استفاده از ربات تلگرام برای کسب و کارها بهتر است یا اپلیکیشن؟

با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از انواع پلتفرم‌ها به عنوان شبکه‌های اجتماعی، کار همه را راحت‌تر کرده و همچنین برای صاحبان کسب و کارها بستری فراهم کرده است که ساده‌تر محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنند و بفروشند.

استفاده از ربات تلگرام برای کسب و کارها بهتر است یا اپلیکیشن؟

شما به عنوان صاحب کسب و کار می‌توانید با استفاده از ربات تلگرام یا اپلیکیشن با کمترین زحمت و هزینه، با مخاطبان خود ارتباط داشته باشید.

تعداد بسیار زیادی از برندها، شرکت ها، فروشگاه‌ ها و کسب و کارها ترجیح می‌دهند از ربات‌های تلگرام استفاده کنند. آیا‌ می‌دانید که دلیل علاقه به استفاده از این ربات ها چیست؟ آیا تا به حال به فکر استفاده از این ربات ها در کسب و کارتان افتاده‌اید؟ در این مقاله به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد.

ربات تلگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

ربات تلگرام جزو سرویس های اپلیکیشن تلگرام محسوب شده و در داخل تلگرام نیز اجرا می شود. برای اجرای یک ربات تلگرامی، مشتریان کسب و کار شما باید تلگرام را بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود داشته باشند. کاربران بعد از ورود به تلگرام، نام ربات شما را جستجو کرده و وارد آن می شوند.
حتما می دانید که ربات های زیادی در تلگرام برای دانلود آهنگ، یادگیری زبان، دانلود از اینستاگرام و یوتیوب و ... وجود دارد. ربات تلگرام به سرعت به سوال‌‌هایی که از او می‌شود بر مبنای اطلاعاتی که به صورت ذخیره دارد، پاسخ می‌دهد.

همچنین به عنوان فردی عمل می‌کند که تبلیغ صفحه کسب و کار شما را انجام می‌دهد. حال ممکن است با خود بگویید این کارها را یک ادمین ساده هم می‌تواند انجام دهد. اما سخت در اشتباهید.؛ می‌پرسید چرا؟ بخاطر اینکه با داشتن یک ربات، کاربر یک دکمه را می زند و جواب سوال خود را دریافت می کند. لزومی ندارد که یک ادمین شبانه روزی به سوالات تکراری پاسخ دهد و این یکی از بهترین استفاده ها از ربات تلگرام است.
در ادامه به سایر مزایای استفاده از ربات‌‌ های تلگرام پرداخته‌ایم.

ربات تلگرام

مزایای استفاده از ربات تلگرام

در این قسمت به بررسی بخش کوچکی از مزایای استفاده از ربات تلگرام خواهیم پرداخت.

پاسخگویی 24 ساعته

کدام ادمین می‌تواند به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریان شما باشد؟ ربات‌ها به صورت تمام وقت می‌توانند پاسخ‌‌هایی را که شما‌ می‌خواهید برای مشتریانتان ارسال کنند و نیازی نباشد که آن‌ها را تا زمان بیداری یا ساعت کاری معطل نگه دارید.

معرفی گسترده کسب و کار

ادمین‌های تلگرام می‌توانند کسب و کار شما را به صورت تکی یا نهایتا در برخی از گروه‌ها تبلیغ کنند. ربات‌های تلگرام با امکانات و اختیاراتی که دارند می‌توانند کسب و کار شما را به صورت بسیار گسترده‌تر از آنچه تصورش را می‌کنید، تبلیغ کنند.

ربات های تلگرام

صرفه جویی در هزینه ها

حتما اطلاع دارید که برای استخدام ادمین‌های تلگرام باید هزینه‌ای چند برابر از ساخت ربات تلگرام را بپردازید.

افزودن ابزارهای کاربردی برای مشتریان

ربات ها قابلیت‌های بسیار زیادی دارند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها ارتباط بین خود و مشتریانتان را محکم کنید. برای مثال می‌توانید با گزینه‌ای در صفحه ربات تاریخ تولد مشتری‌های خود را درخواست نمایید. به این منظور که ربات تلگرامتان در زمان تعیین شده برای آن‌ها متن تبریک ارسال کند. همچنین امکاناتی از قبیل دریافت نرخ روزانه ارز، بازی و سرگرمی و... از امکانات دیگر این ربات‌های تلگرام هستند.

قابلیت شخصی سازی

ربات‌ها توسط شرکت‌ها و طراحان حرفه ای برای کسب و کار شما ساخته می شوند. بدلیل اختصاصی بودن برنامه نویسی ربات، نیازهای کسب و کار و مشتریان شما کاملاً درنظر گرفته شده و طراحی آن، بصورت شخصی سازی شده است.

