تعداد قهرمانی پرسپولیس در جام های مختلف

باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس یا پیروزی سابق که در سال 1342 تاسیس گردیده است و توانسته است در عرصه مسابقات داخلی افتخارات زیادی را کسب کند و با رقیبان اصلی خود یعنی تیم‌های سپاهان و استقلال همواره رقابت زیادی را در در کسب پرافتخارترین تیم ایرانی داشته اند.

تعداد قهرمانی پرسپولیس در جام های مختلف

در این مقاله از فروشگاه دربی شاپ، عرضه کننده لباس پرسپولیس با بهترین کیفیت قصد داریم تعداد قهرمانی تیم پرسپولیس را در جام های مختلف بررسی کنیم.

خرید لباس پرسپولیس از دربی شاپ دارای شرایط و مزایای زیادی می‌باشد که شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت این فروشگاه متوجه این مزایا شوید.

افتخارات باشگاه پرسپولیس در مسابقات داخلی

تیم پرسپولیس توانسته است با کسب 35 جام رسمی در مسابقات داخلی در بین تیم‌های پرافتخار ایران باشد.

تیم پرسپولیس توانسته با حضور و قهرمانی در مسابقاتی که در زیر آن ها را بررسی می‌کنیم، قهرمانی های زیادی را کسب کند.

تیم پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران که در قدیم با نام های دیگر نیز یاد می‌شد، دارای 14 قهرمانی می باشد که در بین تیم های ایرانی، تیم پرسپولیس پرافتخارترین تیم در مسابقات لیگ برتر می‌باشند.

رقبای تیم پرسپولیس در این زمینه تیم های استقلال و سپاهان می‌باشند.

جام حذفی دیگر مسابقاتی است که تیم پرسپولیس توانسته است با 6 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی از تیم‌های برتر این مسابقات باشد.

یکی دیگر از مسابقاتی که در زمان‌های گذشته برگزار نمی‌شد و طی چندین سال گذشته برقرار می شود، مسابقات سوپرجام می باشد که پرسپولیس توانسته است با 4 قهرمانی در این مسابقات پرافتخارترین و با اختلاف بهترین تیم باشد.

تیم پرسپولیس در زمان های گذشته تر نیز در مسابقات جام باشگاه های تهران دارای 6 قهرمانی می‌باشد که این جام‌ها مربوط به مسابقات استانی می‌باشد. تیم پرسپولیس در مسابقات استانی در جام حذفی تهران دارای 2 قهرمانی و در جام شهید اسپندی نیز 1 قهرمانی دارد.

افتخارات باشگاه پرسپولیس در مسابقات خارجی و آسیایی

تیم پرسپولیس توانسته در طول تاریخ در مسابقات داخلی آمار بی نظیری از خود جای بگذارد و قهرمانی های متعدد 5 ساله را در کارنامه خود داشته باشد. اما برخلاف مسابقات داخلی تیم پرسپولیس در مسابقات آسیایی و بین المللی نتوانسته است عملکرد مناسبی را تا حدودی از خود نشان دهد.

البته تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در سال های گذشته به مسابقه فینال آسیا نیز دست پیدا کرد اما نتوانست در مسابقه فینال عملکرد و نمایش خوبی نشان دهد و عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند.

تیم پرسپولیس در مسابقات آسیایی که در زمان‌های گذشته به نام جام برندگان آسیا برگزار شده است توانسته است یک عنوان قهرمانی را کسب کند که می‌توان گفت تنها عنوان قهرمانی پرسپولیس در مسابقات آسیایی و خارجی همین مورد است.

برخلاف مسابقات داخلی که تیم پرسپولیس پرافتخارترین تیم در این مسابقات می‌باشد، این تیم نتوانسته نمایشی مانند استقلال و سپاهان و … را از خود نشان دهد.

البته نباید از این نکته مهم گذر کرد که تیم پرسپولیس در سال های گذشته توانسته نمایش بسیار خوبی را از خود نشان دهد و معمولا در مسابقات نهایی نیز حضور داشت.

