روش های بسیار ساده و کاربردی برای افزایش عمر تلویزیون های LED

افزایش قیمت ارز و گرانی لوازم خانگی باعث شده است تا نگهداری بهتر از لوازم منزل اهمیت بیشتری پیدا کند. در میان لوازم تلویزیون بعنوان گل سرسبد لوازم صوتی و تصویری منزل اهمیت بیشتر و همچنین ارزش بالاتری نسبت به سایر دستگاه‌های ما دارد.

روش های بسیار ساده و کاربردی برای افزایش عمر تلویزیون های LED

با استفاده از روش‌های بسیار ساده می‌توانید میزان استهلاک تلویزیون‌های خود را کاهش داده و عمر مفید آنها را افزایش دهید. در ادامه با متخصصین تعمرات تلویزیون رایان این روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

1.تلویزیون را در بهترین فضای ممکن از منزل قرار دهید

اولین و شاید یکی از مهمترین نکاتی که میزان عمر تلویزیون را تعیین می‌کند محل قرارگیری تلویزیون است. قرار دادن تلویزیون در محل مناسب باعث می‌شود که کمتر در معرض خطرات مختلف مانند ضربه یا افتادن باشد. محل مناسب برای قرارگیری تلویزیون باید کم نورترین بخش منزل باشد و دورترین فضای منزل نسبت محل قرارگیری شومینه و سایر لوازم گرمایشی منزل باشد.

مهم نیست که منزل ما دارای امحل اختصاصی تلویزیون (تی وی روم) باشد یا خیر مهم اینست که تلویزیون را در بهترین شرایط ممکن قرار دهیم.

2 . تلویزیون خود را از حالت استندبای خارج کنید

وقتی لوازم الکترونیکی در حالت استندبای هستند بخشی از قطعات آنها روشن است. این قطعات در عین حال که با جریان برق شهری ارتباط دارند و ممکن است دچار نوسان برق شوند، عمر آنها در مقایسه با سایر قطعات کاهش پیدا می‌کند. بهترین توصیه در این بخش اینست که از یک چند راهی کلیددار برای مجموعه لوازم صوتی و تصویری منزل استفاده کنید. زمانی که از لوازم صوتی و تصویری خود استفاده نمی‌کنید با قطع کردن جریان برق چند راهی همه آنها را از برق جدا کنید.

بعضی از مصرف کنندگان با تصور اینکه خاموش کردن کامل تلویزیون و جدا شدن آن از برق نیازمند راه اندازی مجدد ( مقایسه با یخچال) آن است هیچ گاه تلویزیون را به طور کامل خاموش نمی‌کنند. بر اساس آمار مراکز تعمیر تلویزیون با خاموش کردن کامل تلویزیون تقریبا حدود 20% در افزایش عمر آنها موثر است.

افزایش عمر تلویزیون های led

3 . تلویزیون را در فواصل 2 تا 3 ساعت به مدت 10 تا 15 دقیقه خاموش کنید

طبق یک اصل نانوشته هر قطعه الکترونیکی که حرارت بیشتری تولید می‌کند بیشتر در معرض خرابی قرار دارد. تا آنجا که می‌توانید از گرم شدن تلویزیون ال ای دی خود جلوگیری کنید و گرمای ایجاد شده را دفع کنید. خاموش کردن تلویزیون به مدت 10 تا 15 دقیقه هر 2 تا 3 ساعت یکی از روش‌های موثر برای دفع گرمای قطعات تلویزیون شماست. این زمان هر چند کوتاه باعث می‌شود که گرمای متمرکز قطعات از بین برود و تاثیر مهمی در افزایش عمر تلویزیون شما خواهد داشت.

تقریبا هیچ بیننده‌ای به طور مداوم بیشتر از 2 ساعت تلویزیون نمی‌بیند و بعد از این مدت، زمانی را برای استراحت در نظر می‌گیرد. خاموش کردن تلویزیون در همین زمان کوتاه می‌تواند باعث افزایش طول عمر تلویزیون ال ای دی شما شود.

4. از چند راهی های استاندارد و با کیفیت استفاده کنید

یکی از مشکلاتی که در بسیاری از تلویزیون‌ها دیده می‌شود استفاده از چندراهی برق معیوب است. اتصالات یکی از نقاط ضعف در لوازم برقی هستند و اشکالات مختلف در آنها می‌تواند باعث آسیب دیدگی و سوختن قطعات دستگاههای گرانقیمت شما شود. یکی از این اتصالات ارتباط دوشاخه برق تلویزیون به پریز است. دقت کنید که یک اتصال درست محکم است و نباید دوشاخه در پریز بازی کند.

برای اتصال درست دوشاخه به پریز یک استاندارد جهانی وجود دارد: اگر به میزان یک پوند (حدود 500 گرم) وزنه به یکی از دو بخش اتصال (دوشاخه یا پریز) اضافه کنید نباید از هم جدا شوند. اگر اتصالات برق ورودی تلویزیون شما کیفیت لازم را ندارد شاید وقت آن رسیده است که یک چندراهی با کیفیت بخرید. هزینه لازم برای لوازم جانبی بسیار پایین‌تر از هزینه تعمیرات تلویزیون است.

5. نور بک لایت تلویزیون را کاهش دهید

بک لایت یا همان نور زمینه یکی از بخش‌های تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی است که بالاترین توان مصرفی را در بین بخش‌های مختلف تلویزیون دارد. بخش بک لایت بیشترین انرژی را مصرف می‌کند و بیشترین گرمای تلویزیون هم در همین بخش تولید می‌شود. کاهش گرمای بک لایت تلویزیون باعث کاهش استهلاک آن و افزایش عمر مفید همه قطعات تلویزیون می‌شود.

مقدار نور زمینه تصویر تلویزیون ارتباط مستقیم با نور محیطی دارد. هر چقدر نور محیط قرارگیری تلویزیون بیشتر باشد لازم است که نور زمینه تلویزیون را افزایش دهیم تا تصویر کیفیت لازم را داشته باشد. با وجود اینکه نور زمینه تلویزیون باید با محیط متناسب سازی شود اما در اکثر دکوراسیون منازل لازم نیست که بک لایت تلویزیون در حالت حداکثر باشد. این در حالیست که در تقریبا در اکثر موارد مراجعه به مراکز تعمیر بک لایت تلویزیون بعد از تعمیر تلویزیون متوجه می‌شویم که تنظیم نور زمینه در حالت 100% قرار دارد.

تنظیم بک لایت تلویزیون در دو گزینه از تنظیمات تلویزیون قابل انجام است. معمولا در منوی تنظیمات تصویر تلویزیون یک گزینه مستقیم برای تنظیم نور زمینه تلویزیون وجود دارد. همچنین تاثیر اصلی گزینه صرفه جویی در انرژی تنظیمات تلویزیون روی بخش بک لایت است چون همانطور که گفتیم بیشترین بخش انرژی مصرفی تلویزیون در این بخش مصرف می‌شود.

ارسال نظر