آیا ربات تلگرام به همه اطلاعات گوشی دسترسی دارد؟

شایعاتی در مورد هک شدن تلفن همراه توسط ربات های تلگرام به گوش‌ می‌خورد؛ اما باید بدانید که این مورد، شایعه‌ای بیش نیست! اگر بخواهید به این فکر کنید که این ربات ممکن است به اطلاعات تلفن همراهتان دسترسی پیدا کند، باید بدانید که هر اپلیکیشنی که در موبایل خود نصب کرده و به آن اجازه دسترسی می‌دهید، ممکن است که بتواند این کار را انجام دهد. در نتیجه وسواس در مورد این نوع هک شدن کاملا بی مورد است و اگر ربات خود را از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید، هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

ربات تلگرامی

آیا ربات تلگرام برای همه کسب و کارها کاربرد دارد؟

ربات تلگرام برای همه کسب و کارها قابل استفاده نیست؛ چرا که معمولا داشتن وبسایت برای کسب و کارهایی که نیاز به ارتباط مداوم با مشتریان خود ندارند و کسب و کارهای بزرگ تلقی‌ می‌شوند، کافی خواهد بود. البته برخی از این کسب و کارها ترجیح می‌دهند تنها به منظور معرفی خدمات و آدرس و شماره تماس شرکت از این ربات‌ها استفاده نمایند. اما این ربات‌ها بیشتر به درد افرادی‌ می‌خورند که با جامعه آماری بالایی سر و کار دارند و از این ربات‌ها به تنهایی یا در همراهی کار ادمین‌ها استفاده می‌کنند.

از کدام روش برای ساخت ربات تلگرام برای کسب و کارمان استفاده کنیم؟

برای اینکه یک ربات تلگرام بسازید، احتمالاً باید به یک شرکت برنامه نویسی مراجعه کنید. قبل از مراجعه و شروع فرآیند ساخت ربات، بهتر است اطلاعات اولیه ای بدست بیاورید. هرکدام از ربات هایی که در تلگرام با آنها سرو کار داریم، به شیوه های مختلفی ساخته شده اند. رایج ترین شیوه های ساخت ربات تلگرام عبارتند از:

  • استفاده از رباتساز های آنلاین
  • برنامه نویسی ربات توسط خودتان
  • سفارش ساخت ربات تلگرام
  • استفاده از سورس های آماده ربات تلگرام

اینکه از کدام روش ساخت ربات تلگرام استفاده کنید، ممکن است به نیاز و شرایط شما بستگی داشته باشد. برای مثال رباتساز های آنلاین بسیار ارزان و یا حتی رایگان هستند؛ البته امکانات محدودی دارند.

تفاوت استفاده از اپلیکیشن با ربات‌‌ تلگرام

اپلیکیشن های اختصاصی اندروید و iOS که برای معرفی و تبلیغ کسب و کارها طراحی می شوند، نیز از مزایایی مانند امکان خرید و پرداخت ساده تر، برنامه‌های جانبی آفلاین یا معرفی کامل محصولات و خدمات دارند. با توجه به همین موضوع طراحی اپلیکیشن راهی موفقیت آمیز برای معرفی تجارت شما خواهد بود. با این حال یکی از مزایای ساخت و طراحی ربات تلگرام این است که به دلیل استفاده عموم مردم از تلگرام، معرفی و تبلیغ خدمات شما به وسیله ربات بیشتر دیده شده و در نهایت مخاطبین بیشتری را به خود جذب خواهید کرد.

جمع بندی و نتیجه گیری

می‌دانیم که بازار رقابتی این روزها شما را مجاب خواهد کرد که به جای روش‌های سنتی از روش‌های جدید ارتباطی، مانند شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب و مشتری استفاده نمایید. در این متن سعی کردیم تا حد امکان شما را با مزایای استفاده از ربات تلگرام به منظور برداشتن گامی بزرگ در جهت پیشرفت کسب و کارتان آشنا کنیم. یکی از فعالان در حوزه ربات های تلگرام 7bot.ir است که خدمات آن در حوزه برنامه نویسی ربات و اپلیکیشن می تواند به رشد و توسعه کسب و کارها کمک کند. با این حال این شما هستید که با توجه به نیاز خود و کسب و کارتان، یکی از این روش‌ها را استفاده می‌کنید. به یاد داشته باشید که ربات تلگرام، در بستر اپلیکیشن تلگرام اجرا می شود. اما اگر بخواهید یک اپلکیشن اندروید یا iOS سفارش دهید، این اپ روی تلفن همراه مشتریان نصب می گردد.

ارسال نظر