رکوردها و افتخارات ثبت شده در تاریخ تیم پرسپولیس

  1. تیم فوتبال پرسپولیس در میان تیم‌های باشگاهی ایران با ۱۴ عنوان قهرمانی در لیگ و ۶ عنوان قهرمانی جام حذفی و ۴ سوپرجام و در مجموع با ۲۴ عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم باشگاهی تاریخ ایران می‌باشد.
  2. بازی پرسپولیس یک - الهلال عربستان صفر در ورزشگاه آزادی تهران در تاریخ ۱۹ می ‌۲۰۱۵ پرتماشاگرترین بازی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا است.(تماشاگر: صد هزار نفر). همچنین بازی پرسپولیس ۲ - بنیادکار ازبکستان یک در تاریخ ۶ می ‌۲۰۱۵ و بازی پرسپولیس یک - النصر عربستان صفر در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۵ با همین تعداد تماشاگر در رده های دوم و سوم قرار دارند.
  3. تیم پرسپولیس تنها باشگاهی می باشد که همواره به صورت متعدد در بالاترین سطح مسابقات داخلی حضور داشته است.
  4. تیم پرسپولیس در قهرمانی سال 1350 و در جریان مسابقات لیگ سراسری ایران، توانست در 14 مسابقه 13 برد و 1 باخت را کسب کند که رکورد 93 درصد کسب امتیازات را برای این تیم ثبت کرده است که از این لحاظ تیم پرسپولیس رکورددار می باشد.
  5. تیم پرسپولیس دارای رکورد مقتدرانه ترین و با اختلاف ترین قهرمانی مسابقات لیگ داخلی می باشد.این تیم در سال 1377 توانستند در مسابقات لیگ داخلی توانستند 65 امتیاز را کسب کنند و قهرمانی را برای خود به ارمغان آوردند اما مهم ترین نکته اختلاف تیم دوم جدول یعنی تیم استقلال می باشد که دارای اختلاف 12 امتیازی می باشد که موجب شده است این رکورد برای تیم پرسپولیس ثبت شود.
  6. تیم پرسپولیس دارای رکورد خارق العاده ای می باشد که تیم آرسنال نیز توانسته این است این رکورد را برای خود ثبت کند. تیم پرسپولیس نیز مانند تیم آرسنال توانست در سال 1352 بدون شکست قهرمان مسابقات لیگ داخلی شود و این رکورد عجیب را که به نام {جام طلایی} نیز معروف می باشد، به دست آورد.
  7. یکی دیگر از رکوردهای دیگر تیم پرسپولیس در که در قبل تر به آن اشاره شد، قهرمانی متعدد و پشت سر هم این تیم در مسابقات لیگ برتر می باشد. این تیم توانسته با قهرمانی در سال های 96-97-98-99-1400 تعداد قهرمانی های خود را در مسابقات داخلی افزایش دهد و فاصله زیادی را با رقبای خود ایجاد کند.
  8. یکی دیگر از رکوردهای دیگر که مربوط به بازی شهرآورد (دربی) می‌باشد، پرگل ترین بازی این دو تیم می‌باشد که تیم پرسپولیس توانست در آن بازی که در سال 1352 تحت مسابقات لیگ تخت جمشید برگزار می شد، 6 گل به ثمر برساند و رکورد بیشترین گل زده در یک بازی دربی یا شهرآورد را به نام خود ثبت کند.
  9. رکورد پرگل ترین مسابقات دربی پرسپولیس مربوط به بازی های داخلی این تیم نیز می‌باشد که تیم پرسپولیس توانست در سال 73، در مقابل تیم شاهین بوشهر نتیجه 10-1 را ثبت کند که تا حالا هیچ تیم نتوانسته نزدیک این رکورد تیم پرسپولیس شود.
  10. یکی دیگر از رکوردهای تیم پرسپولیس که می‌توان به آن اشاره کرد، رکورد قهرمانی در اولین جام رسمی مسابقات داخلی می‌باشد که تحت عنوان تخت جمشید برگزار شد.

پیشنهاد محصول

حال که تا به این جا از مقاله با ما همراه بودید، مشخص است که شما از هواداران و دوستداران این تیم پرافتخار و محبوب می‌باشید. اگر شما هوادارن عزیز تیم پرسپولیس به دنبال خرید لباس پرسپولیس با بهترین کیفیت ممکن می‌باشید، می‌توانید به وب سایت فروشگاه دربی شاپ مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

خرید لباس پرسپولیس از دربی شاپ می تواند بهترین تجربه خرید شما باشد و تبدیل به یکی از مشتریان اصلی این فروشگاه شوید.

فروشگاه دربی شاپ یکی از معتبرترین ها در حوزه خود می‌باشد و همواره به دنبال جلب رضایت شما مردم عزیز بوده است.

ارسال نظر