بین تمامی شعبات خود ارتباط رایگان تلفنی برقرار کنید.
  7. با پیاده سازی سیستم تلفنی ویپ می‌توانید صف‌های پیشرفته برای تماس‌های تلفنی خود طراحی کنید.
  8. و هزاران هزار قابلیت پیشرفته دیگر که به کمک سیستم VOIP می‌توانید راه‌اندازی کنید.

با پیاده سازی ویپ از ماژول‌های توسعه سیستم تلفنی بهره‌مند شوید.

در کنار تمام مزایای و امکاناتی که برای سیستم‌های تلفنی VOIP نام بردیم، شما می‌توانید برای دسترسی به امکانات بسیار پیشرفته‌تر، اقدام به تهیه ماژول‌های نرم‌افزاری توسعه سیستم VOIP کنید. به کمک این ماژول‌ها که توسط شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف ایرانی و خارجی توسعه داده می‌شوند می‌توانید یک مرکز تماس تمام عیار برای برقراری ارتباط با مشتریان سازمان خود پیاده‌سازی کنید. اگر بخواهیم تمامی ماژول‌های توسعه سیستم تلفنی را در این مقاله نام ببریم شاید ساعت‌ها بتوانیم در مورد این نرم‌افزار‌ها بنویسیم. بنابراین برای آشنایی شما عزیزان با سیستم‌های تلفنی VOIP در ادامه تنها چند مورد از برترین ماژول‌های این سیستم تلفنی را نام می‌بریم.

  • ماژول دفترچه تلفن هوشمند: به کمک این ماژول شما به یک نرم‌افزار تحت وب هوشمند دسترسی خواهید داشت که می‌توانید تمامی اطلاعات مشتریان خود را درون آن ثبت کرده و هر زمان که احتیاج دارید تنها با یک کلیک با مشتری مورد نظر خود تماس تلفنی برقرار کنید. ایجاد دسترسی محدود برای کاربران، تهیه گزارشات دقیق از مشتریان، امکان ثبت اطلاعات دقیق مشتریان و ده‌ها قابلیت دیگر همگی از امکانات بی‌نظیر این ماژول نرم‌افزاری می‌باشند.
  • ماژول تماس خودکار: با راه اندازی ویپ در سازمان خود می‌توانید از ماژول تماس‌گیر خودکار بهره‌مند شوید. این ماژول لیست مشتریان شما را دریافت کرده و در زمان تعیین شده با آن‌ها تماس می‌گیرد و پیام صوتی مورد نظر شما را برای ایشان پخش می‌کند.
  • ماژول گزارشات تماس: به کمک این ماژول می‌توانید گزارشاتی دقیق از وضعیت تماس‌های سازمان خود تهیه کنید. گزارشاتی مانند: تعداد تماس‌های ناموفق، مدت زمان مکالمه داخلی‌ها، تعداد تماس‌های خروجی داخلی‌ها و ده‌ها نوع گزارش دیگر
  • سیستم نظرسنجی تلفنی: با راه اندازی VOIP در سازمان خود می‌توانید از ماژول نظرسنجی نیز بهره‌مند شوید. این ماژول مشتریان شما را بعد از هر تماس به سیستم نظر‌سنجی متصل کرده و نظر آن‌ها در مورد نحوه پاسخ‌گویی کارشناس شما می‌پرسد و در نهایت گزارشاتی دقیق از نحوه عملکرد کارکنان شما به شما ارائه می‌دهد.
  • سیستم کال‌بک در صف: این سیستم نوبت مشتریان در صف انتظار را ثبت کرده و به صورت خودکار با رسیدن نوبت آن‌ها با ایشان تماس می‌گیرد. این سیستم می‌تواند با حذف انتظار مشتریان رضایت آن‌ها را نسبت به سازمان شما جلب کند.
  • ......

فیجیکا ارائه دهنده خدمات راه اندازی VOIP و زیرساخت شبکه

گروه فیجیکا با به همراه داشتن سال‌ها تجربه و رزومه‌ای قدرتمند در ارائه خدمات به شرکت‌های خصوصی و دولتی آماده ارائه خدمات راه اندازی ویپ و سیستم شبکه به سازمان‌ها و ادارات شما می‌باشد. از جمله خدمات شرکت فیجیکا در زمینه سیستم‌های شبکه و مراکز تلفنی VOIP می‌تواند به مواردی که در ادامه نام می‌بریم اشاره نمود:

  • تامین انواع مختلفی از تجهیزات شبکه و سیستم‌های تلفنی VOIP با تضمین کیفیت و رقابتی بودن قیمت‌ها
  • ارائه مشاوره رایگان در زمینه طراحی زیرساخت شبکه سازمان‌ها و ادارات
  • راه‌اندازی زیرساخت شبکه سازمان‌ها بر اساس اخرین استاندارد‌های جهانی
  • ارائه راهکار‌های جدید و هوشمندانه در زمینه سرویس‌های نرم‌افزاری تحت شبکه و خدمات اکتیو شبکه
  • راه اندازی VOIP در سازمان‌ها با بالا‌ترین کیفیت و پایدار‌ترین حالت ممکن
  • ارائه انواع ماژول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای توسعه سیستم‌های تلفنی VOIP
  • برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی به صورت خصوصی و وبینار برای آموزش شبکه و سیستم‌های VOIP

تلفن: 91004313-021

آدرس وب‌سایت Figika.com :

ارسال نظر