برای تامین امنیت پارکینگ دزدگیر بهتر است یا دوربین مداربسته؟

پارکینگ‌های منازل به‌عنوان یک مکان امن برای مراقبت از خودرو شناخته می‌شدند. اما این روزها با امکان کپی کردن ریموت‌های درب پارکینگ آمار سرقت ماشین و موتورسیکلت از داخل پارکینگ‌ها نیز گسترش پیدا کرده است.

برای تامین امنیت پارکینگ دزدگیر بهتر است یا دوربین مداربسته؟

متاسفانه سارقین از هر درب بسته‌ای عبور می‌کنند و اقلام مورد نظر را به سرقت می‌برند. به همین خاطر استفاده از سیستم‌های امنیتی رواج بسیاری پیدا کرده است. بخشی از این سیستم‌های امنیتی را دوربین‌های مداربسته و دزدگیرهای اماکن تشکیل می‌دهند. در ادامه این مقاله قصد دارید بررسی کنیم که برای تامین امنیت پارکینگ دزگیر بهتر است یا دوربین مدار بسته؟ برای رسیدن به یک پاسخ دقیق با ما همراه باشید.

آیا دوربین مداربسته برای امنیت کافی پارکینگ است؟

افراد بسیاری برای تامین امنیت پارکینگ خصوصا در مجتمع‌های مسکونی یا اداری و تجاری اقدام به نصب دوربین مداربسته می‌کنند. اما متاسفانه حتی با وجود دوربین‌های مداربسته پیشرفته و دقیق باز هم شاهد سرقت‌های بی‌شماری هستیم. دلیل این موضوع این است که دوربین مداربسته فقط وظیفه ثبت تصاویر را دارد و بیشتر به‌عنوان یک سیستم نظارتی شناخته می‌شود. دوربین‌های مداربسته قابلیت ارسال تصاویر به‌صورت زنده را روی گوشی‌های موبایل یا گیرنده‌های مختلف دارند. اما درصورتی‌که این تصاویر توسط فردی در آن واحد مشاهده نشود امکان پیشگیری از سرقت وجود ندارد.

دوربین‌های مدار بسته فقط در شرایطی کاربردی هستند که در مکان‌های مورد نظر یک نفر به‌عنوان نگهبان یا سرایدار حضور داشته باشد. در چنین شرایطی با وجود حضور یک نفر می‌توان با اطلاع‌رسانی سریع به پلیس از وقوع سرقت یا هر حادثه دیگری جلوگیری کرد. یکی دیگر از نکته‌های مهمی که درباره دوربین‌های مدار بسته وجود دارد قیمت بالای این محصولات است. نصب دوربین‌های مداربسته هزینه‌های هنگفتی را به افراد متحمل می‌کند اما کاربرد قابل توجهی ندارد. اما در مقابل دوربین‌های مداربسته با استفاده از ابزار پیشرفته‌ای به نام جی پی اس خودرو می‌توان در مقابل هر سارقی ایستادگی کرد. در بخش‌های بعدی بیشتر به عملکرد این سیستم امنیتی مخصوص خودرو می‌پردازیم.

با محدودیت‌های دوربین مداربسته آشنا شوید

هنگام ورود به پارکینگ‌های ساختمان‌های بزرگ و کوچک با برچسبی مواجه می‌شویم که روی آن نوشته شده «در این مکان دوربین مداربسته نصب شده است». وجود دوربین‌های مداربسته تا میزان کمی در کاهش سرقت خودروهای یک پارکینگ نقش دارند اما کافی نیستند. متاسفانه سارقین یا صورتشان را می‌پوشانند یا دوربین‌ها را از کار می‌اندازند. همچنین دوربین‌های مداربسته با محدودیت‌هایی از جمله نداشتن سنسور و آژیرهای هشدار دهنده روبه‌رو هستند و همین موضوع به نقطه ضعف بزرگی تبدیل شده است.

امیدواریم با این توضیحات بزرگ‌ترین ایرادهای یک دوربین مداربسته را معرفی کرده باشیم. بهتر است برای پیشگیری از سرقت ماشین خود به فکر استفاده از وسایل پیشرفته دیگری باشید، وسایلی که سارقان امکان آسیب رساندن به آن را نداشته باشند. برای مثال با خرید ردیاب جاسوسی کوچک می‌توانید از ماشین خود در برابر سارقان محافظت کنید. ردیاب‌های کوچک به راحتی در خودرو مخفی می‌شوند و موقعیت مکانی و جغرافیایی ماشین را برای مالک اصلی ارسال می‌کنند.

