راهنمای خرید کارت شبکه برای سرور HPE

رسانه کلیک - یکی از اساسی ترین قطعات سرور، کارت شبکه سرور می‌باشد. کارت شبکه سرور در واقع رابط میان سرور با شبکه کامپیوتری موجود است و در این مطلب نکات مهم خرید کارت شبکه برای سرور HPE را بررسی می‌کنیم. 

راهنمای خرید کارت شبکه برای سرور HPE

در ابتدا ارسال فایل بین چند کامپیوتر کارآسانی نبود به طوری که شما باید از یک ذخیره ساز مثل فلاپی استفاده می‌کردید ولی امروزه ارتباط شبکه برای هر سرور یا کامپیوتری ضروری است. نیاز به اینترنت از ابتدایی ترین نیازهای یک سرو است یا اتصال سرورها با هم، شما برای پاسخ به این نیازها به کارت شبکه (NIC) احتیاج دارید.

هر سروری برای برقراری ارتباط با شبکه حداقل از یک NIC: Network Interface Card که به آن کارت شبکه می‌گویند استفاده می‌کند. در واقع کارت شبکه نقش پل را بین سرورها بازی می‌کند. سرور شما برای ارتباط با اینترنت به کارت شبکه نیاز دارد این کارت می تواند چندین سرور را به هم وصل کند و بین آن ها ارتباط سیمی و بی‌سیم برقرار کند. کارت شبکه همچنین می تواند دیتاهای ارسالی در شبکه را کنترل کند. در واقع بدون وجود کارت شبکه بر روی سرور، سرور بلا استفاده بوده و فایده‌ای نخواهد داشت. هدف از قرار گرفتن سرور بر روی شبکه های کامپیوتری ارائه خدمات به سایر کامپیوتر های موجود در شبکه است پس اگر سرور با این شبکه ارتباط نداشته باشد نمی‌تواند وظیفه خود را انجام دهد.

در هنگام خرید کارت شبکه برای سرور HPE باید به مواردی توجه داشته باشیم که در ادامه به توضیح در مورد این موارد می‌پردازیم.

مورد اول: نوع کارت شبکه از نظر روس اتصال با سرور

کارت شبکه های قابل استفاده بر روی سرور های اچ پی به دو روش قابل اتصال بر روی سرورهای اچ پی می‌باشند. روش اول اتصال بر روی رایزر کارت سرور و یا همان پورت های PCIe معمولی موجود بر روی سرور. روش دوم نصب بر روی اسلات FLR سرور. یک سری از کارت شبکه ها هم وجود دارند که مختص سرور Blade سرورهای اچ پی هستند که به این نوع از کارت شبکه های FLB گفته می‌شود.

در این مرحله از خرید کارت شبکه باید توجه داشته باشید که بر روی سرورتان اسلات خالی وجود دارد یا نه و در صورت وجود اسلات خالی این اسلات چه نوع اسلاتی است . اسلات معمولی PCIe یا FLR.

مورد دوم: سرعت مورد نیاز برای کارت شبکه

در این مرحله متناسب با نیازمان باید تعیین کنیم که چه سرعتی برای ارتباط سرور HPE با شبکه موجود خود نیاز داریم . در این مرحله می‌بایست به میزان اطلاعاتی که قرار است ما بین سرور و شبکه جابجا شود را مشخص کنیم و با توجه میزان اطلاعاتی که قرار است میان سرور و شبکه کامپیوتری جابجا شود به انتخاب سرعت کارت شبکه بپردازیم.

برای مثال بر روی سرور HPE Proliant DL380 Gen9 میتوان از کارت شبکه ها با سرعت یک گیگ تا 25 گیگ بر ثانیه استفاده کنیم.

کارت شبکه

مورد سوم: نوع ارتباط کارت شبکه با شبکه کامپیوتری

در این مرحله می‌بایست به نوع ارتباط کارت شبکه با سرور توجه کنیم. منظور از نوع ارتباط نوع درگاه کارت شبکه است. سرور یا توسط کابل های معمولی با شبکه در ارتباط است ویا با استفاده از پچ کورد های فیبر نوری. پس باید توجه داشته باشیم سرورمان به چه صورتی قرار است با شبکه در ارتباط باشد و با توجه به این موضوع به انتخاب کارت شبکه مورد نیاز برای سرور خود بپردازیم.

در ادامه تعدادی از کارت شبکه‌های پر‌فروش مناسب برای سرور اچ پی ای را خدمتتان ارائه می‌دهیم.

HPE Ethernet 1 Gb 4-port 366FLR adapter

HPE Ethernet 1 Gb 4-port 366T adapter

HPE Ethernet 1 Gb 2-port 332T adapter

HPE Ethernet 1 Gb 2-port 361T adapter

HPE Ethernet 1 Gb 4-port 331FLR adapter

HPE Ethernet 1 Gb 4-port 331T adapter

HPE Ethernet 10 Gb 2-port 560FLR-SFP+ adapter

HPE Ethernet 10 Gb 2-port 560SFP+ adapter

HPE Ethernet 10 Gb 2-port 530T adapter

امیدوارم توانسته باشیم با ارائه این مقاله در انتخاب کارت شبکه مناسب برای سرورتان به شما کمک کرده باشیم. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان فروش شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ به شماره تماس 021-71189 تماس حاصل نمایید و یا به سایت شرکت یاقوت سرخ با آدرس www.Ysorkh.net مراجعه کنید.

ارسال نظر