آموزش خرید بیت کوین

بیت کوین چیست؟ بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟ برای خرید رمزارز باید به چه نکاتی توجه کرد؟

آموزش خرید بیت کوین

این روزها با رشد چشمگیر قیمت بیت‌کوین و دیگر رمزارزها نظیر اتریوم و ریپل، بازار رمزارزها برای بسیاری از افراد جذاب شده و ممکن است برخی برای خرید بیت‌کوین، اتریوم یا دیگر رمزارزها وسوسه شوند. اما کارشناسان سی سی پست توصیه می‌کنند اولین گام برای ورود به این بازار و اساسا هر بازار سرمایه دیگری کسب دانش و آگاهی است.

ما در این مقاله به اختصار اما جامع به مفاهیم اولیه بازار ارز دیجیتال مخصوصا بیت کوین پرداخته و نحوه انجام معاملات و خرید و فروش بیت کوین را آموزش خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

بیت کوین چیست؟ بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟ برای خرید رمزارز باید به چه نکاتی توجه کرد؟ آیا این کار قانونی است؟ چگونه می‌توان سود حاصل از خرید و فروش را نقد کرد؟ در ادامه به سوال های مهم در این زمینه پاسخ خواهیم داد.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟ بیت کوین اولین ارز دیجیتال یا رمزارز معرفی شده به دنیا است. این رمزارز در سال 2009 بصورت عمومی کار خود را آغاز کرد و در سال 2017 با افزایش قیمت شگفت‌انگیز خود وارد یک جریان اصلی شد. بیت کوین برای مدیریت تمامی تراکنش‌ها از یک شبکه غیرمتمرکز کامپیوتری بنام بلاکچین استفاده می‌کند. این مکانیزم مانند یک ثبت عمومی عظیم از هر معامله‌ای است و شبکه همه چیز را کنترل می‌کند و از یکپارچگی تراکنش‌ها و کنترل مالکیت بیت کوین‌ها اطمینان می‌یابد.

بیت کوین، رایج‌ترین ارز دیجیتال دنیا و یکی از پر طرفدارترین آنها در ایران است. تمایل برای خرید بیت کوین در ایران روز به روز بیشتر می‌شود و افراد زیادی هستند که می‌خواهند روی تجارت ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنند. برای ورود به چرخه مبادلات بیت کوینی باید از زیروبم روش‌های خرید و فروش این ارز دیجیتال، آگاهی داشته باشید. در این قسمت از خانه سرمایه به آموزش بیت کوین می‌پردازیم و مهم‌ترین گام‌ها در این زمینه را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نکات اولیه خرید بیت کوین در ایران

جالب است بدانید برخلاف تصور بسیاری از افراد، خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران چندان دشوار نیست و می‌تواند به راحتی اتفاق بیفتد، اگر قصد خرید بیت کوین داشته باشید، می‌توانید این ارز دیجیتال را با یک کارت بانکی به‌طور مستقیم بخرید یا ارز‌های دیجیتال دیگر خود را با بیت کوین تاخت بزنید. اکنون مراحل خرید را مرور می‌کنیم:

بیت کوین یکی از مهم ترین و بزرگ ترین ارزهای دیجیتال است،، پیشنهاد می‌‌شود که خرید و فروش این ارز حتما از طریق اینترنت انجام گردد. متاسفانه به دلیل تحریم‌هایی که در بازار معاملات جهانی علیه ایران وجود دارند، خرید و فروش بیت کوین از طریق صرافی‌های بزرگ و مطرح بین‌المللی امکان‌پذیر نیست. اما به هر حال، راه‌هایی وجود دارند تا کاربران ایرانی هم بتوانند تبادلات بیت کوینی را انجام دهند.

امن ترین راه خرید بیت کوین

امن‌ترین راه خرید بیت کوین مراجعه به یک وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال است. اگرچه بیت کوین را می‌توان به روش‌های دیگری مانند گروه‌های تلگرامی یا واتس‌اپی و یا از افراد حقیقی خریداری کرد، امن‌ترین روش، مراجعه به یک وب‌سایت صرافی معتبر است. به‌دلیل تراکنش‌های نیمه‌ناشناس بیت کوین، خرید این ارز دیجیتال از طریق شبکه‌های اجتماعی و افرادی که شناخت کافی از آنها ندارید، ریسک بسیار بالایی دارد.

برای خرید بیت کوین چه مراحلی باید طی شوند؟

مراحل خرید بیت کوین

برای اینکه بتوانید وارد چرخه‌ معاملات بیت کوینی شده و به راحتی خرید و فروش کنید، باید مراحلی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را پشت سر بگذارید:

  • یک کیف پول نصب کنید

یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی که به هنگام آموزش بیت کوین با آن روبه‌رو می‌شوید تهیه‌ «کیف پول بیت کوین» است. کیف پول، محلی برای نگهداری و حفظ پول‌های دیجیتال شما است که همه‌ معاملات خود را از طریق آن انجام می‌دهید.

