بهترین روش‌ معرفی کسب و کار؛ چگونه در دنیای مدرن کسب‌و‌کار خود را معرفی کنیم؟

تصور کنید کسب‌وکارتان را تازه راه انداخته‌اید یا احساس می‌کنید چنان‌که باید آدم‌ها شما را نمی‌شناسند؛ اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید تا به‌واسطۀ آن بتوانید خود را به دیگران معرفی کنید چیست؟

بهترین روش‌ معرفی کسب و کار؛ چگونه در دنیای مدرن کسب‌و‌کار خود را معرفی کنیم؟

پخش تراکت، تبلیغات تلویزیونی یا شاید بیبلوردهای خیابانی؟ ممکن است هرکدام از این راه‌ها به‌نحوی باعث تبلیغ شما شوند، اما نکتۀ حائز اهمیت این است که ما دیگر در دنیای تماماً ‌سنتی سال‌های قبل زندگی نمی‌کنیم و عصر مدرن امروز، به روش‌های مدرن نیاز دارد!

در این مطلب سراغ بررسی 6 مرحلۀ معرفی یک کسب‌وکار به دیگران می‌رویم.

خودتان را به‌خوبی معرفی کنید (در ۶ مرحله)

به دلیل مشخصی می‌خواهید کسب‌وکارتان را به دیگران معرفی کنید؛ ممکن است تازه‌تأسیس باشید، دنبال جذب مخاطبان بیشتر باشید یا حتی شاید بخواهید صرفاً فروشتان را بیشتر کنید. تمام این‌ها به این معناست که قرار است روی افراد بسیاری اولین اثر خود را بگذارید. پس این موضوع بسیار اهمیت دارد، چون اولین برخورد شما با یک مشتری بالقوه می‌تواند تأثیر بسزایی در ادامۀ مسیر داشته باشد.

1) در شبکه‌های اجتماعی پروفایل قانع‌کننده‌ای داشته باشید

اگر قرار است که خودتان را به بقیه معرفی کنید، اولین قدم این است که در شبکه‌های اجتماعی، خصوصاً آن‌هایی که مخاطب اصلی‌تان در آن حضور دارد، فعالیت داشته باشید و برندتان را به نمایش بگذارید. اگرچه فعالیت بر بستر تمامی این پلتفرم‌ها به دلیل نیاز به صرف هزینه و وقت بسیار عملاً غیرممکن است، اما باید حداقل در یک یا دو پلتفرم اجتماعی با مخاطبان تعامل جدی داشته باشید.

2) سایتتان را تکمیل و آماده نگه دارید

سایت شما خانۀ کسب‌وکار شماست و هرکسی اگر به دنبال شناخت درست شما باشد، به‌طور قطع اول سراغ سایت شما می‌رود. جدا از اینکه برای سایتتان از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانید ترافیک جذب کنید، انواع تبلیغات نیز در دسترس شما قرار دارند تا به‌واسطۀ آن‌ها روند معرفی آسان‌تر شود. البته بسیار مهم است که قبل از پیاده‌سازی هرگونه تبلیغ، از مزایای آن آگاه باشید. مثلاً ازجمله مزایای تبلیغات همسان این است که تبلیغ به مخاطب هدف نشان داده می‌شود، ولی درمقابل، در تبلیغات کلیکی شاید لزوماً مخاطب اصلی شما هدف قرار نگیرد و این موضوع اهمیت آگاهی از مزیت هر نوع تبلیغ را بیش از پیش آشکار می‌کند.

3) از محتوای ویدئویی غافل نشوید

بر کسی پوشیده نیست که محتوایی تعاملی‎‌تر و تأثیرگذارتر از محتوای ویدیویی وجود ندارد! استفاده از یک محتوای ویدئویی، تعریف یک داستان در آن و معرفی خودتان، برندتان و ارزشی که ارائه می‌کنید، دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید تا به‌وسیلۀ آن به دیگران معرفی شوید. در کنار این موضوع، پلتفرم‌های ویدئومحور بسیاری نیز مانند یوتیوب وجود دارند که مشتاقانه از ویدئوهایی که خوب ساخته شده باشند، حمایت می‌کنند. پس بهتر است که از ویدئو به‌عنوان اهرم اصلی در معرفی خودتان غافل نشوید.

4) برای بخش خدمات مشتری، چت آنلاین داشته باشید

مشتریان عنصر حیاتی هر کسب‌وکاری هستند و شما به‌طور کلی در تلاش هستید تا نظر آن‌ها را بیشتر و بیشتر جلب کنید و اجازه ندهید که به‌سمت رقبا بروند. پس یکی از راه‌ها در دنیای مدرنی که همه دوست دارند سریع به جواب سؤالشان برسند این است که در سایتتان بخش چت زنده تعبیه کنید تا مشتری یا مشتری بالقوۀ شما بتواند سریع سؤال خود را بپرسد و دغدغه‌اش را با شما مطرح کند.

5) کسب‌وکاری «بدون کاغذ» باشید

دنیای مدرن از شما به‌عنوان یک کسب‌وکار پیشرو توقع دارد که به مقوله‌های مهم سرزمینی و اجتماعی‌ای مانند محیط‌زیست، اهمیت دهید. استفاده‌نکردن از کاغذ در روندهای سازمانی، تبلیغاتی و... شما را به‌عنوان کسب‌وکاری حافظ محیط‌زیست، به مشتری می‌شناساند. البته این جدا از این موضوع خواهد بود که عدم استفاده از کاغذ، در هزینه‌های شما بسیار صرفه‌جویی خواهد کرد و روند انجام کارها را (با توجه به دیجیتالی‌شدن) دقیق‌تر و سریع‌تر می‌کند.

6) همیشه در حال تجزیه‌و‌تحلیل و بهینه‌سازی باشید

فارغ از اینکه چه کاری برای شناساندن خود به مخاطب انجام می‌دهید، درنهایت با یک‌سری داده روبه‌رو خواهید بود. این داده‌ها بدون تجزیه‌و‌تحلیل هیچ سودی ندارند، پس نیاز است که به‌درستی تحلیل شوند تا شما بتوانید روش‌هایی را که دارید، با توجه به اینکه در دنیایی مدرن هستید و با مخاطب دیجیتالی طرفید، بهینه کنید. با انجام پیوستۀ این کار شما می‌توانید بهتر خودتان را به مخاطبان معرفی کنید.

درنهایت، به یاد داشته باشید که هیچ فرمولِ همیشه‌برنده‌ای برای اینکه بتوانید کسب‌وکارتان را به دیگران معرفی کنید وجود ندارد. شما برای این کار به استراتژی و هدفی مشخص و البته تلاشی مضاعف نیاز دارید.

برچسب ها : تبلیغات آنلاین,بازاریابی دیجیتال,کسب و کار,معرفی کسب و کار

ارسال نظر