آموزش طراحی سایت حرفه ای چه ویژگی ها و سرفصل هایی دارد؟

آموزش طراحی سایت یکی از مراحل اولیه و مهم برای قدم گذاشتن در دنیای کسب و کار آنلاین است، در این مقاله شماره با ویژگی‌های یک دوره آموزشی حرفه‌ای آشنا خواهیم کرد.

آموزش طراحی سایت حرفه ای چه ویژگی ها و سرفصل هایی دارد؟

با توجه به گسترش تکنولوژی های وابسته به توسعه وب، شاهد پیشرفت های فراوانی هستیم که در کسری از ثانیه در این عرصه اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال، بیشتر از 90 درصد برنامه های تولید شده در جهان، برنامه های تحت وب هستند که هدف اغلب برنامه نویسان تحت وب نیز این است که خروجی کار برنامه نویسی شان به صورت سایت باشد.

در نتیجه بهتراست بدانید که طراحی سایت، مقدمه ورود به دنیای وب محسوب می‌شود. زیرا، امروزه تمام برنامه های موجود همچون برنامه های موبایل ها نیز تحت وب می‎باشند و با زبان های برنامه نویسی HTML,CSS و جاوا اسکریپت تولید می‎‌شوند. از سوی دیگر، تعداد سایت های ساخته شده توسط React (ری اکت کتابخانه ای جذاب از جاوا اسکریپت است که در ساخت وب سایت و اپلیکیشن، کاربرد فراوانی دارد) نیز رو به افزایش است.

تعریف طراحی سایت به زبان ساده

اگر بخواهیم به طور کاملا ساده و مختصر طراحی سایت را توضیح دهیم، باید بگوییم که "طراحی سایت (Web-Design) به مراحل طراحی و ساخت یک پایگاه اینترنتی گفته می‎شود که در آن، به معرفی، اطلاع رسانی، ارائه محصول یا خدمات پرداخته می‌شود. طراحی سایت طی یک فرایند تقریبا طولانی و البته تخصصی انجام می‎شود و از آموزش وردپرس گرفته تا طراحی گرافیکی و پیاده سازی کدنویسی باز بان مختلف و... را شامل می‌شود."

آموزش طراحی سایت چه مزایایی دارد؟

اکثر علاقمندان به حوزه وب، از سختی ها و پیچیدگی های طراحی سایت واهمه دارند و تصور می‌کنند که قادر نیستند در این زمینه همچون افراد موفق و حرفه ای عمل کنند. یکی از دلایل عدم ورود به این حیطه، عدم شناخت کافی نسبت به پتانسیل ها و مزایای آن است. امروزه زندگی مردم، به دنیای وب و فضای دیجیتال گره خورده و این امر، یک فرصت استثنایی برای صاحبان کسب و کارهای مختلف ایجاد نموده است. چرا که نحوه خرید مایحتاج روزانه مردم تغییر کرده و آن ها برای خرید یک شکلات، ماشین و حتی اجاره ویلا در نزدیکی سواحل، دائما در حال سرچ کردن هستند.

وب سایت ها در حال حاضر خدمات بسیار گسترده ای را به مردم ارائه می‎کنند. از سوی دیگر، کسب و کارهای مختلف با کمک طراحان سایت ها، می‎توانند نسبت به معرفی برند، افزایش فروش محصول و جذب حذاکثری مخاطبان اقدام کنند. این در حالی است که برای موفقیت در بازار پر رقابت امروزی، طراحی و راه اندازی یک سایت حرفه ای، کمک فراوانی به دیده شدن کسب وکارها می‎کند و آن ها را به رشد و توسعه دلخواهشان خواهد رساند. هرچند که عدم حضور در دنیای وب و نداشتن سایت نیز، آسیب های جبران ناپذیری را به کسب و کارها وارد می‎کند.

بنابراین، اگر صاحب یک کسب و کار سنتی، نوپا، آنلاین و.. هستید یا باید خودتان طراحی و راه اندازی سایت را آموزش ببینید و یا هزینه بالایی برای سفارش طراحی و راه اندازی سایت، به متخصصین این حوزه بپردازید.

