تفاوت اپل واچ نایک و معمولی

اپل واچ نایک چیست؟ چه تفاوتی میان مشخصات و قیمت اپل واچ نایک با نسخه استاندارد آن وجود دارد؟ اپل واچ از گجت های پرطرفدار به شمار می رود که تا به امروز نسخه های مختلفی از آن با طراحی و قابلیت های متفاوتی روانه بازار شده است. از زمان ارائه اپل واچ سری 2 به بعد با ارائه هر سری، نسخه نایک آن نیز عرضه شده و در حال حاضر اپل واچ سری 7 نایک ادیشن آخرین مدل از این سری است که در واقع با مشخصاتی مشابه نسخه استاندارد عرضه بازار می شود.وجود گستردگی در Apple Watch انتخاب بیشتری به کاربران می دهد، اما گاهی نیز آنها را دچار سردرگمی می کند. در ادامه به صورت کامل در مورد تفاوت اپل واچ نایک و معمولی توضیح می دهیم و به شما کمک خواهیم کرد تا محصول خود را به درستی انتخاب کنید.

تفاوت اپل واچ نایک و معمولی

از زمان ارائه اپل واچ سری 2 به بعد با ارائه هر سری، نسخه نایک آن نیز عرضه شده و در حال حاضر اپل واچ سری 7 نایک ادیشن آخرین مدل از این سری است که در واقع با مشخصاتی مشابه نسخه استاندارد عرضه بازار می شود.وجود گستردگی در Apple Watch انتخاب بیشتری به کاربران می دهد، اما گاهی نیز آنها را دچار سردرگمی می کند. در ادامه به صورت کامل در مورد تفاوت اپل واچ نایک و معمولی توضیح می دهیم و به شما کمک خواهیم کرد تا محصول خود را به درستی انتخاب کنید.

اپل واچ نایک چیست؟

در سال 2016 بود که شرکت اپل تصمیم گرفت در کنار اپل واچ سری 2 نسخه ورزشی آن را نیز تولید کند. به همین دلیل نیز اپل با همکاری نایک یک نسخه از اپل واچ را با عنوان Apple Watch Nike به همراه نسخه استاندارد تولید و روانه بازار کرد و از آن زمان تا به امروز همین روال را ادامه داده است. اپل واچ نایک تمامی قابلیت های موجود در نسخه استاندارد را دارد و در واقع بزرگترین تفاوتی که میان این دو سری به چشم می خورد در طراحی و شکل ظاهری بند آن است.

قابلیت های اپل واچ نایک

از نظر نرم افزاری تفاوت اپل واچ نایک با معمولی بیشتر به چشم می خورد. نسخه نایکی از مزایای بیشتری برخوردار شده و همچنین دارای واچ فیس های انحصاری با مضمون نایک است و در کنار آن نیز از تمامی ویژگی های موجود در نسخه اصلی همچون GPS و یا حسگر اکسیژن خون نیز برخوردار شده است. اپل واچ نایک دارای برنامه از پیش نصب شده Nike Run Club نیز است که به شما امکان می دهد تا بدون نیاز به اتصال به آیفون بتوانید فعالیت های ورزشی همچون دویدن را ردیابی و ثبت کنید.

نسخه های جدید اپل واچ نایکی از مواردی همچون ساعت Nike Compact نیز بهره می برند که امکان مشاهده Nike Run Club به صورت جمع و جور را برای شما فراهم می کند. از نظر قیمت نیز تفاوت چندانی با هم ندارند که شما می توانید با مشاهده قیمت اپل واچ سری ۷ سایز ۴۵ و سری SE آن این موضوع را بیشتر درک کنید.

مقایسه اپل واچ نایکی و معمولی

تا اینجا در مورد اینکه اپل واچ نایک چیست و چه قابلیت هایی دارد توضیحاتی ارائه دادیم، حالا نوبت آن است که به تفاوت اپل واچ فیک با معمولی بپردازیم. با توجه به توضیحات مذکور این دو نسخه از نظر سخت افزاری هیچ تفاوتی با هم ندارند و تفاوت اصلی آنها در طراحی ظاهری بند، اندازه و همچنین قیمت است که در ادامه در مورد آنها به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

مقایسه اپل واچ استاندارد با نایک از نظر طراحی

اصلی ترین تفاوت اپل واچ نایک با نسخه معمولی در بندهایی است که همراه آن ارائه می شود. بندهای ساعت هوشمند دارای سوراخ های کوچکی هستند که علاوه بر جلوه جذابی که ایجاد می کنند به گردش هوا در طول تمرینات شدید نیز کمک می کند. بندهای اپل واچ نایک از نظر طراحی تا به امروز از پیشرفت های زیادی همچون بهره گیری از نخ های انعکاسی برخوردار شده اند که به دیده شدن در شب کمک زیادی می کند. انتظار می رود با معرفی اپل واچ سری 8 نیز قابلیت های جدیدی به نسخه نایک آن اضافه شود.

کدام یک مزایای نرم افزاری بیشتری دارند؟ اپل واچ نایک یا معمولی؟

مورد دیگری که در تفاوت اپل واچ نایک با معمولی باید بررسی شود قسمت نرم افزاری آن است. ساعت اپل واچ نایک مزایای بیشتری نسبت به اپل واچ استاندارد دارد، به عنوان مثال دارای صفحه انحصاری با تم نایک است که به راه اندازی مستقیم Nike Run Club کمک زیادی می کند. این برنامه به صورت پیش فرض بر روی نسخه نایک نصب شده و با راه اندازی اپل واچ نایک می توانید از آن بهره ببرید.

تفاوت اپل واچ نایک و معمولی از نظر قیمت

اپل واچ نایک با همان قیمت پایه اپل واچ معمولی و استاندارد عرضه می شود. بنابراین می توان گفت که هیچ تفاوت قیمتی میان اپل واچ نایکی و معمولی وجود ندارد اما دلیل اینکه نسخه نایک با قیمت بیشتری به فروش می رسد چیست؟ تمامی نسخه های اپل واچ نایک دارای بدنه ای از جنس آلومینیوم هستند به همین دلیل با قیمت بیشتری عرضه بازار می شوند و در واقع همین موضوع نیز موجب ایجاد تفاوت قیمت میان مدل نایک با اپل واچ معمولی با طراحی غیر آلومینیومی می شود.

اپل واچ نایک بخریم یا مدل معمولی؟

در این مقاله به مقایسه اپل واچ نایکی با مدل معمولی پرداختیم و تفاوت های میان آنها را بررسی کردیم. اپل واچ نایک مخصوص ورزشکاران طراحی شده و تفاوت اصلی اپل واچ معمولی با نسخه نایکی آن در طراحی آنها است؛ همچنین نسخه نایک اپل واچ از نرم افزار ویژه Nike Run Club بهره می برد که قابلیت ردیابی و ثبت اطلاعات کاربر در حین دویدن را دارد. بنابراین اگر موارد مذکور مدنظر شما نیست و طراحی معمولی برای شما جذاب تر است، می توانید اپل واچ نایک را انتخاب کنید اما اگر به یک ساعت هوشمند با تم ورزشی را می خواهید، اپل واچ نایک می تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

ارسال نظر