راه های افزایش و بالا بردن اینگیجمنت در اینستاگرام

رسانه کلیک - نرخ تعامل بالا یکی از ضروری‌ترین اتفاقاتی است که در اینستاگرام باید رخ دهد تا به موفقیت برسید؛ بنابراین جای تعجب ندارد که تمام بلاگرها، شرکت‌ها و همچنین مدیران بازاریابی این شبکه اجتماعی اصل و تمرکز را بر افزایش میزان اینگیجمنت بگذارند.

راه های افزایش و بالا بردن اینگیجمنت در اینستاگرام

متأسفانه، به دلیل تغییرات مداوم در آپدیت‌های اینستاگرام و همچنین به روز رسانی مکرر الگوریتم آن، رسیدن به برنامه و روش درستی برای افزایش اینگیجمنت را کمی سخت کرده است؛ اما ناامید نشوید.

تاکتیک‌ها و روش‌های خوب و متفاوتی وجود دارد که می‌توانید با کمک آنها میزان تعامل در پیج اینستاگرام را بالا ببرید و همچنین کاری کنید که افراد بیشتری شما را در این پلتفرم پیدا کنید، در پی آن دنبال کننده بیشتری داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم تا راه های افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام را بیان کنیم و با بیان این روش‌ها به شما کمک کنیم تا در این پلتفرم قوی‌تر ظاهر شوید.

1. هر روز با اکانت خود در پیج‌های مشابه فعالیت داشته باشید

قبل از تولید محتواهای جذاب برای اینستاگرام و انتشار پست، کمی زمان بگذارید و با دیگر پیج‌های مشابه تعامل داشته باشید، به خصوص پیج‌هایی که محتوای آنها درست همان محتوایی است که شما منتشر می‌کنید.

یکی از قوانین مهم در اینستاگرام این است که با درگیر شدن با دیگر پیج‌ها میزان اینگیجمنت خود را افزایش دهید. با تعامل با سایر کاربران در این پلتفرم، شانس دیده شدن خود را افزایش می‌دهید. هرچه بیشتر با حساب‌های کاربری همچنین پست‌های مشابه درگیر شوید، حساب شما بیشتر دیده می‌شود و از کسانی که پست‌ها و پیج آنها را دیدن کردید، بازدید و تعامل مشابه دریافت خواهید کرد.

اما، یکی از اصلی‌ترین کارها این است که سراغ پیج‌های باکیفیت بروید تا به طبع تعامل باکیفیت دریافت کنید.

به عنوان مثال، اگر حساب کاربری و پیج شما کاری است و در زمینه مد فعالیت دارد، سراغ تگ مد، اینفلوئنسرهای مد و زیبایی، پیج‌های الهام بخش مد و غیره بروید و خود را با محتوای آنها درگیر کنید. به این ترتیب، شما خودتان را در مقابل مخاطبان مناسب قرار می‌دهید، که علاقه مند به محتوای شما هستند و همان چیزی را تبلیغ می‌کنند که شمار ارائه می‌دهید و یا می‌فروشید.

2. قبل و بعد از انتشار پست کمی با دیگر محتواها در فید تعامل داشته باشید

مطمئنا می‌خواهید پست شما برای افراد بیشتری به نمایش دربیاید و افراد بیشتری با آن درگیر شوند. تعامل بیشتر بلافاصله بعد از انتشار پست، بدین معناست که الگوریتم اینستاگرام تشخیص دهد که پست و محتوای شما چیزی است که احتمالاً برای بسیاری از دنبال کنندگان شما جالب خواهد بود و همین موضوع باعث می‌شود پست در فید افراد بیشتری در میان اولین پست‌ها به نمایش دربیاید.

اما چگونه می‌توانید در مدت زمان کوتاهی تعامل کافی در اینستاگرام ایجاد کنید؟

کمی قبل و بعد از ارسال پست خود، با دیگر اکانت‌ها و محتوای آنها تعامل داشته باشید و به محتوای آنها عکس العمل نشان دهید.

با این کار احتمال افزایش بازدید از پروفایل خود را افزایش می‌دهید، آخرین پست شما را در اولین ساعت ارسال لایک زیادی دریافت خواهد کرد و به این ترتیب میزان بازدید و اینگیجمنت افزایش می‌یابد. مطمئناً، لایک‌ها و کامنت‌هایی که می‌گذارید می‌توانند بیشترین تأثیر را در جذب مخاطب داشته باشند و به این ترتیب به هدف خود می‌رسیدید.

3. از هشتگ‌های طولانی‌تر استفاده کنید

هشتگ‌های طولانی‌تر دقیق‌تر و خاص‌تر هستند و زمینه و محتوای پیج شما را بهتر به نمایش می‌گذارند. هر چه هشتگ شما طولانی‌تر باشد، در میان هشتگ‌ها پست‌های مرتبط کمتری دارد و به این معنی که محتوای شما به احتمال زیاد بیشتر توسط افراد مشتاق کشف می‌شود و در نتیجه لایک و اینگیجمنت بیشتری دریافت خواهید کرد.

هشتگ‌هایی هستند که میلیون‌ها پست در آنها قرار دارد و به همین دلیل استفاده از این هشتگ‌ها می‌تواند پست و محتوای شما را در میان دیگر پست‌ها گم کند و این یعنی پست نمی‌تواند کاربر بیشتری را درگیر کنید.