بازار کار طراحی سایت چگونه است؟

آیا می‎دانید امروزه بیش از یک میلیارد و 700 میلیون وب سایت وجود دارد که به دلیل استقبال مردم از شیوه های آموزش آنلاین، خرید از فروشگاه های اینترنتی، سرگرم شدن با اپلیکیشن ها و سایت هایی همچون دانلود فیلم و موسیقی و... در حال گسترش است؟

بنابراین، نه تنها کسب و کارهای آنلاین، بلکه تمام کسب و کارها و افرادی که در حوزه های مختلف کاری فعالیت می‌کنند؛ نیازمند داشتن یک وب سایت برای معرفی کسب وکار، حرفه و مهارت هایشان هستند. از سوی دیگر، تعداد زیادی از این افراد، هیچ گونه تخصصی راجع به طراحی سایت ندارند و شدیدا نیازمند طراحان حرفه ای و کاربلد سایت هستند. پس، بازار کار طراحی سایت، بسیار پررونق است و صاحبان کسب و کارهای مختلف، حاضرند برای داشتن یک وب سایت حرفه ای و مدرن، هزینه خوبی نیز پرداخت می‌کنند.

همچنین شما برای می‌توانید برای راه اندازی وب سایت شخصی یا کاری خود نیز در دوره های استاندارد آموزش طراحی سایت شرکت کرده و خودتان در این امر خودکفا شوید. زیرا هنگامی که بتوانید سایت خود ر از صفر طراحی کرده و به مرحله راه اندازی برسانید، هزینه بالایی برای طراح سایت پرداخت نمی‌کنید، سایت را مطابق نیاز مخاطبان و سلیقه خود طراحی کرده و حتی هنگام بروز مشکل نیز خودتان می‎توانید سایت تان را پشتیبانی کنید.

اگر تمایل دارید بدانید در آموزش طراحی سایت چه مباحثی ضروری هستند، همچنان همراه ما باشید.

بهترین آموزش طراحی سایت

بهترین آموزش طراحی سایت، شامل چه سرفصل هایی است؟

در ادامه به بررسی سرفصل‌های آموزشی طراحی سایت می‌پردازیم و شماره با یک دوره‌ی کامل و جامع آموزش طراحی سایت آشنا خواهیم کرد .

آموزش وردپرس و راه‌ اندازی سایت

وردپرس، به دلیل مزیت های فراوانش همچنان در صدر سیستم های مدیریت محتوا قرار دارد که به شما اجازه می‎دهد سایت دلخواه تان ( آموزشی، فروشگاهی، خدماتی، تبیغاتی، شرکتی و...) را طراحی کنید.

آموزش فروشگاه آنلاین با وردپرس

اگر می‎خواهید به صورت جدی طراحی سایت را یاد بگیرید و درآمد خود را چندین برابر افزایش دهید، بایستی کار با افزونه های مختلف وردپرس همچون ووکامرس را به خوبی آموزش ببینید. زیرا این افزونه ها به شما کمک می‎کنند با توجه به نوع کسب و کارتان، فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید.

آموزش طراحی قالب وردپرس

یادگیری اصول طراحی قالب وردپرس، از دیگر مباحث ضروری در آموزش طراحی سایت است که نباید به هیچ عنوان از آن غافل شوید. بهتر است بدانید که فراگیری نحوه طراحی قالب وردپرس، به شما کمک می‎کند تا بتوانید در آینده تغییرات دلخواه خود را بر روی سایت وردپرسی تان اعمال کنید.

آموزش کاربردپذیری و ارزیابی تجربه کاربری (User Experience Design)

تجربه کاربری، احساس و حالتی است که افراد هنگام استفاده از یک محصول تجربه می‎کنند. علاوه بر ان، تجربه کاربری بر برند یک محصول و عواطف کاربران نیز اثرگذار است. بنابراین، بخش مهمی از فرآیند طراحی سایت، توجه و همینطور اعمال جزئیات دانش تجربه کاربری (UX) می‎باشد.