آیا با کمک دزدگیر می‌توان از سرقت خودروهای داخل پارکینگ پیشگیری کرد؟

پس از گذشت سال‌ها که دوربین‌های مداربسته مورد ارزیابی دقیق قرار گرفتند و نقاط ضعف آن‌ها مشخص شد، طراحان به تولید سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌تری مشغول شدند. دزدگیر اماکن یکی از سیستم‌های حفاظتی پیشرفته است که برای پیشگیری از سرقت در ساختمان یا مکان‌های مختلف به کار برده می‌شود.

در سیستم‌های دزدگیر اماکن سنسورهای وزنی و حرکتی متعددی تعبیه شده است که در صورت وقوع کوچک‌ترین حرکتی،‌ آژیرهای صوتی آن‌ها فعال می‌شود. برخی از دزدگیرها نیز امکان ارسال پیامک از طریق شماره تلفن همراه را دارند. با توجه به چنین ویژگی‌هایی دزدگیر اماکن کاربردی‌تر از دوربین‌های مداربسته به نظر می‌رسند. اما آیا دزدگیر اماکن با چنین ویژگی‌هایی قابلیت پیشگیری از سرقت اتومبیل را در پارکینگ‌ها دارد؟

پارکینگ دزدگیر

دزدگیر چه محدودیت‌هایی دارد؟ اتصال دوربین به دزدگیر تنها راه چاره

دزدگیرهای اماکن مجهز به سنسورهای وزنی، حرکتی و آژیرهای صوتی هستند که با ایجاد سر و صدا و ارسال آلارم‌های هشداردهنده، حضور سارقان را به دیگران اطلاع می‌دهند. اما متاسفانه دزدگیرهای اماکن مجهز به دوربین مداربسته نیستند و تصویری از سارقان ضبط نمی‌کنند. همچنین سارقان توانایی تشخیص دزدگیرها و از کار انداختن آن‌ها را دارند که این موضوع هم به یک نقطه ضعف بزرگ تبدیل شده است. یکی از روش‌هایی که می‌توان از عملکرد سیستم‌های امنیتی اطمینان حاصل کرد ترکیبی از دوربین‌های مداربسته با دزدگیر اماکن است.

دزدگیر بهتر است یا دوربین مداربسته؟ خرید جی پی اس خودرو بهترین گزینه است

متاسفانه ترکیب دوربین مداربسته و دزدگیر منجر به پرداخت هزینه‌های هنگفتی می‌شود؛ بنابراین بهتر است به فکر راهکار دقیق‌تری برای پیشگیری از سرقت خودرو در پارکینگ باشیم. در سال‌های اخیر سیستم‌های امنیتی دقیق و پیشرفته‌تری به نام جی پی اس خودرو وارد بازار شده است. دستگاه‌های جی پی اس که به‌عنوان ردیاب نیز شناخته می‌شوند با فناوری جی پی اس و جی پی آر اس فعالیت می‌کنند.

ردیاب‌ها از طریق اتصال به ماهواره‌هایی که در ایستگاه فضایی قرار دارند اقدام به ارسال و دریافت موقعیت جغرافیایی خودرو می‌کنند. سپس با کمک نرم افزارهایی که به موبایل یا رایانه‌های خانگی نزدیک شدن افراد غریبه را به مالک اصلی اطلاع می‌دهند،‌ قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور را دارند، مجهز به دستگاه شنود هستند و در نقاط کور آنتن‌دهی همچنان به صورت آنلاین و آفلاین به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این ویژگی‌ها مربوط به بهترین ردیاب خودرو است که می‌توانید با خرید آن بدون استرس و نگرانی از سرقت ماشین خود با پرداخت هزینه‌ای مناسب پیشگیری کنید.

جی پی اس خودرو

جی پی اس خودرو، بهترین گزینه برای پیشگیری از سرقت ماشین

در این مقاله درباره تفاوت‌های دزدگیر و دوربین مداربسته صحبت کردیم. در بحث دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر، دیگر می‌دانیم که سیستم‌های امنیتی چه نقاط ضعف و قوتی دارند. بهتر است پیش از اقدام به خرید هر نوع سیستم امنیتی با مشاورین و متخصصین این حوزه مشورت کنید. کارشناسان جی پی اس خودرو از طریق شماره تماس 28426383 - 021 آماده پاسخگویی به سوالات، شنیدن نظرات و ارائه مشورت رایگان به شما عزیزان در سراسر ایران هستند.

ارسال نظر