آیا رزرو هتل بی ستاره یا ستاره دار در استانبول مهم است؟

استانبول؛ هر ساله میلیون ها گردشگر از کشورهای مختلف دارد. البته، ایرانی ها بیشتر از سایر کشورها به استانبول سفر می کنند. خرید بلیط ارزان تهران استانبول مساوی است با سفر به دو قاره. یکی آسیایی و دیگری اروپایی.

آیا رزرو هتل بی ستاره یا ستاره دار در استانبول مهم است؟

استانبول را حداقل یک بار هم که شده باید ببینید

استانبول؛ هر ساله میلیون ها گردشگر از کشورهای مختلف دارد. البته، ایرانی ها بیشتر از سایر کشورها به استانبول سفر می کنند. خرید بلیط ارزان تهران استانبول مساوی است با سفر به دو قاره. یکی آسیایی و دیگری اروپایی.

استانبول سالهاست که به خاطر جاذبه های دیدنی، جزیره های گردشگری و امکانات بی شمارش به یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان تبدیل شده است. دیدنی های استانبول همانطور که گفته شد بی شمار است. از مسجدها، کاخ ها، موزه ها، جزیره ها، سواحل و بازارهای تاریخی اش تا مکان های بی شمار دیگر!

مهم نیست در استانبول هتل تان چند ستاره دارد. اصلا بی ستاره است یا 7ستاره. مهم دیدن مکان هایی است که گفتیم و اینکه شما حداقل یک بار هم که شده در عمرتان آن ها را ببینید.

اگر امکانات مالی خوبی دارید که می توانید لوکس ترین هتل ها را رزرو کنید و اگر امکانات مالی تان ضعیف است نیازی به نگرانی نیست. چون هتل آپارتمان و هتل های ارزان قیمتی هم در استانبول وجود دارند که در کنار امکانات به نسبت خوب شان برای سفرتان کافی هستند فقط باید دنبال بلیط ارزان تهران استانبول باشید یا اصلا بلیط ارزان هرشهری که در ایران زندگی می کنید.

استانبول آنقدر جاهای گردشگری دارد که نیازی به ساعت ها ماندن در هتل ندارید و فقط شب ها برای استراحت لازم است به هتل تان سر بزنید. در این مقاله می خواهیم به معرفی 5 مکان گردشگری استانبول بپردازیم که می خوانید.

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه یکی از دیدنی و زیباترین مکان های تاریخی دنیاست. این مکان به معماری بی نظیرش شهره است و در قرن6 میلادی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته. ایاصوفیه، هزار سال کلیسای مسیحیت بوده و پس از حمله ترک های عثمانی به مسجد تبدیل شده است. سلیمان اول همچنین، بعد از این تصرف دستور داده بود که نقاشی ها و نگارگری های معروف مسیحی را بپوشانند تا اولین نماز جمعه در این مسجد اقامه شود.

به دستور مصطفی آتاتورک، رئیس جمهور وقت پس از تغییر دولت ترکیه به جمهوری این مجسد به موزه تاریخی تبدیل شد. همچنین، گنبد این بنای تاریخی مهم ترین نماد استانبول هم هست. هم اکنون در ایاصوفیعه، مقدار زیادی از اشیای تاریخی و مذهبی و دیوارنگارهای قدیمی و اشیای ارزشمند دوران بیزانس نگهداری می شود.

برج دختر

رزرو هتل بی ستاره یا ستاره دار در استانبول- برج دختر

در نزدیکی سواحل استانبول برج زیبا و کوچکی وجود دارد که به برج دختر معروف است. در مورد این برج افسانه ها و روایت های متعددی وجود دار که با دیدن آن می توانید هم با این افسانه ها از نزدیک آشنا شوید و هم نمای زیبای آن را از نزدیک که پر است از دیوارهای زیبای نقاشی شده تماشا کنید.

این برج در سال 2000 بازسازی شده و قدمت آن به سال 24 قبل از میلاد می رسد.

تنگه بسفر

تنگه بسفر-هتل بی ستاره یا ستاره دار در استانبول

شاید این تنگه را در سریال های مشهور ترکیه ای دیده باشید. مرز آسیا و اروپا در ترکیه با تنگه بسفر جدا می شود. این تنگه همچنین، دریای سیاه و مرمر را نیز پیوند می دهد. یکی از دیدنی ترین مکان های استانبول تنگه بسفر است. کشتی های تجاری نیز از این تنگه روزانه حرکت می کنند که دیدن آنها نیز خالی از لطف برای گردشگران نیست. کشتی سواری و تمشای سواحل زیبای استانبول یکی دیگر از جاذبه های آن محسوب می شود که اگر به این شهر سفر کردید باید حتما یک بار هم که شده آن را امتحان کنید.

برج گالاتا

برج گالاتا، یکی از مکان های دیدنی و چشم نواز استانبول است که در آن می توانید معماری قرون وسطی را ببینید. بهترین نمای استانبول را می توان از برج گالاتا تماشا کرد. این برج پر است از کافه و رستوران های قدیمی که از آن ها هم می توانید دیدن کنید.

خیابان استقلال

یکی از شلوغ ترین و دیدنی ترین خیابان های استانبول، خیابان استقلال است. این خیابان به علت شلوغی و وجود فروشگاه های مختلف به یکی از محبوب ترین خیابان های استانبول شهره است که گردشگران هم بسیار طرفدار آن هستند. رستوران، کافه و فروشگاه ها و برندهای مختلفی در خیابان اسنقلال وجود دارد و اگر دنبال گشت و گذار کوتاهی در شهر استانبول هستید توصیه می کنیم که حتما به این خیابان بروید. پخش موسیقی زنده و نوازنده های خیابانی در این خیابان هم به نشاط و جذابیت آن افزوده است.

ارسال نظر