در واقع، هر آنچه که برای خرید و فروش بیت کوین احتیاج دارید، مانند آدرس عمومی و کلید خصوصی در کیف پول شما قرار دارد. کیف پول‌های قابل استفاده برای بیت کوین به سه شکل عرضه می‌شوند:

نسخه‌ سخت‌افزاری به صورت فلش مموری

نسخه‌ نرم‌افزاری قابل اجرا روی دسکتاپ و موبایل

نسخه‌ کاغذی

در حال حاضر، کیف پول «بلاک چین» مهم‌ترین و محبوب‌ترین کیف پولی است که برای بیت کوین استفاده می‌شود. کیف پول بلاک چین، محیطی ساده و آسان دارد که استفاده از آن را برای همه افراد ممکن می‌سازد. این کیف پول می‌تواند روی تمام دستگاه‌های دیجیتال نصب شود و به کمک آن، کاربران می‌توانند به راحتی فرآیند ارسال و دریافت ارزهای دیجیتالی و رمزگذاری شده‌ خود را انجام دهند.

  • پیدا کردن فروشنده‌ معتبر

حالا به گام دوم از آموزش خرید بیت کوین می‌رسیم. در این گام باید درخواست خرید بیت کوین خود را با رقمی که مورد نظرتان است، ثبت کنید. البته این گام در مورد کسانی است که مبادلات خود را از طریق سایت و آنلاین انجام می‌دهند.

زمانی که فروشنده‌ای با رقم مورد نظر شما برای فروش بیت کوین موافقت کرد، خرید بیت کوین انجام می‌شود. اگر می‌خواهید از شخص حقیقی و به شکل حضوری بیت کوین بخرید می‌توانید در صرافی‌های آنلاینی که فضای این کار را فراهم کرده‌اند ثبت نام کنید؛ سپس با انتخاب شهر محل سکونت خود درخواست خرید بزنید. بلافاصله آگهی‌های مربوط به فروش بیت کوین در شهر مورد نظر شما نمایش داده می‌شوند.

پس از آن با شماره‌ای که شخص فروشنده از خود در سایت قرار داده است تماس می‌گیرید، جایی قرار می‌گذارید و بیت کوین خود را می‌خرید. انتخاب فروشنده‌ معتبر هم نکته‌ دیگری است که باید مهارت آن را به دست بیاورید.

معمولا در کنار نام فروشنده‌ها آمار تعداد معامله‌ای که تاکنون انجام داده‌اند نمایش داده می‌شود. ‌فروشنده‌ای را انتخاب کنید که آمار بالاتری دارد و در ضمن روش پرداختی که مد نظر او است با روش پرداختی که برای شما راحت‌تر است یکی باشد.

صرافی های معتبر بیت کوین

صرافی کریپتولند

اگر به دنبال قدیمی‌ترین و معتبرترین صرافی ایرانی ارزهای دیجیتال می‌گردید می‌توانید به سراغ صرافی «کریپتولند» بروید. این صرافی در دو کشور ایران و مالزی شعبه دارد. وجود گزینه‌هایی مانند کارمزد بسیار پایین، امنیت بالا، پشتیبانی از ۲۰۰ نوع ارز دیجیتال و پاسخگویی قوی به کاربران باعث شهرت این صرافی ایرانی شده‌اند.

صرافی والکس

دومین جایگاه صرافی‌های معتبر ایران به «والکس» تعلق می‌گیرد. این صرافی با وجود پشتیبانی قوی و امنیت بالا تنها از شش نوع ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در ضمن، کارمزدهای این سایت بین «۰.۲» تا «۰.۴» درصد است که برای بسیاری از معامله‌گران ارزهای دیجیتال، بالا است.

صرافی نوبیتکس

«نوبیتکس» اولین صرافی ایرانی است که از معاونت فناوری ریاست‌جمهوری تاییده گرفته است. شما می‌توانید در این صرافی، تمام ارزهای دیجیتال را معامله کنید. با وجود آنکه احراز هویت در این صرافی بسیار آسان است اما کارمزدهای بالایی می‌گیرد.

صرافی اکسیر

در این صرافی، مزایا و معایب در دوشادوش هم حرکت می‌کنند. مثلا وجود اپلیکیشن صرافی و امنیت بالای آن در شمار مزیت‌هایش قرار می‌گیرند. اما کارمزد بالا و پشتیبانی از ۱۲ نوع ارز دیجیتالی چهره مزیت‌هایش را کمر‌نگ می‌کنند.

ارسال نظر