4- کپشن‌های بهتری بنویسید

الگوریتم اینستاگرام به گونه‌ای است که هر چه مخاطب و کاربر زمان بیشتری را برای یک پست بگذارد، به آن بیشتر اهمیت می‌دهد و به طبع میزان اینگیجمنت پیج بالاتر می‌رود. این حالت تنها با یک محتوا و کپشن عالی به دست می‌آید.

می‌توانید چند مدل کپشن نویسی را برای پست‌های خود در نظر بگیرید. کپشن شما می‌تواند یک محتوای طولانی و دقیق باشد که داستانی را روایت می‌کند. می‌تواند یک عنوان کوتاه و نقطه باشد که تصویر را شرح دهد و مخاطب را به فکر فرو ببرد. می‌تواند جدی و قابل تأمل یا خنده دار و طنز باشد.

می‌توانید با طرح یک سؤال کاربران را تشویق کنید با محتوای شما درگیر شوند. برای اینکه میزان لایک و کامنت بیشتری داشته باشید، نباید از قدرت قلم و محتوای خود چشم پوشی کنید.

5. عکس‌های بیشتری از افراد پست کنید (مانند خودتان!)

آیا می‌دانید عکس‌های چهره 38٪ بیشتر از عکس‌های بدون چهره و شخص لایک دارند؟

به همین دلیل در طراحی و انتشار پوستر های تبلیغاتی جذاب باید سراغ محتواهای تصویری بروید که اشخاص نیز در آن حضور داشته باشند! ارسال عکس از افراد راهی عالی (و آسان) برای افزایش تعامل و اینگیجمنت است. مهم نیست که چه چیزی را در اینستاگرام می‌فروشید یا تبلیغ می‌کنید، شما همیشه می‌توانید افراد را در استراتژی خود درگیر کنید.

از اینستاگرام فقط برای تبلیغ استفاده نکنید. این امر در مورد هر شبکه اجتماعی صادق است. اما در اینستاگرام بیشتر اهمیت دارد. به خصوص که در آن شما می‌توانید همه‌ی انواع تبلیغات تصویری که شرکت‌تان انجام داده را به اشتراک بگذارید. بهتر است این کار را نکنید.

می‌توانید تصاویری از اعضای تیم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی پست کنید. حتی می‌توانید عکس‌های ارسال شده توسط مشتریان خود را به اشتراک بگذارید. عکس‌های اشخاص می‌توانند، تصاویری از مدل‌های شما با کالای شما باشند. بی اندازه گزینه برای این محتوا در اینستاگرام دارید. اشتراک عکس از چهره به شما کمک می‌کند تا برند خود را انسانی نشان دهید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و البته میزان جذابیت پیج خود را افزایش دهید.

6. در اسرع وقت به نظرات پاسخ دهید

پاسخ به نظرات برای ادامه دادن مکالمه و کمک به انتقال پست شما به فید دنبال کنندگان شما امری حیاتی است. وقتی میزان کامنت و پاسخ‌ها به کامنت‌ها بیشتر شود، اینستاگرام پست شما را به عنوان یک محتوای با ارزش می‌شناسد که احتمالاً برای دیگران نیز جالب خواهد بود. بنابراین، هزار و یک دلیل برای به تعویق انداختن کارهای خود دارید تا به کامنت‌ها در اسرع وقت پاسخ دهید! بلافاصله بعد از هر کامنت به آن پاسخ دهید که آن را فراموش نکنید.

7. محتوای خود را در بهترین زمان ارسال کنید

آیا می‌دانید بهترین زمان ارسال پست چه زمانی است؟ اگر نمی‌دانید، وقت آن است که بفهمید! بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام اساساً زمانی است که منجر به بیشترین میزان تعامل با حساب کاربری شما می‌شود. با استفاده از Instagram Insights می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید. زمان‌های مختلف ارسال برای پست‌ها خود ترتیب دهید و با بررسی آنها بهترین زمان را در پیج خود پیدا کنید.

8- از طریق استوری‌ها توجه کاربر را به پست خود جلب کنید

به هیچ عنوان نمی‌توان در مورد اینگیجمنت صحبت کرد و حرفی از استوری به میان نیاورد. افزایش تعامل در استوری‌ها موضوع کاملاً دیگری، چرا که کارهای زیادی در این بخش از پیج خود می‌توانید انجام دهید که کاربر را بیشتر با محتوای پیج خود درگیر کنید. با این حال، می‌توانید از قابلیت استوری اینستاگرام برای جلب توجه به پست‌های جدید در فید خود و افزایش تعامل از این طریق استفاده کنید.

فقط سعی کنید تا تمام موارد داخل پست را در استوری عنوان نکنید تا مخاطب را هنوز تشنه خواندن و مشاهده ست خود نگه دارید.

پیاده سازی همه این تاکتیک‌ها باعث افزایش نرخ تعامل یا همان اینگیجمنت پیج شما می‌شود، مخاطبان شما را به محتوایی که تولید می‌کنید بیشتر علاقه مند می‌کند و همچنین میزان دنبال کننده بیشتری می‌توانید جذب کنید.

منبع: وب سایت رسا

ارسال نظر