آموزش کدنویسیHTMl5 و CSS3

احتمالا شما هم بارها با این سؤال مواجه شده اید که صفحات یک وب سایت چگونه ایجاد می‌شوند؟ ساختار پایه صفحات وب که تمامی عناصر یک وب سایت بر روی آن پیاده می‌شوند با استفاده از HTML بوجود می‎آیند. بنابراین، HTMLبدنه اصلی صفحات یک وب سایت است و CSS ظاهر یک وب سایت را می‎آفریند. یعنی به کمک کدنویسی با استفاده از CSS می‌توانید عناصر موجود در استایل وب سایت مثل فونت، سایز، رنگ، فونت و… را ایجاد کنید.

در نهایت برای طراحی قالب وردپرس و چینش اجزاء آن به آخرین نسل از هر دو زبان بالا نیاز دارید یعنی زبان های کدنویسی HTMl5 و CSS3

آموزش BootStrap

بوت استرپ، یک فریم ورک رایگان و منبع باز از زبان CSS است که از آن در طراحی سایت های واکنشگرا (Responsive) استفاده می‎شود. بوت استرپ، شامل مجموعه ای از ابزارها است که علاوه بر امکان طراحی سایت با قابلیت سریع پاسخگویی، ظاهر کاربرپسندی نیز به سایت می‎بخشد.

آموزش صفحه ‌ساز المنتور وردپرس

صفحه ساز المنتور وردپرس، بهترین صفحه‌ساز وردپرس است که در طراحی سایت بدون نیاز به کدنویسی، نقش مؤثری دارد.

آموزش سایت Responsive

طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا، روشی در طراحی وب سایت است که باعث می‎شود صفحات سایت در دستگاه های مختلف و با اندازه های متفاوت، به خوبی نمایش داده شود. یعنی ظاهر وب سایت در تمام دستگاه هایی که کاربر توسط آن سایت را مشاهده می‌کند (مانند تبلت، لپ تاپ، موبایل و...) بهینه خواهد بود.

آموزش تبدیل طرح گرافیکی PSD به HTML

از دیگر بخش‌های مهم در آموزش طراحی سایت یادگیری تبدیل طرح گرافیکی یا XD به کد HTML می‎باشد.

تبدیل طرح گرافیکی یا XD به کد  HTML

آموزش فارسی سازی قالب وردپرس

از آنجایی که قالب وردپرس لاتین است و به صورت چپ چین اجرا می‌شود؛ هنگامی که قصد دارید قالب را به فارسی تبدیل کنید با مشکل بهم ریختگی کلمات مواجه خواهید شد. پس ضروری است که فارسی سازی قالب وردپرس را به خوبی بیاموزید.

آموزش تحلیل پروژ‌ه‌های اپ و موبایل

تسلط بر مهارت هایی همچون حل مسأله در افراد تازه کار ضروری است اما در طراحی سایت، تسلط بر مهارت تحلیل پروژه باعث می‌شود، در شغل خود حرفه ای تر عمل کنید. بنابراین یکی از مباحث مهم آموزش طراحی سایت، تحلیل صحیح مراحل یک پروژه و تخمین بخش‌ های مختلف از نظر زمان، هزینه و انرژی خواهد بود.

آشنایی با دوره آموزش طراحی سایت آرنیکاوب

با توجه به آنچه گفته شد، اگر قصد دارید طراحی سایت را به صورت کاملا استاندارد و حرفه ای آموزش ببیند؛ آرنیکاوب با برگزاری دوره های اموزش طراحی سایت، همراه شما خواهد بود. آرنیکاوب دارای 13 سال سابقه تدریس در دوره های مختلف طراحی سایت و جذب افراد مستعد در این حیطه است و توانسته ضمن آموزش جدیدترین مباحث روز، طراحان سایت حرفه ای بسیار زیادی را روانه بازار کار داخل کشور کند که برخی از آن ها در حال حاضر بر روی پروژه های خارجی نیز در حال فعالیت هستند.

هرچند این دوره برای افرادی که به دنیای وب و حرفه طراحی سایت علاقمند هستند بسیار مفید است اما سرفصل ها و مباحث آموزشی آن به نحوی طراحی و تدوین شده است که مناسب سایر افراد علاقمند به کسب درآمد در منزل و صاحبان کسب و کارهایی که می‎خواهند سایت خود را از صفر راه اندازی کنند نیز می‌باشد.

برای آشنایی بیشتر با جزئیات دوره آموزش طراحی سایت آرنیکاوب، اینجا را کلیک کنید.

ارسال نظر